Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam ogromną prośbę ponieważ potrzebuje pomocy na temat MF 699 dokładniej jakie skrzynie mają ile prrzelozen? pytam bo chcę taki kupić a spotykam się ze jedne mają trzy wajchy w podłodze a inne dwie, niby taka normalna sprawa a nie pojętego nigdzie znaleźć.Prosiłbym o w miarę szybkę odp bo wybieram sie niedługo oglądać ciągniki
pozdrawiam,

Opublikowano

Trzy dźwignie to skrzynia 12x4. Begi jak w 255 to skrzynia z dwiema wajchami. 12x4 - lewa wajcha 3 biegi i wsteczny jak w c 330 środkowa to coś ala półbieg szybciej wolniej i prawa szosowe polowe. Skrzynia 12x4 będzie trochę szybsza coś koło 30 km/h. Ta z dwiema wajchami to jak w 255 coś koło 25 km/h.

Opublikowano

Ok dzięki rozumiem, tylko jeszcze takie pytanie którą jest lepsza bardziej wytrzymała bardziej praktyczna w polu? to te MF-y nie jeżdżą 40km\h?
te szybciej wolniej to na jakiej zasadzie działa? można uŻywać tego bez sprzęgła? a ta z dwiema wajchami nie ma wzmacniacza momentu obrotowego?

Opublikowano

Seria 600 to był prosty model jak ktoś chciał 40 km/h musiał kupić serię 3000. Lepsza jest ta skrzynia która ma więcej biegów. Ten półbieg działa chyba ze sprzęgłem ale jest dobrze zsynchronizowany. Mam taka skrzynię w 390 bez sprzęgła nie próbowałem. Ogólnie wszystkie biegi są w tej skrzyni zsynchronizowane oprócz 1. Co do skrzyni z dwiema wajchami nie wiem czy jest synchronizowana ale nie ma tego wzmacniacza momentu tak jak nie ma go w 255.

Opublikowano

Skrzynia z 2 dźwigniami nie jest taka jak w MF255. O ile dobrze pamiętam jest tam 4 biegi ( 3 do przodu plus wsteczny). Druga dźwignia to reduktor ( popularnie: polowe - szosowe lub wolne - szybkie). Dodatkowo jest jeszcze taka mała dźwigienka na desce lub pod nią od wzmacniacza momentu. W serii 600 nie było skrzyń 8+2 ( chyba że się mylę ). Skrzynia szybka ok 40km/h jest w serii 300 oraz 3000 i nowszych ale to skrzynia min. 12+12 ( 16+16, 32+32) choć też mogą być wolniejsze (ok 30km/h)

Skrzynia 12+4 ( ta na 3 dźwignia ) półbieg to dodatkowe przełożenie - obowiązkowo ze sprzęgłem. W przypadku 12+4 ze wzmacniaczem ( tej na 2 dźwignie ) nie potrzeba sprzęgł.

Zdecydowanie najlepsza w serii 6xx jest na 3 dźwignie bez wzmacniacza.

Opublikowano

właśnie też tak myślałem że ta z dwoma dzwigniami jest ze wzmacniaczem, taką samą mam w 595 też mam wzmacniacz ale pod obciążeniem nie sprawuje się chyba że jest coś uszkodzony i dlatego pytałem o tę trzy dźwignie na jakiej zasadzie to działa bo jak na takiej jak wzmacniacz to nie do końca dobre jest to rozwiązanie pod obciążenie,nie ma to jak tryb o tryb zazebi wtedy nic się nie slizga, właśnie mam do oględZin taki z trzema dzwigniami więc lepsza skrzynie ma. a seria 300 też fajne maszyny ale już sporo droższe.

Opublikowano

Skrzynia: Masz dodatkowe przełożenie - koło do koła. Musisz zmieniać z wciśniętym sprzęgłem. Proste i niezawodne.

Uwagę zwróć przede wszystkim na:

- przedni most: czy nie ma luzów na wale napędowym i poprzecznych na wałku atakującym. Luzy na sworzniach sprawdź. Jak duże to jest szansa że przekładnia w kiepskim stanie.

- tylny most - jest niezawodny ale w tym modelu zdarza się że potrafi półoś ukręcić. Sprawdź czy ktoś tam już coś nie robił. Sprawdź hamulce jak hamują - jak będą kończyć się tarcze a ktoś nie wymieniał oleju to może być problem z hydrauliką.

- Skrzynia: standard jak w każdym innym, czy wybiera i jak wybiera, czy nie zgrzyta ( jest synchronizowana cała lub bez jedynki ale nie powinno być żadnych zgrzytów). 

