Skocz do zawartości

[Zetor] Połączenie świateł mijania z górnymi lampami


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Czesc. Jezdze zetorem 3320 i nie moge czegos zkumac. otoz jak czasem robie w nocy i chce sobie dobrze oswietlic to musze szukac kompromisu otoz. Chce miec wlaczaone swiatla drogowe, reflektory na dachu i jeszcze z tylu jedno swiatlo robocze. A nie wlacze swiatel na dachu jak mam wlaczone swiatla drogowe i wogole tego nei kumam ;/ to tak ma byc czy moze to jest jakas specjalna kolejnosc wlaczania swiatel ??

Opublikowano

Do kolegi @minor15 te typy tak mają! I nic nie poradzisz! (chyba ze jakies obejście ale nie polecam!). Jesli włączysz światła na dachu pozostaja tylko halogeny nad lampami! Światła drogowe gasną!! U mnie w 8540 też tak jest i raczej nie da sie tego obejść! :)

Opublikowano

Możesz poszperać w instalacji i podłączyć tak aby po włączeniu dachowych drogowe nie gasną ale czy to est aż tak ważne i jeszcze jest jedno jak będzie taki pobór prądu to coś może się stać.

Opublikowano

mam dowas pytanie jak włączyć te szperwcze i normalne światła razem.Mam zetora od niedawna i niemog tego rozgryść chodzi mi o to żeby sie świeciły te w dachu i w masce razem widziałem na fimikach że tak możnaprosze o pomoc :D;)

Opublikowano

Dobrym chwytem jest też zmiana połączeń w kostce przy żarówkach-(robisz tak żeby u góry paliły się długie)-i masz wtedy naprawdę fajne "halogeny"  ;)

Opublikowano

Jak w temacie :)

z racji tego że zetory nie mają specjalnie super mocno świecących świateł w białej barwie... tknęło mnie aby coś z tym zrobić.

Przepis jest prosty każdy z nas ma górne reflektory które włącza się oddzielnym włącznikiem, przy czym pozbawiamy się świateł "dolnych" ok ale reflektory dolne jak i górne są dokładnie takie same, (na przykładzie zetora którego obecnie mam 7340)zamontowane są w nich żarówki H4 ale jak wspomniałem wcześniej w górnych reflektorach wykorzystane są jedynie światła mijania!

Ja wykorzystałem właśnie reflektory górne i włókna H4 odpowiedzialne za świata drogowe :)

Do zabiegu potrzebne będzie nam,

- ok 6 metrów kabla (ja użyłem o przekroju 5mm)

- przekaźnik uniwersalny

- bezpiecznik

- kilka peszel, taśma izolacyjna, cyna, lutownica i inne pierdółki ok 2h wolnego wieczorku :)

 

 

Fabrycznie nie ma doprowadzonej instalacji, ale to nie problem, wystarczy z pod maski przeprowadzić jeden przewód do reflektorów górnych, w okolicach akumulatora przymocować przekaźnik z bezpiecznikiem, podpiąć go przez bezpiecznik i w zasadzie jest gotowe :D

 

Efekt jaki otrzymamy jest naprawdę zadziwiający, ja osobiście nie mogłem się zachwycić oświetleniem drogi jakie ujrzałem po włączeniu świateł drogowych - po prostu GÓRNE REFLEKTORY ROBIĄ ROBOTĘ!!! dlatego w niedalekiej przyszłości w dolne reflektory też wepnę przekaźniki. Koszta są na poziomie 30/40pln.

 

P.S. na dniach postaram się umieścić zdjęcia z owej przeróbki, schemat podłączenia i efekty końcowy pracy...

Opublikowano

Jak w temacie :)

z racji tego że zetory nie mają specjalnie super mocno świecących świateł w białej barwie... tknęło mnie aby coś z tym zrobić.

Przepis jest prosty każdy z nas ma górne reflektory które włącza się oddzielnym włącznikiem, przy czym pozbawiamy się świateł "dolnych" ok ale reflektory dolne jak i górne są dokładnie takie same, (na przykładzie zetora którego obecnie mam 7340)zamontowane są w nich żarówki H4 ale jak wspomniałem wcześniej w górnych reflektorach wykorzystane są jedynie światła mijania!

Ja wykorzystałem właśnie reflektory górne i włókna H4 odpowiedzialne za świata drogowe :)

Do zabiegu potrzebne będzie nam,

- ok 6 metrów kabla (ja użyłem o przekroju 5mm)

- przekaźnik uniwersalny

- bezpiecznik

- kilka peszel, taśma izolacyjna, cyna, lutownica i inne pierdółki ok 2h wolnego wieczorku :)

 

 

Fabrycznie nie ma doprowadzonej instalacji, ale to nie problem, wystarczy z pod maski przeprowadzić jeden przewód do reflektorów górnych, w okolicach akumulatora przymocować przekaźnik z bezpiecznikiem, podpiąć go przez bezpiecznik i w zasadzie jest gotowe :D

 

Efekt jaki otrzymamy jest naprawdę zadziwiający, ja osobiście nie mogłem się zachwycić oświetleniem drogi jakie ujrzałem po włączeniu świateł drogowych - po prostu GÓRNE REFLEKTORY ROBIĄ ROBOTĘ!!! dlatego w niedalekiej przyszłości w dolne reflektory też wepnę przekaźniki. Koszta są na poziomie 30/40pln.

