Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mf 699
_Grzesiek_5    5

Witam, mam ogromną prośbę ponieważ potrzebuje pomocy na temat MF 699 dokładniej jakie skrzynie mają ile prrzelozen? pytam bo chcę taki kupić a spotykam się ze jedne mają trzy wajchy w podłodze a inne dwie, niby taka normalna sprawa a nie pojętego nigdzie znaleźć.Prosiłbym o w miarę szybkę odp bo wybieram sie niedługo oglądać ciągniki
pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

Trzy dźwignie to skrzynia 12x4. Begi jak w 255 to skrzynia z dwiema wajchami. 12x4 - lewa wajcha 3 biegi i wsteczny jak w c 330 środkowa to coś ala półbieg szybciej wolniej i prawa szosowe polowe. Skrzynia 12x4 będzie trochę szybsza coś koło 30 km/h. Ta z dwiema wajchami to jak w 255 coś koło 25 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

Ok dzięki rozumiem, tylko jeszcze takie pytanie którą jest lepsza bardziej wytrzymała bardziej praktyczna w polu? to te MF-y nie jeżdżą 40km\h?
te szybciej wolniej to na jakiej zasadzie działa? można uŻywać tego bez sprzęgła? a ta z dwiema wajchami nie ma wzmacniacza momentu obrotowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    624

Seria 600 to był prosty model jak ktoś chciał 40 km/h musiał kupić serię 3000. Lepsza jest ta skrzynia która ma więcej biegów. Ten półbieg działa chyba ze sprzęgłem ale jest dobrze zsynchronizowany. Mam taka skrzynię w 390 bez sprzęgła nie próbowałem. Ogólnie wszystkie biegi są w tej skrzyni zsynchronizowane oprócz 1. Co do skrzyni z dwiema wajchami nie wiem czy jest synchronizowana ale nie ma tego wzmacniacza momentu tak jak nie ma go w 255.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

Skrzynia z 2 dźwigniami nie jest taka jak w MF255. O ile dobrze pamiętam jest tam 4 biegi ( 3 do przodu plus wsteczny). Druga dźwignia to reduktor ( popularnie: polowe - szosowe lub wolne - szybkie). Dodatkowo jest jeszcze taka mała dźwigienka na desce lub pod nią od wzmacniacza momentu. W serii 600 nie było skrzyń 8+2 ( chyba że się mylę ). Skrzynia szybka ok 40km/h jest w serii 300 oraz 3000 i nowszych ale to skrzynia min. 12+12 ( 16+16, 32+32) choć też mogą być wolniejsze (ok 30km/h)

Skrzynia 12+4 ( ta na 3 dźwignia ) półbieg to dodatkowe przełożenie - obowiązkowo ze sprzęgłem. W przypadku 12+4 ze wzmacniaczem ( tej na 2 dźwignie ) nie potrzeba sprzęgł.

Zdecydowanie najlepsza w serii 6xx jest na 3 dźwignie bez wzmacniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

właśnie też tak myślałem że ta z dwoma dzwigniami jest ze wzmacniaczem, taką samą mam w 595 też mam wzmacniacz ale pod obciążeniem nie sprawuje się chyba że jest coś uszkodzony i dlatego pytałem o tę trzy dźwignie na jakiej zasadzie to działa bo jak na takiej jak wzmacniacz to nie do końca dobre jest to rozwiązanie pod obciążenie,nie ma to jak tryb o tryb zazebi wtedy nic się nie slizga, właśnie mam do oględZin taki z trzema dzwigniami więc lepsza skrzynie ma. a seria 300 też fajne maszyny ale już sporo droższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

Skrzynia: Masz dodatkowe przełożenie - koło do koła. Musisz zmieniać z wciśniętym sprzęgłem. Proste i niezawodne.

Uwagę zwróć przede wszystkim na:

- przedni most: czy nie ma luzów na wale napędowym i poprzecznych na wałku atakującym. Luzy na sworzniach sprawdź. Jak duże to jest szansa że przekładnia w kiepskim stanie.

- tylny most - jest niezawodny ale w tym modelu zdarza się że potrafi półoś ukręcić. Sprawdź czy ktoś tam już coś nie robił. Sprawdź hamulce jak hamują - jak będą kończyć się tarcze a ktoś nie wymieniał oleju to może być problem z hydrauliką.

