Skocz do zawartości

nalewanie opon (bieżnikowanie)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak zakupiliśmy przyczepę metal-techu TS18000 to okazało się, że opony były bieżnikowane. Rezultat? 3 opony pękły podczas transportu w przeciągu 2 lat od zakupu (a daleko jeździmy). To samo się dotyczy przyczep DB12000. Tymczasem używane opony do HL8011 nigdy jeszcze nie pękły. Odradzam nadlewki, zwłaszcza jak ktoś ma spory rozłóg gospodarstwa - inaczej to tylko na własną odpowiedzialność. Nowe przyczepy będą już z nowymi oponami.

Edytowane przez xsysiek
Opublikowano

nadlewek a nie nalewek to nie klub AA :lol:

Do przyczep się nie powinno zakładać bo pracują pod duzym obciążeniem. A do ciągnika można dać co dużo nim się robi zeby zedrzeć w 3-4 lata. Bo jak mało się robi ciągnikiem to po 5-6 latach sam Ci odejdzie ze starości. Mam w aucie na próbę i z ciekawości założone letnie nadlewki ale juz ost raz bo są za ciężkie i auto innaczej się zachowuje. Mógłbym jedynie zaryzykować zimowe nadlewki bo prędkości się nie osiąga zbyt duzych a i bieżnik <6mm się sprawdzi lepiej od używek co mają nie więcej jak 4mm :P

To tylko alternatywa dla tych co na dzień dzisiejszy nie mają na tyle żeby dać 1000zł dla samochodu osobowego po kilka kilkanaście tysięcy dla ciągnika rolniczego

Opublikowano

mam przy ferdku jedną oponę już spróchniałą.

bieżnika jest jeszcze z 50% i nie wiem co z tym zrobić bo zaczęła mi pękać na środku przy protektorze.

co byście i poradzili?

na pieniądzach nie śpię więc wywalić kasę na nowe wcale mi nie jest łatwo.

ciągnik nie pracuje okropnie ciężko

trochę z pługiem, talerzówką, bronami, przy sianie i po muto raz w miesiącu 5km w jedną stronę.

zaznaczam iż czasem nim "driftuję" tzn. w zakręty z poślizgiem wchodzę (pewnie dlatego zaczęła pękać) :D

Opublikowano

Ja również przyłącze się do tematu z nalewkami jest tak że na pewno jest to dobre rozwiązanie jeśli opona baza jest w dobrym stanie , ludzie któzy to robią nie robiatego na sztukę a co do materiałów to się nie wypowiem, natomiast jest to jak najbardziej powszechne zjawisko jeśli chodzi o opony do ciężarówek chyba us jest to dość popularne ale faktycznie robią to porządnie i ciekawostka taka opona nalewana dobrze wykonana kosztuje 70 może 80% nowej więc nie tanio i tak jeżeli masz auto gdzie kapcie zmieniasz raz albo dwa razy w roku to się opłaci a jak w ciągniku się zmienia raz na 5-10 lat?

Opublikowano

Mozliwe, nic u nich nie robiłem więc się mogłem pomylić, ja wole kupić nową oponę niż się bawić w nalewki do ciągnika. Ogólnie to robią mi w Śremie w ATB, ale to ciężarowe tylko.

Opublikowano

W samochodzie mam zimówki bieżnikowane, mają 5 lat zimą robię na nich ok 12 tys km i nie zauważyłem jakichś niepokojących objawów. Bieżnik powoli się kończy ale i tak jestem zaskoczony że tyle wytrzymały. W przyczepie rolniczej mam 4 nalewki wykonane w starej technologii (boki nalewane do połowy)i na każdej boki się falują a bieżnik odkleja. Teraz muszę kupić opony do ursusa 3512 i skłaniam się ku nowym chociaż cena odstrasza... Opona 12.4 R32 kosztuje ponad 1500zł a nalewki widziałem po 600zł

Opublikowano

Jeździłem ciężarówkami na nalewkach i wiem że nigdy bym takiej opony nie kupił do ciągnika,to tylko pozorna oszczędność,

już lepiej używkę.Ale to tylko moje zdanie

Opublikowano

Panowie maci może jakies namiary na bieznikowane opony najlepeij w wojewodztwie mazowieckim? Albo jakies dobre uzywane? Dzwonie juz cala zime i calyczas to samo ''za tydzien'', ,, za miesiac'' a wisna zapasem :D Chodzi mi o rozmiar 12.4- 24.

