Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z MTZ 82. Kopci mi jak daje mu gazu a jak wejdzie na obroty przestaje. Głównie dzieje sie tak w transporcie nawet jak jade tylko ciagnikiem. W orce (pług 5x 35) bieg 5 z reduktorem praktycznie dymu nie widać a jak zapne mu pustą przyczepe to na szosie na 9 praktycznie dym idzie z każym przyciśnięciem gazu. Dodam że wtryski sprawdzone nie leją trzymają dobre ciśnienie. oleju nie bierze nawet kapki. Filtr powietrza wymieniany. Mtz z 97 roku 5200mtg zrobione. co może być przyczyną?

Dodam jeszcze że jest przy ruszaniu taki mułowaty. Moja c360 ma lepszego ''zrywa'' niz MTZ

Opublikowano

Możliwe że coś się dzieje z regulatorem obrotów. Jeśli by lały wtryski czy miał za dużą dawkę puszcza dyma pod nawet nie wielkim obciążeniem. Mułowatość też wskazywała by po części na regulator. 

Sprawdź dla pewności inne ustawienia silnika jak na bank zawory i dolot powietrza.

Opublikowano

A co to jest ten regulator obrotów i gdzie on jest? Dodam jescze że w polu przy pracy z lekkimi bronami 5szt z któbez problemu radzi sobie C330M na 4 biegu, MTZ kopci juz jak mu 7 bieg z reduktorem wbije.. Gdzie C360 na 4 biegu idzie elegancko

Opublikowano

Dzisiaj zauważyłem że że spod głowicy leci powietrze. przy okazji sprawdziliśmy luz na zaworach i sie okazało że nie miały WCALE luzu. po demontażu głowicy okazało sie że uszczelka jest wydmuchana i zawory zjechane bo słabo trzymały. Także głowica idzie do remontu :) Może być że przez to wszystko kopcił? pompe i tak daje do naprawy ale pytam z ciekawości :)

Opublikowano

Robie mu jeszcze remont silnika i pytanie moje czy to prawda że mtz wcale nie puszcza dymu, odpala na wielkich mrozach? Ktos mi mówił że mtz jak jest dobry to nie kopci i nie straszne mu mrozy

Opublikowano

Panowie a mam takie pytanie o wspomaganie. W zachodnich ciągnikach jest jedna duża pompa hydrauliczna do wszystkiego (podnośnik, wspomaganie itd) a w MTZ ciężko chodzi te wspomaganie i pytanie czy mozna orbitrol podłączyć do pompy od podnośnika? oczywiście szeregowo żeby nie dawała całego ciśnienia na orbitrol

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Możesz założyć większą pompę od wspomagania tzn NSZ 14 lub NSZ16. Dzielnik wyjdzie drożej niż nowa pompa

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

A nie można po prostu trójnik dać miedzy pompą a rozdzielaczem?

 

Raczej nie

Edytowane przez zenekc330
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Musi być dzielnik, bo pójdzie cała wydajność pompy na orbitrol i go rozwali, zresztą dołożenie orbitrolu do i tak zagmatwanej hydrauliki w mtz może tylko pogorszyć sprawę. Nowa pompa nie jest droga i powinna załatwić sprawę, jeżeli orbitrol jest sprawny.

 

Edytowane przez zenekc330
Opublikowano

Orbitrola nie rozwali tylko na trójniku olej pójdzie tam gdzie ma lżej, a że na wyprostowanych kołach orbitrol przepuszcza olej na powrót to nie będziesz w stanie używać pozostałej hydrauliki bo olej będzie "uciekał" orbitrolem na powrót. Dlatego wstawia sie dzielniki strumienia aby zapewnić niezależny przepływ oleju do dwóch odbiorników. Niestety jeśli chciałbyś nawet na upartego taki wstawić to zmniejszysz wydajność hydrauliki podnośnika, wywrotu bo taki dzielnik podzieli strumień np. 2:3, aby zapewnić zasilanie orbitrola i do tego koszt większy jak pompa.