- Skrzynia: standard jak w każdym innym, czy wybiera i jak wybiera, czy nie zgrzyta ( jest synchronizowana cała lub bez jedynki ale nie powinno być żadnych zgrzytów). 

- Silnik: Jak odpala na zimnym, co z odmy leci - jak delikatny dymek lub bardziej para to ok ale jak pluje olejem to coś jest nie tak. Jak przyśpiesza to nie powinien puszczać czarnego dymu.

- Hydraulika i podnośnik. Masz w nim 3 pompy - 2 w tylnym moście od hydrauliki zew. i podnośnika oraz 3 przy silniku od wspomagania. Sprawdź co się dzieje z kontrolką ciśnienia oleju hydraulicznego ( ma się zapalić po włączeniu zasilania i zgasnąć zaraz po odpaleniu - tak ma się zachować i tyle jak jest inaczej to coś jest nie tak). Sprawdź czy podnośnik na pusto nie pulsuje przy podnoszeniu i jak będziesz podnosił to gwałtownie dodaj gazu i patrz co się dzieje z podnośnikiem i kontrolką od oleju hydraulicznego. 

Najlepiej weź sobie kogoś kumatego bo co dwie głowy to nie jedna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

dzięki za wyczerpującą wypowiedź i jak najbardziej pomocną :-) trochę się orientuje z tym wszystkim naprawy 595 robię sobie wszystkie sam,Ale jak inny model to trzeba go poznać i wtedy też już będzie się ogarniac.Ale pytam bo chce jak najwięcej wiedzieć.Oglądałem już go Ale niestety się rozczarowalem bo sporo rzeczy nie działało,tzn główne podzespoły działały,hamulec na jedno koło ale widać że nie zadbany,Ale pewnie też cena mówi za siebie bo utargowalem do 26000 zł. jeszcze rozmyslam czy kupić 6 wolnossącą czy 4T tylko nie mogę znaleźć nigdzie 698T
a może polecicie coś innego w jakiejś cenie do 35000?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

To czy 6 wolnossący czy 4T to kto co woli. W 698T masz silnik który montowano do naszych ursusów. A4.236 tylko z turbosprężarką. Zapewne będzie kilka różnic ale całą masę zamienników dobierzesz. Nie wiem ile tej mocy potrzebujesz. Ja mam 390 i tam siedzi Perkins A4.248 i pracuję nim z takimi maszynami jak pług 3x40 cm, agregat 3m, gruber 2,2m i to wszystko na ciężkich w uprawach rędzinach. Masz 595 i tam siedzi ten sam co w 698 czyli A4.318 - do niego już za wiele nie dobierzesz z ursusa ale ma ten silnik plusy takie jak stosunkowo duży moment obrotowy do mocy. Jest wyraźnie mocniejszy od tego A4.248. Z tym turbo nie miałem kontaktu w ciągniku. 6 cylindrowy mam kontakt w 3080 i trzeba przyznać że mocniejszy jest sporo ale jakiegoś wielkiego szału nie robi. W porównaniu z podobnym mocą JD jest słabszy ale za to dużo mniej spali. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

Głównie to potrzebuje ciągnika do ciężkich prac polowych: pług 4x40 z wałem, agregat z siewnikiem 3m,grubera planuje kupić ale nie wiem jeszcze jakiej szerokości,rozrzutnik 8T, więc taka moc 100km by pewnie starczyla. wiadomo jak jest zapas to dobrze, a 4T to już taka granica. MF 699 nie jest ich dużo ale są mechaniczne mniej skomplikowane niż serii 30.. i będę mógł naprawić sam. fajnie też gdyby było trochę więcej komfortu niż w 595. znalazłem nie daleko mnie 3075 muszę jechać zobaczyć, a duża różnica jest w spalaniu między 4T a 6 wolnossacym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

To są ciągniki wiekowe. Taka wolnossąca 6 będzie miała mniej obciążony wał korbowy, wyżyłowany silnik. Ale z drugiej strony ewentualny remont 4 będzie tańszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
_Grzesiek_5    5

no właśnie a takiego wiekowego, trzeba liczyć się z remontami, ale w 4 dochodzi turbina do remontów czego w 6 nie ma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

Uwierz że pomimo turbiny będzie zdecydowanie tańszy. Teraz regeneracja turbo zamyka się w 1 tyś zł. Co daje praktycznie 2 zestawy naprawcze więcej. Tylko AT4.236 możesz naprawić na polskich zamiennikach wysokiej jakości z ursusa a 6 cyl już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