Opublikowano (edytowane)

Kiedyś na targach ze sprzętem budowlanym natknąłem się na firmę która wypełniała opony koparko-ładowarek kauczukiem koła po tym zabiegu stawały się nie przebijalne (czy jakoś tak)

A teraz za nic nie mogę znaleźć kontaktu do tej bądź podobnej firmy, może ktoś z Was natknął się na coś takiego?

Edytowane przez janusz20
Opublikowano

witam,

potrzebuję oponki o rozmiarze 15,5/80 - r24 alternatywą dla tego rozmiaru jest 400/80 - r24... Ma ktoś może namiar na jakąś firmę co bieżnikuje opony o tym rozmiarze. A może ma ktoś takie w dobrej cenie?

Opublikowano

Witam,mam massey fergusona 3070 i są na nim założone na przodzie opony mitas 420 70 28 90%,a na tyle goodyear 600 650 38 zostało ich 20%,myśle ,że na tyle to powinny być jakieś np.520 70 38.rozgadałem się troszke za oponami tego rodzaju ale nie są tanie,a mianowicie ceny zaczynają się od 3.500 zł,a czy są dostępne może takie opony bieżnikowane w tym rozmiarze,bo myśle że byłyby tańsze.A jak nowe to jakiej firmy w miare dobre opony.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez Czarek525
      Witajcie. Planuję zakup nowych opon o rozmiarze 16,9R34 (420/85R34). Zastanawiam się nad takimi modelami : Alliance Agristar II, SEHA AGRO 10, Ascenso TDR 850 i ewentualnie BKT AGRIMAX RT855.
      Posiada ktoś takie opony ? Jak trzymają rozmiar ? Jak z samooczyszczaniem się z gliny i ziemi ?
      Jakie polecacie opony z niższej ewentualnie średniej półki cenowej ?
    • Przez Radek11111
      Witam, potrzebuje pomocy. Prowadzę firmę budowlaną, która zajmuje się również robotami ziemnymi. Do transportu urobku zakupiłem ciągnik new holland t7550 oraz przyczepę wywrotkę meiller kipper 18t ( potrzebuję wywrot na trzy strony z racji pracy na drogach). W przyczepie opony ciężarowe 385/60 r22,5 piasta 280mm. Wystarczy że jest trochę mokro albo miękko i ciągnik z przyczepą zakopuje się. Z jednej strony usłyszałem że przyczepa samochodowa za mało naciska na ciągnik ( z tym nie jestem w stanie nic zrobić ), z drugiej usłyszałem że problemem są opony ciężarowe. Moje pytanie jest takie czy da radę założyć oponę rolniczą do felgi ciężarowej i czy przy mojej feldze 11,75 szerokości da coś założenie opony rolniczej szerokości 400 czy może przy tej dmc przyczepy ta opona i tak jest za wąska ? Zastanawiam się jeszcze nad kupnem felg 22,5x14 i wtedy opona 500/60 ? Czy może ktoś miał taki problem i podpowie jak sobie z tym poradzić ? Z góry dziękuje za podpowiedzi. 
    • Przez Dawix321
      Cześć, czy ktoś w was może ma u siebie w ciągniku któryś z wymieninych opon: 
      - Kabak 
      - Ozka 
      - MRL 
      Zaoferowano mi takie do Zetora potrzebuje je w rozmiarze 16.9 R34 i zastanawiam się, na które się zdecydować. Może sami macie u siebie takie założone, lub ktoś z waszej rodziny czy znajomych i moglibyście krótko opisać czy warto na któreś z nich się zdecydować.  Dodam, że wszystkie są 14-sto płucienne. Pozdrawiam! 
    • Przez kuna9977
      Czy ktoś ma doświadczenie z tanimi oponami np. Oska, ascenso. Jaką tanią firmę byście polecili do KOMBAJNU za oske 2500 netto, petlas 2600  a np. używana trelleborg 1500-2000 tyś sztuka bieżnik mniej niż 50% jak uważacie lepiej kupić używaną markową czy tanią nową. Używek jeszcze nie byłem jechany oglądać więc też nie wiadomo jak wyglądają czy nie są popękane kupując nowe dołożę 1000-2000 za dwie. Petlas mam w rozrzutniku 3 rok i nic się nie dzieje 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v