Opublikowano (edytowane)

a jak tam kolega z remontem silnika? Jestem ciekaw bo u mnie mam bardzo podobne objawy, przy przygazówce zadymi na czarno ale pod obciążenie ani dymka nie puści i ale zrywa i kopa ma jak F1, aż ciągnik przechyla jak się wkręca co prawda to nie MTZ, ale przyczyna może być podobna. Obstawiam właśnie zawory,  pompe ale gdyby pompa była walnięta to by raczej dymił i pod obciążeniem choć u mnie jeszcze jest turbo więc dochodzi regulacja dawki od cisnienia w kolektorze, turbina  wygląda dobrze. Jak zrobisz to pochwal się co było przyczyną, bo u mnie dużo więcej rozkręcania jest i nie chce całkiem w ciemno kręcić.

 

Mtz tez mam i to z roku bodaj 88 silnik bez remontu i dymka nie uświadczysz... za to sąsiad ma z lat 90 i dymi jak parowóz w orce

Edytowane przez grego
Opublikowano

a jak tam kolega z remontem silnika? Jestem ciekaw bo u mnie mam bardzo podobne objawy, przy przygazówce zadymi na czarno ale pod obciążenie ani dymka nie puści

Według mnie to objawy jakie podałeś wskazują, że szukasz dziury w całym :)

Opublikowano

Panowie a mam takie pytanie o wspomaganie. W zachodnich ciągnikach jest jedna duża pompa hydrauliczna do wszystkiego (podnośnik, wspomaganie itd) a w MTZ ciężko chodzi te wspomaganie i pytanie czy mozna orbitrol podłączyć do pompy od podnośnika? oczywiście szeregowo żeby nie dawała całego ciśnienia na orbitrol

 

Nie znam wszystkich ciągników ale jeszcze nie spotkałem żadnego z jedną dużą pompą

 

Zgoda są duże pompy ale podwójne oddzielnie podnośnik- jedna pompa a druga sprzęgła, wspomaganie

One są 2 ale na jednym wale tylko

 

A tak po prostu orbitrola nie doczepisz miałem problem z johnem orbitrolem siadł no i kupiłem nowy niby taki sam ale (mój błąd, on miał 2 pompy - jedna smarowanie skrzyni, sprzęgła a druga była od podnośnika i wspomagania) no i ten nowy nie działał poprawnie tzn kierowanie normalnie ale podnośnik działał tylko przy max skręconych kołach, inaczej w cale nie podnosił i co się okazało pomylili się bo orbitrol do tego typu musi mieć jeszcze wbudowane zawory.

 

Wywal kolumnę albo zostaw zawsze to zbiornik na olej i obciążnik wstaw siłownik i orbitrol a pompę zostaw tę co była od wspomagania najwyżej wymień na nową one dużo nie kosztują

Opublikowano

Według mnie to objawy jakie podałeś wskazują, że szukasz dziury w całym :)

 

heh chciałbym gdyby to była niewielka chmurka, a tak nie jest... wiem, że nawet nowe ciągniki potrafią nieco przydymić na czarno ale u mnie to jest zdecydowanie za dużo i to przez duże Z.

 

Co do pomp to różne rozwiązania są, w amerykańcach np Case często są pojedyncze pompy tłoczkowe, które zaopatrują wszystko, podnośnik, orbitrol, sprzęgła, blokady. Jest tam oczywiście jeszcze pompa od smarowania skrzyni ale to całkiem inna pompa-niskociśnieniowa ale o dużej wydajności.

Opublikowano

No to chyba wymienie pompe o większej wydajności :) bez żadnego kombinowania :) Dzisiaj dzwoniłem do zakłądu gdzie oddałem pompe paliwa i głowice i się okazało że głowica jest pęknięta i wszystkie zawory nie trzymały. Kazali mi szukać nowej głowicy :) Czekam na pompe jeszcze bo czekają jeszcze na części do niej :) Co do silnika to zastanawiam się czy robć remont bo tuleje nie są aż tak mocno wytarte. mechanik mówi że spokojnie kilka lat moge pojeździć, a że nie bierze nic oleju to raczej nie robie remontu ;) Co do tych zachodnich ciągników to wiem że MF mają tylko jedną pompe hydrauliki :)

Opublikowano

Panowie jeszcze mam pytanie o tylny podnośnik. Mam problem że bardzo długo mi opuszcza. troche to meczy w polu z pługiem albo bronami bo musze opuszczać na docisku. Pod siedzeniem mam do ustawiania pokrętło ale nic to nie daje jak przekręcam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v