 

P.S. na dniach postaram się umieścić zdjęcia z owej przeróbki, schemat podłączenia i efekty końcowy pracy...

 

Dosyć ciekawe. Czekamy.

Opublikowano

nie wiem co ty kombinujesz ale z twojego opisu widze że podłączyłeś górne tak żeby żarówki świeciły na obwodzie drogowych, moze do pola będzie dobrze ale u mnie jak robie czasami w nocy to powiem że lampy świecą mocno nawet jak jadę drogą to gdy włączone mijania mam to niektórzy mi drogowymi szczęlą abym zmienił na mijania, napisałeś że zakładałeś przekaźniki, myślałem że w 7340 są światła na przekaźnikach u mnie zarówno , mijania, drogowe, i góne są obsługiwane przez przekaźniki.

Opublikowano

u mnie w 7245 gorne halogeny niestety swieca bardzo kiepsko ale mam zamiar dostawic drugie w dachu co napewno poprawi efekt. co do switeł mijania w seri zetorów 5211-7745 sa okragłe lampy z przodu jak kazdy wie. ja zmieniłem je na lampy od duzego Fiata które sa na zarówke H4 wstawiłem H4 z efektem xenonu(white light) swiatło jest faktycznie białe i efekt bardzo zadowalajacy a koszt nie wielki wiec jak komus sie zbija oryginalne zetorowskie proponuje na zmiane na takie ;)

Opublikowano

Ja juz parę lat temu przerzuciłem kable tak aby u góry świeciły się "drogowe" i wyregulowałem te reflektory tak aby swieciły bardziej do dołu-efekt nienajgorszy.

Opublikowano

a po co zmieniać lampy do H4 jak teraz robią je z okrągłym kołnierzem, w ciapku mam ju 1,5 roku i świecą super w 5211 też mam założone i swiec elegancko

Opublikowano

nie wiem co ty kombinujesz ale z twojego opisu widze że podłączyłeś górne tak żeby żarówki świeciły na obwodzie drogowych, moze do pola będzie dobrze ale u mnie jak robie czasami w nocy to powiem że lampy świecą mocno nawet jak jadę drogą to gdy włączone mijania mam to niektórzy mi drogowymi szczęlą abym zmienił na mijania, napisałeś że zakładałeś przekaźniki, myślałem że w 7340 są światła na przekaźnikach u mnie zarówno , mijania, drogowe, i góne są obsługiwane przez przekaźniki.

 

W takim razie masz wyjątkowego zetora :))

bo ten który mam jaki i inne które były w moim posiadaniu nigdy nie miały normalnych świateł, tylko żółty zachód słońca :P

Generalnie kable które idą do świateł są cienkie jak żyłki! więc jak ma to świecić.... jeśli chodzi o fabrycznie zamontowane przekaźniki to wydaje mi się że ich tam po prostu nie ma! bo jakoś ani ich nie słyszałem ani nie widziałem!

 

Co do przekroju kabla to coś pomieszałem :P

 

zdjęcia już zrobione, ale brak czasu aby je zamieścić :P jak ogarnę się z opryskami to dolne reflektory też pójdą pod przekaźniki :P i zacznę szukać przyczyny nie działającego nawiewu oraz braku tylnych górnych halogenów :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomn95
      Według Was w zetorze 5211 można podpiąć lampy led przód tył pod istniejące przewody?
    • Przez Majjdann
      Witam mam taki problem z nadmuchem w zetorze 5211 włącze go i po jakis 5 minutach sie wyłącza bezpiecznik sie topi już po paru sekundach kiedy włącze nadmuch bezpiecznik zaczyna sie grzać. Dodam że jeden wiatrak kręci sie wolniej a drugi szybciej. Będe wdzięczny za pomoc Pozdrawiam.
    • Przez PiotrNaw
      WITAM. ZAKUPIŁEM CIĄGNIK ZETOR 5211. MAM PROBLEM Z NAGRZEWNICĄ. BRAK CIŚNIENIA - PŁYN NIE PODNOSI SIĘ DO NAGRZEWNICY. SPRAWDZAŁEM PRZEWODY - WSZYSTKIE DROŻNE. CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ ? PIOTR
    • Przez rolnicyzmazowszateam
      Witam Mam następujący problem z lewą pozycją w zetorze 5211 z przodu i z tyłu. Ostatnio jechałem i zobaczyłem że świeci się tylko jedna strona zobaczyłem do bezpieczników wszystko OK masa jest, aż kupiłem bezpieczniki i wymieniłem nic to nie dało, żarówki nie spalone nie wiem co może być. Może ktoś podpowie co to może być
    • Przez emtecc
      witam nagle przestały mi działać zegary i kontrolki w 7745. Po odpaleniu obrotościomierz i paliwo działa o świeci się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika paliwo nie działa. Prąd do stacyjki dochodzi bo można odpalić z przycisku. Zegary mają jakieś zasilanie, przekaźnik? Bezpieczniki sprawdzone - są ok. Jak to ugryźć?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v