Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zakładając ten temat chciałem sie czegoś więcej o tym ciągniku dowiedzieć np. ile spala na mth. ceny części (drogie czy tanie) , jak tam z elektroniką i z skrzynią biegów czy sie często psuje i jak droga jest naprawa i co jest przyczyną szwankującej elektroniki B)

 

pozdro PronarekP5

Opublikowano

Zaraz posypią sie posty że drogie części, że skrzynie i elektronika pada B)

 

Na początek odnośnie elektroniki, zacytuje post @rafik256 z innego tematu:

EHR i elektryka w tych ciągnikach to akurat jest najmniejszy problem. Nie rozumiem ludzi którzy tak głośno krzycza że elektronika to coś stasznego. domyślam się że ci co tak mówią nie maja pojęcia jak to działa i nie mają nawet pojęcia jakie to proste. Ehr w tych ciągnikach to trche bardziej skomplikowne radio. Przy pomocy lutownicy dobrego miernika i pobliskiego sklepu z elektroniką można naprawić wszystko. Mówie to wszystko na podstawie własnego doświadczenia poniewaz mam MF 3090 i dzięki niemu i sprzętom sąsiadów dowiedziałem się sporo na temat tych ciągników. Z pełną świadomością mogę powiedziec iż najkosztowniejszą naprawą jaką miałem okazję przeprowadzić to była wymiana przekaźnika w panelu sterowania EHR i koszt tego wynosił 21 zł. A jacyś pseudo serwisanci za to zaspiewali mi 2000 zł ponieważ ponoc trzeba było wymienic trzeba cały panel bo tego nie da sie naprawić. Jeżeli nie macie panelu od autotronic zalanego syntetyczna żywicą to wszystko w tych ciągnikach można naprawic we własnym zakresie wystarczy trochę cierpliwości i wyobraźni.
Opublikowano
Ale skoro duzo osob tak twierdzi to chyba jednak cos w tym jest.

 

Może częściowo..też mam taki sprzęt i nie powiem o nim żadnego złego słowa...poprostu trzeba dbać a wszystko a będzie ok..jak ktoś kupuje taki traktor musimy liczyc się z tym że wymiana oleju w skrzyni nie jest zbyt tania..w moim przypadku(Massey Ferguson 3060) koszt tej wymiany wynosi w granicach 600 zł z czego 200 zł kosztuje sam filtr. A olej w tej skrzyni to podstawa no i oczywiści odpowiednia eksploatacja. @Tommy, wg mnie to większość ludzi co się wypowiada "źle" na temat tego ciągnika to nie miała z nim doczynienia, a tymi co wypowiadają się pozytywnie są sami właściciele Mf'ów i to nie tylko tych z serii 30xx ale i innych. Pamiętajcie że nie kupujecie nowych tylko 20 letni ciągniki...a w takich wszystko się może popsuć...traktory te nie mają żadnej "wady fabrycznej" skrzyni jak to niektórzy się wypowiadają a poprostu mają one po 20 lat i wszystko może się zdażyć. Dzieks i POZDRO

Opublikowano

Założe sie ze kolega @pawel93 nigdy nie użytkował takiego MF'a a nawet może i nie widział na oczy, więc skąd może wiedzieć? Ktoś już kiedyś pisał że najwięcej do powiedzenia o MF mają Ci którzy nie mieli z nimi styczności, powtarzając bezmyślnie gdzieś zasłyszane frazesy o skrzyniach i elektronice - stąd jest dużo osób które tak twierdzą.

 

Skrzynia 32/32 do niczego? Jak dla mnie to rewelacja, rewers, dużo biegów - żyć nie umierać. Druga sprawa to "wadliwa" seria 3xxx która wyciągnięta od szwaba z pokrzyw z przebiegiem o jakim sie Ursusom nie śniło potrafiła sie zepsuć pogrążając nieprzygotowanego na to rolnika, który łudził sie że nie będzie dokładał do 20 letniego ciągnika.

 

Jednak jak widać użytkownicy doceniają i chwalą te ciągniki, mimo że wrzucili kilka tysięcy w naprawe co w ostatecznym rozrachunku biorąc pod uwage atrakcyjne ceny tych modeli zamyka sie w przyzwoitej kwocie.