- Silnik: Jak odpala na zimnym, co z odmy leci - jak delikatny dymek lub bardziej para to ok ale jak pluje olejem to coś jest nie tak. Jak przyśpiesza to nie powinien puszczać czarnego dymu.

- Hydraulika i podnośnik. Masz w nim 3 pompy - 2 w tylnym moście od hydrauliki zew. i podnośnika oraz 3 przy silniku od wspomagania. Sprawdź co się dzieje z kontrolką ciśnienia oleju hydraulicznego ( ma się zapalić po włączeniu zasilania i zgasnąć zaraz po odpaleniu - tak ma się zachować i tyle jak jest inaczej to coś jest nie tak). Sprawdź czy podnośnik na pusto nie pulsuje przy podnoszeniu i jak będziesz podnosił to gwałtownie dodaj gazu i patrz co się dzieje z podnośnikiem i kontrolką od oleju hydraulicznego. 

Najlepiej weź sobie kogoś kumatego bo co dwie głowy to nie jedna.

Opublikowano

dzięki za wyczerpującą wypowiedź i jak najbardziej pomocną :-) trochę się orientuje z tym wszystkim naprawy 595 robię sobie wszystkie sam,Ale jak inny model to trzeba go poznać i wtedy też już będzie się ogarniac.Ale pytam bo chce jak najwięcej wiedzieć.Oglądałem już go Ale niestety się rozczarowalem bo sporo rzeczy nie działało,tzn główne podzespoły działały,hamulec na jedno koło ale widać że nie zadbany,Ale pewnie też cena mówi za siebie bo utargowalem do 26000 zł. jeszcze rozmyslam czy kupić 6 wolnossącą czy 4T tylko nie mogę znaleźć nigdzie 698T
a może polecicie coś innego w jakiejś cenie do 35000?

Opublikowano

To czy 6 wolnossący czy 4T to kto co woli. W 698T masz silnik który montowano do naszych ursusów. A4.236 tylko z turbosprężarką. Zapewne będzie kilka różnic ale całą masę zamienników dobierzesz. Nie wiem ile tej mocy potrzebujesz. Ja mam 390 i tam siedzi Perkins A4.248 i pracuję nim z takimi maszynami jak pług 3x40 cm, agregat 3m, gruber 2,2m i to wszystko na ciężkich w uprawach rędzinach. Masz 595 i tam siedzi ten sam co w 698 czyli A4.318 - do niego już za wiele nie dobierzesz z ursusa ale ma ten silnik plusy takie jak stosunkowo duży moment obrotowy do mocy. Jest wyraźnie mocniejszy od tego A4.248. Z tym turbo nie miałem kontaktu w ciągniku. 6 cylindrowy mam kontakt w 3080 i trzeba przyznać że mocniejszy jest sporo ale jakiegoś wielkiego szału nie robi. W porównaniu z podobnym mocą JD jest słabszy ale za to dużo mniej spali. 

Opublikowano

Głównie to potrzebuje ciągnika do ciężkich prac polowych: pług 4x40 z wałem, agregat z siewnikiem 3m,grubera planuje kupić ale nie wiem jeszcze jakiej szerokości,rozrzutnik 8T, więc taka moc 100km by pewnie starczyla. wiadomo jak jest zapas to dobrze, a 4T to już taka granica. MF 699 nie jest ich dużo ale są mechaniczne mniej skomplikowane niż serii 30.. i będę mógł naprawić sam. fajnie też gdyby było trochę więcej komfortu niż w 595. znalazłem nie daleko mnie 3075 muszę jechać zobaczyć, a duża różnica jest w spalaniu między 4T a 6 wolnossacym?

Opublikowano

Uwierz że pomimo turbiny będzie zdecydowanie tańszy. Teraz regeneracja turbo zamyka się w 1 tyś zł. Co daje praktycznie 2 zestawy naprawcze więcej. Tylko AT4.236 możesz naprawić na polskich zamiennikach wysokiej jakości z ursusa a 6 cyl już nie.

Opublikowano

Fakt faktem że nikt nie wie gdzie i kto robi części do tych ursusów. Nawet w firmowym sklepie ursusa nie wiedzą skąd pochodzą części. Ale części robią jeszcze ponoć w Chełmnie, przynajmniej wcześniej nie było źle z jakością. Myślisz że z chin będą lepsze?

Opublikowano

Zestawy naprawcze robi MAHLE Polska, Krotoszyn. Są to produkty bardzo wysokiej jakości. Nie ma jeszcze źle z częściami do Perkinsów AD3.152 i A4.236 ( odpowiedniki polskich silników montowanych w licencyjnych i postlicencyjnych ursusach).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v