Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Renault z 3 półbiegami sprzęgło szarpało przy każdym ruszeniu, nowa pompa trzy sekcyjna, nowe tarcze w skrzyni, ciśnienie na bloku zaworowym wyregulowane 23 bary, nowy olej ,nowe filtry skrzyni , sprawdzony potencjometr sprzęgła , sprawdzone wszystkie połączenia , sprawdzone cewki a sprzęgło dalej szarpało. Napisze bo może ktoś ma taki sam problem. Rozebrałem  zawory proporcjonalne ( rozkręca się je od środka ) i wcale nie były zacięte tam gdzie pracuje tłoczek w oleju lecz  zacięty był tłoczek ten który pociąga cewka  znajduje się wewnątrz za  popychaczem.  Cienki śrubokręt, nafta, godzina ruszania i tłoczek zaczął pracować lekko ( a już zacząłem szukać nowego zaworu,  cena około 800 zł. )  Ciągnik rusza normalnie można wyczuć sprzęgło.

 witam. a czy przy przerzucaniu półbiegów tez ci szarpała?

  bo u mnie dzieje sie to zarówno przy ruszaniu do przodu jak i do tyłu na kazdym biegu ale i przerzucaniu półbiegów. nie wiem od czego najlepiej zaczać, bo jak piszesz to przyczyn jes naprawde duzo. dodam jeszcze ze jak sie puszcza sprzegło to ciągnik rusza dopiero po jakims czasie. 

Edytowane przez porsty122
Opublikowano

witam przy przełączaniu półbiegów też szarpało bo to tak samo obsługują te dwa elektrozawory i przełączanie trwało długo ale to też zależy od pompy i ciśnienia na bloku zaworów

Opublikowano

Map pytanie Renault 120.54 z 1996r polbiegi rewers elektrohydrauliczny i jak przezucam rewers jak chce jechac do tylu albo do przodu to musze chwile poczekac zeby ciagnik ruszyl do przodu albo tylu,i czy tak musi byc czy ciagnik powinien odrazu ruszac po przezuceniu rewersa?

Opublikowano

Od niedawna mam temisa 630 2002 z elekrohydraulicznym rewersem i 3 półbiegi pod obciążeniem.

Tak jak kolega wyżej w 120.54 po przełączeniu rewersa do jazdy trzeba poczekać chwile żeby ruszył i ruszy agresywni, jak zmieniam półbiegi to po naciśnięciu za chwile zmieni nie od razu.

Wina oleju, jest zimno i dlatego ma spowolnioną reakcje czy tak ma być?

Opublikowano

u mnie R-120-54 na zimnym oleju wszystko ok a na ciepłym ruszy z opuznieniem około 1 -2 s  i szarpnie natomiast półbiegi wchodzą płynnie i bez zwłoki i zauważyłem że dwukrotne naciśnięcie sprzęgła powoduje że rusza płynnie tak rusza do przodu i do tyłu , dodam że pompa hydrauliczna nowa olej i filtry nowe ma ktoś pomysł jato poprawić ?

Opublikowano

Od niedawna mam temisa 630 2002 z elekrohydraulicznym rewersem i 3 półbiegi pod obciążeniem.

Tak jak kolega wyżej w 120.54 po przełączeniu rewersa do jazdy trzeba poczekać chwile żeby ruszył i ruszy agresywni, jak zmieniam półbiegi to po naciśnięciu za chwile zmieni nie od razu.

Wina oleju, jest zimno i dlatego ma spowolnioną reakcje czy tak ma być?

 

Jak długa to chwila? Jaki olej i kiedy wymieniany? Kiedy wymieniane filtry oleju hydraulicznego?

 

u mnie R-120-54 na zimnym oleju wszystko ok a na ciepłym ruszy z opuznieniem około 1 -2 s  i szarpnie natomiast półbiegi wchodzą płynnie i bez zwłoki i zauważyłem że dwukrotne naciśnięcie sprzęgła powoduje że rusza płynnie tak rusza do przodu i do tyłu , dodam że pompa hydrauliczna nowa olej i filtry nowe ma ktoś pomysł jato poprawić ?

 

Jaki olej i kiedy wymieniany? Kiedy wymieniane filtry oleju hydraulicznego? Mierzone ciśnienie na skrzyni dla ciepłego oleju?

Opublikowano

Olej Fuchs wymieniony jakieś 800mtg a filtry zmienione około100mtg .

Po puszczeniu sprzęgła jakieś 5sekund nic się niedzieje a po zmianie półbiegu może 3s zmieni bez szarpnięcia tak bardzo spokojnie.

Opublikowano (edytowane)

Nie sprawdzałem ciśnienia,jak się ociepli trochę to spróbuje zmierzyć. Dzięki i pozdrawiam

Edytowane przez Forg
Opublikowano

Przy okazji pojedynczo wykręcaj i przeczyść elektrozawory w czystym ON. Sprawdź poprawność pracy cewek i całych elektrozaworów. Pojedynczo, aby nie zamienić złączek. Wszystko ma działać i poruszać się swobodnie, bez zacięć i blokowania.

 

Opublikowano

olej Class Agrishift GA-12 wymieniony w marcu ub roku razem z pompą i filtrami hydrauliki
,ciśnienia nie mierzyłem bo nie mam czym a poza tym przed wymianą było tak samo ,dodam jeszcze
że rozbierałem blok elektrozaworów wymieniłem wszystkie oringi
tłoczki chodzą lekko bez zacięć

Opublikowano

Prawidłowe ciśnienie oleju (22-23 bary) na elektrozaworach to podstawa.

Ważna rzecz do sprawdzenia oprócz prawidłowej pracy cewek i całych elektrozaworów to także sprawdzenie wszystkich czujników skrzyni (czujnik prędkości, ciśnienia oleju, ...). Warto sprawdzić ich połączenia elektryczne, gdyż wszelkie błędy będą wpływać na pracę sterownika skrzyni.

Opublikowano

a jeśli rozłanczanie przedniego napędu działa prawidłowo na rozgrzanym oleju to można założyć że na bloku też będzie w miarę dobre ?

przynajmniej do czasu zrobienia manometru?

Opublikowano
Witam. mam problem z renault 155.54 ,a mianowicie dusilem kopiec i po zjezdzie na dol dalem rewers do tylu i strajk po chwili wszystkie ostrzegawcze kontrolki od skrzyni sie zapalily i od tego czasu traktor jezdzi tylko do przodu. Nawet jak dam jazde do tylu😐

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez zieli88
      Witam,
      Ostanio podczas ruszania ze skrzyżowania znikły półbiegi i przełączyło automatycznie na najwyższy (było trzeba zredukować głównymi żeby ruszyć). Na wyświetlaczu przy zegarach normalnie przełączają się od 1 do 4 ale brak jest żadnej reakcji. Sprawdzone zostały elektrozawory za prawymi schodami i wogóle nie dochodzi tam prąd, ewidentnie jest problem z elektryką, z góry dziękuję za podpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v