 

U kolegi w pracy, takie coś jak kiedyś PGR, mają MF 3080 105KM, z tego co mi mówił różni traktorzyści robią tym ciągnikiem ponad 1000mth rocznie, jak sie wszyscy domyślają remontowali już skrzynie (synchronizatory + półbiegi) ale ciągnik służy nadal i jest w dobrej kondycji. @katator w 3060 robił skrzynie i z tego co czytam na forum też jest zadowolony z ciągnika, inni forumowicze użytkujący (kluczowe słowo) raczej także...

 

@Monteks

zacząłem pisać mojego posta przed tym jak wysłałeś swojego i w zasadzie napisaliśmy to samo B)

Opublikowano

No bo jak sam stwierdziłeś ty i ja zresztą też, jedynymi co się pozytywnie wypowiadają i co najważniejsze mają o tym traktorze jakie kolwiek pojęcie to są tylko użytkownicy...bo reszta opiera się na faktach z legend B) B) przekazywanych z pokolenia na pokolenie od innych nie urzytkujących tego modelu...tak to jest jak ludzie po 30 latach użytkowania w pelni manułalnego ursusa dowiadują się o czymś takim jak rewers, EHR, półbiegi itd. Jak ktoś nie ma żadnego pojęcia na temat tego ciągnika to lepiej niech się nie wypowiada...teksty brzmiące "słyszałem że....ktoś mi mówił...." nie znajdują żadnego uzasadnienia w tym co mówicie. Tak jak mirasek powiedział, w ogólnym rozrachunku traktor i tak wypada pomyślnie dzięki swoim rozmaitym funkcjom.

 

Założe sie ze kolega @pawel93 nigdy nie użytkował takiego MF'a a nawet może i nie widział na oczy, więc skąd może wiedzieć? Ktoś już kiedyś pisał że najwięcej do powiedzenia o MF mają Ci którzy nie mieli z nimi styczności, powtarzając bezmyślnie gdzieś zasłyszane frazesy o skrzyniach i elektronice - stąd jest dużo osób które tak twierdzą.

 

To ja móiłem o tym już kiedyś w innym temacie i widze że nadal muszę sie powtarzać.

Ja służe zawsze pomocą.. moje gg to: 9433423 . Jestem na niewidocznym...pisać w ciemno. Mogę wymienić pare opini o poglądów co do tej serii. POZDRO

Opublikowano

odradzam kupowania tych ciągników po lepszej cenie (nawet o 10tys zł mniej) z "tylko" uszkodzona elektryką....

byli tacy mądrzy i używają tych ciągników tylko do transportu bo nie ma w nich wałka, podnośnika... w niektórych tryb awaryjny skrzyni czyli napęd cały czas włączony i ciągnik na żółwiu i bez półbiegów... to są stare już ciągniki i mają jeszcze wiele niedopracowań jeśli chodzi właśnie o elektronike/elektrykę...

kolega miał już kilka takich trochę (zanim jeszcze w polsce zaczęły się tak naprawde pojawiać te ciągniki...) dały mu nie raz porządnie w kość...teraz jeździ i naprawia te ciągniki... ja też mam MFa z tych lat więc wiem jakie może on mieć humory... a w nim i tak elektronika jest cacy...

 

to sąnaprawdę fajne ciagniki i jedyne na co w nich trzeba uważać to jest elektonika/elektryka i skrzynie.... ale to już odrębny temat:)

Opublikowano
odradzam kupowania tych ciągników po lepszej cenie (nawet o 10tys zł mniej) z "tylko" uszkodzona elektryką....

byli tacy mądrzy i używają tych ciągników tylko do transportu bo nie ma w nich wałka, podnośnika... w niektórych tryb awaryjny skrzyni czyli napęd cały czas włączony i ciągnik na żółwiu i bez półbiegów... to są stare już ciągniki i mają jeszcze wiele niedopracowań jeśli chodzi właśnie o elektronike/elektrykę...

kolega miał już kilka takich trochę (zanim jeszcze w polsce zaczęły się tak naprawde pojawiać te ciągniki...) dały mu nie raz porządnie w kość...teraz jeździ i naprawia te ciągniki... ja też mam MFa z tych lat więc wiem jakie może on mieć humory... a w nim i tak elektronika jest cacy...

