Skocz do zawartości

[Zetor] Połączenie świateł mijania z górnymi lampami


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Hmm. No dobra, a po co jeszcze plus z akumulatora?

I może pytanie trochę inne: Czy wsadzenie przekaźnika do 3. sekcji TUR'a poprawiło by zaskok elektrozaworu,bo sie lubi zacinać i nie zawsze łączy. Jaki to musiałby być przekaźnik?

Edytowane przez Kamil1998
Opublikowano

Bo jakby to tak po "chłopsku" wyjaśnić... Plus z aku to masz tak jakby ten główny prąd zasilający światła, a ze stacyjki (po drodze włącznik), steruje tylko przekaźnikiem aby podał ten prąd na lampy. Mało technicznie ale myślę, że załapałeś o co chodzi :)

Opublikowano

By zapobiec spadkom napięcia, przez które te reflektory tak słabo świecą. Zastosuj przewód o przekroju 4mm2 zabezpiecz bezpiecznikiem. W swoim 5211, zamiast ciągnąć prąd od akumulatora, wziałem go z zacisku alternatora(tam gdzie jest podłączony gruby przewód), przekaźniki umieścilem obok filtra powietrza na wsporniku poszycia maski.

Opublikowano

czy taki by mógł być schemat do podłączenia lamp w starych zetorach:

 

Przewód 4mm² od akumulatora przekaźnik, potem bezpiecznik, włącznik i do lamp.

Jeszcze się zastanawiam nad lampami, znalazłem jakieś dalekosiężne firmy wesem czy kupić oryginalne zetorowskie?

Opublikowano

Bezpiecznik powinien być na poczatku przewodu zasilającego. Włącznik "przełącznik" steruje przekaźnikiem(przekaźnikami - oddzielne dla mijania i drogowych), a prąd do zasilania lamp idzie ze zwory przekaźnika.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki, będziemy coś kombinować ;) Ponawiam pytanie co do 3 sekcji w turze. Czy wstawienie przekaźnika przyspieszy reakcje elektromagnesu? I czy z przekaźnika może iść tylko jeden kabel,czy muszą być dwa

Edytowane przez Kamil1998
Opublikowano (edytowane)

Siemka, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić co musiałbym zrobić żeby światła górne świeciły razem z dolnymi? ;)

wiem że ten temat był dużo razy poruszany, ale nigdy nie było to dokładnie wyjaśnione ( tak mi się wydaje) 

Edytowane przez dragonmt852
Opublikowano

Pewnie w ciągniku, w tej serii w której jest temat założony... Każdy mający z tym styczność będzie wiedział o co chodzi :D

Przerobić możesz ale za wielkich efektów wcale nie będzie. Na dłuższą pracę za bardzo i tak się nie nada bo to są zwykłe lampy do świateł mijania. Lepiej dołóż Sobie jakieś lampy robocze.

Opublikowano

Ja zrobiłem tak że mam włączone dolne albo dolne i górne nie dam rady włączyć tylko górnych a zrobiłem to tak że rozgałęziłem wyjście ze stacyjki na dolne lampy i podpiołęm do zasilania na włącznik od tych górnych ale to nie jest zbyt idealne rozwiązanie ale ja używam tego sporadycznie więc mi wystarczy.

Opublikowano

Panowie mam problem ze światłami krótkimi w moim zetorku 6245,otóż nie mogę włączyć halogenów i krótkich jednocześnie bo gdy włączam halogeny dachowe to krótkie gasną. Wiem że taka sytuacja jest światłach długich i to jest normalne ale przy krótkich powinno się dać włączyć jedne i drugie.

Może ten przełącznik długich - kierunków - trąbki jest popsuty? Bo jest też taki rozdygotany... a może stacyjka? 

Opublikowano (edytowane)

Masz krótkie w masce albo w dachu, razem nie będą świecić. Długie masz tylko w masce. Tak jest w oryginale. Zobacz w poprzednich postach, wszystko jest wyjaśnione.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Zamiast tych w dachu zamontowałem lepsze lampy robocze też okrągłe z myślą że będę robił w nocy na krótkich w masce i tych nowych w dachu. A tu guzik. Wiem że można przerobić bo wystarczy dać nowy włącznik i niezależne zasilanie ale jeśli ma instalacja nie wytrzymać to lepiej nie cudować.  Myślałem że problem lamp dachowych i tych w masce jest przy sparowaniu z długimi drogowymi a ze na krótkich nie. Jakoś mi się wydaje że kiedyś dało się zapalić krótkie w masce i te dachowe, ze tak  robiłem  po nocy i dlatego pomyślałem że coś się popier.w instalacji.

Opublikowano

Daj oddzielny przewód od rozrusznika przez bezpiecznik i włącznik do lamp dachowych i po problemie. 

Opublikowano

Mares w związku z zaginięciem zasilania stacyjki ( inny temat) będę ciągnął nowy przewód od rozrusznika i zechce też tak jak napisałeś wyżej dać nowy włącznik do dołożonych lamp dachowych żeby zapalać je razem z lampami w masce...ale teraz czy muszę ciągnąć jeszcze jeden przewód od rozrusznika na włącznik lamp czy mogę wpiąć się razem pod stacyjkę - gniazdo skręcane 30 albo pod to wolne skręcane?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v