Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

 

Na alledrogo i innych serwisach ogłaszają się panowie Mechanicy zajmujący się naprawą skrzyni VARIO

1) z okolic Wrześni

2) z Turobina,

nie będę robił reklamy, ale myślę że jak ktoś już miał okazję u nich robić to będzie wiedział o kogo chodzi.

potrzebuję opinie, i nie interesuje mnie gdybanie,, a że u Niemca może drożej ale pewniej, Tylko wasze doświadczenia

i tak na offie Ile pali 411 . ?  orka. i na wolnych obrotach.. np przy zbiorach warzyw

 

Opublikowano

Miałem kiedyś tych "fachowców" z turobina przyjechali do skrzyni w fendzie favorit 312 i po rozkręceniu całego ciągnika i próbie wyciągnięcia skrzyni za pomocą brechy, bo nie chciała odejść od tylniego mostu, chyba zapomnieli  że skrzynia jest jeszcze połączona z tylnym mostem za pomocą trzech śrub postanowiłem zakończyć z nimi współpracę.  Skrzynie remontowałem u pana Ziętka w Skoroszycach ogłasza się na allegro z czystym sumieniem mogę polecić, prawdziwy fachowiec. Tylko że mu trzeba byłoby podrzucić samą skrzynię bo nie pamiętam już czy również rozbiera on ciągnik od podstaw, możesz zadzwonić i popytać. A skąd Ty właściwie jesteś?  Wracając do tych z turobina to pamiętam że głównie zajmowali się vario i pewnie jakieś pojęcie mieli bo jak mówili to jeżdżą po całej polsce i naprawiają te skrzynie.

Opublikowano

Wiesz, Z gadki to mało można się dowiedzieć. Czasami majster będzie gadką nadrabiać robotę..  Stąd ten wątek na forum. Rozmawiałem z Panem z Turobina. Mówił że na miejscu u mnie zrobią temat. Ale mają dużo roboty i jak coś to sam zadzwoni kiedy wolny dzień ma. Z rozmowy niczym go nie zaskoczyłem. Na wszystkie pytania dostałem wyczerpującej odpowiedzi, widać że pan się zna i jest w temacie.. ale rozmowa swoją drogą.. a robota swoją..

Fajnie że opisałeś swoje doświadczenia., Czekam na więcej opini

Ja mieszkam w połowie drogi z Tomaszowa Lubelskiego w kierunku Hrubieszowa. A ty?

 

Opublikowano

Czyli kupujesz fendta i boisz się że Ci skrzynia padnie? To już chyba jest mit, bo nie ma na co narzekać to zwalają na skrzynie. Pytanie czy skrzynie w NH lub JD wytrzymają dłużej. To jest gadanie ludzi którzy muszą wywyższyć swój ciągnik nade inne. Jak ciągnik był użytkowany jak należy nie szarpane, hamowane skrzynią to nie ma co się bać

Opublikowano (edytowane)

HEH, dokładnie, kupuję fendta i boję się że mi skrzynia padnie^^. Nie rozumiem wypowiedzi z narzekaniem:"?

A dokładnie chodzi mi o to, że
Vario to jest specyfik jedyny w swoim rodzaju . W związku z tym już przed zakupem wolałem się zorientować w remontach . Tak na wszelki wypadek

 Ciągnik używany, - nie wiem jak był eksploatowany wcześniej, nie wiem czy ktoś hamował skrzynią, nie wiem czy ktoś szarpał. Niemiec pewnie płakał jak sprzedawał... Więc wolę dmuchać na zimne. 

Od tego jest to forum między innymi żeby się dowiedzieć i po orientować

Fendt kupiony. , dzisiaj akurat będzie diagnostyka, okaże się czy dobry zakup. 
PS nie mam żadnych uprzedzeń heheheh:D

Edytowane przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń
Opublikowano

nie wejdziesz w skrzynie i nie sprawdzisz czy dobra jedynie możesz sprawdzić ciśnienie pomp przez terminal wchodząc w zakładkę ustawienia (3 strona) dalej zakładka diagnostyka (taka płytka pcb z kabelkami z tego co pamiętam) i dalej będziesz wiedział. Mi przy nowej skrzyni dobija do 550 dalej się rozłącza

Opublikowano (edytowane)

Nie hamować skrzynią. Dobre sobie. Ciągniki trafiające na polski rynek mają w dużej większości pocofane liczniki. Niby jest po 4 cy 5 tys w kilkunastoletnich już 400  A w rzeczywistości jest już ponad 10 tys i skrzynie po prostu się już zużyły. Bo nie ma wiecznych mechanizmów. Vario wcale nie jest jakieś specyficzne. Wiele marek ma w swojej ofercie skrzynie bezstopniowe. I w większości marek mają one mniejszą żywotność niż klasyczne skrzynie powerschift.

Popatrzcie sobie na portale zagraniczne z używanymi maszynami. Są tam kilkunastoletnie 400 z przebiegiem 4 tys mth. Tylko, że one nigdy do polski nie trafią. Bo są droższe niż u nas i nikt tego tutaj nie kupi. A więc handlarz dostatecznie dużo nie zarobi. Trafią do polski za to ciągniki mające ponad 10 tys mth i najtańsze. Zostaną u nas podpicowane, zmieni się opony, podmaluje, cofnie szafe. I uraczy rolnika, który szuka ciągnika z najwyższej półki za tanie pieniądze. Dlatego obawy o awarie tych skrzyń są tak rozpowszechnione. Po prostu wielu ludzi mniej lub bardziej świadomie kupuje egzemplarze dość mocno zużyte.