Polskie zamienniki wysokiej jakości robione gdzieś po jakichś rzemieślniczych firmach. Dobre sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

Fakt faktem że nikt nie wie gdzie i kto robi części do tych ursusów. Nawet w firmowym sklepie ursusa nie wiedzą skąd pochodzą części. Ale części robią jeszcze ponoć w Chełmnie, przynajmniej wcześniej nie było źle z jakością. Myślisz że z chin będą lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    219

Zestawy naprawcze robi MAHLE Polska, Krotoszyn. Są to produkty bardzo wysokiej jakości. Nie ma jeszcze źle z częściami do Perkinsów AD3.152 i A4.236 ( odpowiedniki polskich silników montowanych w licencyjnych i postlicencyjnych ursusach).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas85
      Koledzy zastanawiam sie nad zakupem ładowarki Manitou MLT z serii 5xx lub 6xx. Czy ktos moglby z praktycznego punktu widzenia napisać na co zwracac uwagę przy ogladaniu? Interesują mnie modele do 60 tys zł.. Oglądałem 524 z 1996 roku u kolegi .  Ładowarka miała elektrohydrauliczny rewers przy kierownicy. W róznych ogłoszeniach widziałem podobne modele w tym 626 ktore tez miały przy kierownicy dzwignie rewersu ale taka w formie wajchy, czy to oznacza że jest to rewers mechaniczny i wymaga sprzegła do zmiany kierunku jazdy? Biegi chyba wszystkie maja taka samo 4 główne przełozenia. z tego co mi kolega pokazywał u niego na dzwigni zmiany biegów była taki przycisk - chyba sprzegla do zmiany przelozen. Cala obsluga hydrauliki była mechaniczna bez joysticka. 
    • Przez Theprzemo205
      witam! Może ktoś posiada wymieniony kombajn w tytule. Szukam informacji uzytkowania np jak ustawić go. Na co zwrócić uwagę przy nim itp. Każda informacja się przyda.
    • Przez Danielkoltun
      Witam . Przeczytałem kilka tematów na Agrofoto ale nie znalazłem tego czego bym oczekiwał więc postanowiłam napisać tutaj , mianowicie chce kupić renault 7514 ls z 1986r , potrzebuje opinie o tym modelu . Oglądałem jeden taki egzemplarz i sytuacja wygląda tak : traktor łanie zapala , biegi ma w podłodze ( dwie wajchy , 3 zakresy i 4 biegi , rewers przy kierownicy koło gazu ręcznego ) , chodzą ciasno i wyraźnie , traktor przy jeździe do przodu trochę wyje ale to może przez to że hamulce go strasznie trzymają bo jak się wciska sprzęgło podczas jazdy to się zatrzymuje jak przymurowany . Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak wyłącza się blokadę i która to wajcha bo ciągnik był na blokadzie podczas oglądania a nie mogłem ogarnąć co i jak , jest jeszcze jedna wajcha o której nie mam pojęcia taka długa co jest pod pulpitem i ona idzie na stronę prawą i do góry wygląda to jak jakiś rozdzielacz jednosekcyjny  , czy wajcha z gumową rączką koło sprzęgła to drugi stopień sprzęgła ? , czy hamulce są zbudowane w podobny sposób jak w MTZ bo bym je przejrzał . I na koniec na co zwrócić jeszcze uwagę . Proszę o pomoc i pozdrawiam . 
       
    • Przez Leser
      Cześć - Ma ktoś może ładowarkę lub ma znajomego posiadającego takie cudo pracujące w cięższych warunkach najlepiej przy bydle mlecznym? Jak sobie radzi ten model?:
      MF TH 6030 / MF TH 7030
       
      Zależy mi tylko na takich modelach bo ich wymiary są najlepsze dla mnie - mam wąskie chlewy
      Dzięki za all info
    • Przez Michał123
      Dzień dobry, jestem prawie w 100% zdecydowany na zakup ursusa 914. Chciałbym dowiedzieć się jakie maszyny do niego kupić chodzi mi o agregat uprawowy (szerokość), pług obrotowy 3 czy zagonowy 4? I czy można wrzucić wsteczny nie zrzucając załączonego biegu? Ostatnie pytanie jakich biegów i ile obrotów używać w orce i uprawie?
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.