 

to sąnaprawdę fajne ciagniki i jedyne na co w nich trzeba uważać to jest elektonika/elektryka i skrzynie.... ale to już odrębny temat:)

 

widzę ze kolejana osoba podała ciekawa charakterystyke elektryki w w tych ciągnikach. Skoro piszesz że te ciągniki maja wiele niedopracowan jeżeli chodzi o elrktryke to na początku powiedz mi jaki jest twój stan wiedzy na ten temat że piszesz takie rzeczy, orientujesz się w schemacie włącznia przedniego napedu, WOM, reduktora, cóż jest tam takiego skomplikowanego że tak mówisz, z jakimi problemami się spotkałes naprawiając ją??? Pytam tylko o twoje własne doświadczenia nie interesuja mnie wypowiedzi typu ktoś, gdzieś, kiedys coś tam, powiedział. Nie wprowadzaj ludzi w błąd bo jak już wspominałem wczesniej moim zdaniemto elektryka w tych ciągnikach to najmniejszy problem i jest najtańsza w naprawie. Wykonałem już kilka napraw przy tych ciągnikach i co nieco wiem na ich temat, dlatego mam do ciebie prośbe nie strasz ludzi tym co w rzeczywistości nie jest straszne. A jeżeli chodzi o to ze coś się psuje... ludzie w końcu te sprzęty mają po 20 lat i coś sie może wydarzyć, w końcu i rzadko który telewizor wytrzyma 20 lat bez naprawy nie wymagajcie zbyt wiele

Opublikowano

Moim celem wcale nie jest straszenie ludzi, przestrzegam tylko przed tak zwanymi okazjami... nie jedna osoba już się nacięła...

Jeśli Ty znasz się na elektronice to ok, poradzisz sobie z tym problemem. Zdarzają się spalone komputery sterujące, jakieś zwarcia w instalacji co w momencie jak ciągnik stoi pod chmurką kończy się brakiem podstawowych funkcji jak podnośnik...

Nie pisze że orientuje się w schemacie elektryki, wiem że jak jedna rzecz wysiądzie to ciągnie za sobą inne...

Ja miałem w swoim przestój (MF3635, dynashift) 2 dni podczas największego natężenia prac... po wyjechaniu na pole włączył mi sie tryb awaryjny, brak wałka, wszystko zgasło...zwlokłem się do domu z prędkością 10 km/h a znalezienie tego co mi siadło zajęło 2 dni...(tzn 1 byłem wkur.. i nie chciałem rozbebeszac ciągnika a drugiego jak sie tym zająłem to doszedłem co padło...) wierz mi wystarczy ze się jeden kabelek upali czy zaśniedzieje i masz po robocie, brakowało pełnego napięcia więc sie na chwile skrzynia załączała i zaraz gasła....

 

jeszcze raz powtarzam, to są naprawdę fajne ciągniki ale musi u nich elektryka chodzić jak należy bo naprawdę może dostarczyć dużo kłopotu

Opublikowano
Jaki jest koszt wymiany wszystkich filtrów w MF 3115, oraz czy można stosować inny olej do skrzyni niz orginalny?

Koszt filtrów zależy od ich marki i dystrybutora, ceny mogą różnić sie znacznie. Można stosować inny olej niż oryginalny pod warunkiem że spełnia on wymogi producenta. Tu jest troche o olejach do skrzyń MF http://www.agrofoto.pl/forum/Wymiana-oleju...8110-t5833.html , wiem że seria 30xx dobrze chodzi na BP Terrac (znam kilka ciągników na tym oleju w skrzyni)

Opublikowano

Mam od niedawna MF 3115 wszyscy mnie straszą cenami części i wogule że sie psują wszyscy sie dziwią ze kupiłem MF zamiast zetora jak to jest naprawde

Opublikowano

Ja też tak uważam , umnie na wsi niema MF wszyscy tylko mówią "legendy" o Fergusonach, ale porównać z zetorem to jak porównywać mercedesa z polonezem . Sam mam zetora 7211 i gdyby tylko był mój to bym się go pozbył, smok na paliwo!!

 

Ma ktoś katalog częsci do MF 3115?

Nie pisz posta pod postem-uzywaj opcji edit

Opublikowano

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MF i chciałbm wymienić olej w skrzyni chciałbym sie dowiedzieć ile musze go kupić.

Jaki olej lejecie do silnika?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v