PS zobaczcie sobie u handlarzy ze Zbuczyna koło Siedlec. Tam, żaden fendt nie ma więcej niż 4 czy 5 tys mth. Za to wszystkie ładnie wyglądają, wiele ma nowe opony i ludzie kupują. A potem naprawiają.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Masz racje hubertuss,

 

Dzisiaj w ukrytym menu sprawdzał mechanik przebieg skrzyni, i wyszlo że ma 5000 godzin.  
Za to przy kierownicy widnieje 6500, Pewnie dużo do tyłu było jeżdżone ^^ ^^

Ciśnienie sprawdzę już po wymianie filtrów i oleju.

 

 

 

 

 

Opublikowano

Panowie z okolic Wrześni to ja naprawiam między innymi Vario . Obecnie mam warsztat w Trzebisławkach  koło Środy Wielkopolskiej . Koszty są rożne w zależności od uszkodzenia , ale oscylują miedzy 6-16 tys . Wiadomo skrzynia dostaje nowe uszczelnienia , łożyska itp . Oczywiście gwarancja też jest wystawiana na 6 miesięcy . Macie numer jak by ktoś potrzebował 508744261 . Co do staniu skrzyni biegów to tak jak koledzy mówią oprócz ciśnienia nie jesteśmy w stanie określić w jakim stanie jest skrzynia bez jej wyciągnięcia i rozebrania . Każdy kto by potrzebował jakieś rady przy zakupie proszę dzwonić zawsze chętnie pomogę . Pozdrawiam :) Traktor Serwis :) 

 

Opublikowano

Masz racje hubertuss,

 

Dzisiaj w ukrytym menu sprawdzał mechanik przebieg skrzyni, i wyszlo że ma 5000 godzin.  

Za to przy kierownicy widnieje 6500, Pewnie dużo do tyłu było jeżdżone ^^ ^^

Ciśnienie sprawdzę już po wymianie filtrów i oleju.

 

Taka sytuacja ma miejsce jak silnik ciągnika pracuje a maszyna nie jedzie. Czyli np z WOM przy paszowozie.

Ale nie łudźmy się że stan mth w ukrytym menu przekładni jest nie do "ruszenia". Fachowcy od korekty mogą i tam nastawić co sobie zleceniodawca zażyczy.

Opublikowano

Nie podświetlał mi wyświetlacz w Vario Terminalu, Teraz po zrobieniu jest podświetlenie, ale obraz jest MONOHROMATYCZNY, Czy w Farmerze Vario występowały oryginalnie czarnobiałe wyświetlacze???? Czy może elektronik namieszał?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bartekk19
      Witam , po uruchomieniu ciągnika , nie pokazują się kontrolki od kierunków jazdy , jak jadę do przodu też się nie pokazują ani nic , i cały czas pokazuje się kontrolka od hamulca ręcznego mimo to że ręczny jest spuszczony , czy wie ktoś oco chodzi i w czym leży problem?
    • Przez krzysiek29
      Witam. Mam pytanie, czy ktoś może wymieniał poduszki silnika w serii 400 Vario? Bo nie bardzo wiem czy trzeba wyjmować silnik do wymiany poduszek czy jest sposób żeby to zrobić bez wyjmowania bo poduszka ma wysokość około 4-5 cm i nie wiem jak ją włożyć. 
      Bardzo proszę o pomoc 
    • Przez wudek9532
      jak w tytule, ładowacz pięknie podnosi nawet bez użycia gazu (nowa pompa) a nie chce opuścić.. o dziwo nie ma problemu gdy tur chodzi na pusto jednak po podłączeniu nawet łyżki, podniesie a nie chce opuścić.. problem pojawiał się już przed wymianą wspomnianej pompy..gdy próbuję opuścić słychać opór hydrauliki aż motor kuca a nic się nie dzieje.. proszę o pomoc bo go zaraz z nerw na złom odprowadze.. z góry dzięki.. pozdrawiam.. 🧐
    • Przez yaro_1
      Witam. Ostatnio przy uprawach po żniwach, orce i siewie stwierdziłem, że spadła wydajność skrzyni w ciągniku, co się objawiało mniejszymi prędkościami przy pracach. Kolega sprawdził mi ciśnienia skrzyni, przy 1500 obr do przodu wyszło 400, do tyłu 500. Poza mniejszą wydajnością nie ma innych oznak niedomagania, nie ma błędów. Olej jest do wymiany bo już zbliża się 2000 godzin od wymiany. Pomoże wymiana oleju i kalibracja skrzyni czy szykować się na remont
    • Przez krzysiek29
      Czy ktoś wie jak wymienić filtr odmy silnika w Fendt 410 Vario z 2007 roku? Bo nad filtrem idzie jakiś przewód metalowy i nie można będzie wyjąć filtra a od dołu jest przykręcony do cienkiego przewodu metalowego do którego nie ma dostępu. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v