lagi91

Fendt VARIO 411 / a remont VARIO u Polaka

Polecane posty

lagi91    0

Witam

 

Na alledrogo i innych serwisach ogłaszają się panowie Mechanicy zajmujący się naprawą skrzyni VARIO

1) z okolic Wrześni

2) z Turobina,

nie będę robił reklamy, ale myślę że jak ktoś już miał okazję u nich robić to będzie wiedział o kogo chodzi.

potrzebuję opinie, i nie interesuje mnie gdybanie,, a że u Niemca może drożej ale pewniej, Tylko wasze doświadczenia

i tak na offie Ile pali 411 . ?  orka. i na wolnych obrotach.. np przy zbiorach warzyw

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matus2609    72

Miałem kiedyś tych "fachowców" z turobina przyjechali do skrzyni w fendzie favorit 312 i po rozkręceniu całego ciągnika i próbie wyciągnięcia skrzyni za pomocą brechy, bo nie chciała odejść od tylniego mostu, chyba zapomnieli  że skrzynia jest jeszcze połączona z tylnym mostem za pomocą trzech śrub postanowiłem zakończyć z nimi współpracę.  Skrzynie remontowałem u pana Ziętka w Skoroszycach ogłasza się na allegro z czystym sumieniem mogę polecić, prawdziwy fachowiec. Tylko że mu trzeba byłoby podrzucić samą skrzynię bo nie pamiętam już czy również rozbiera on ciągnik od podstaw, możesz zadzwonić i popytać. A skąd Ty właściwie jesteś?  Wracając do tych z turobina to pamiętam że głównie zajmowali się vario i pewnie jakieś pojęcie mieli bo jak mówili to jeżdżą po całej polsce i naprawiają te skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagi91    0

Wiesz, Z gadki to mało można się dowiedzieć. Czasami majster będzie gadką nadrabiać robotę..  Stąd ten wątek na forum. Rozmawiałem z Panem z Turobina. Mówił że na miejscu u mnie zrobią temat. Ale mają dużo roboty i jak coś to sam zadzwoni kiedy wolny dzień ma. Z rozmowy niczym go nie zaskoczyłem. Na wszystkie pytania dostałem wyczerpującej odpowiedzi, widać że pan się zna i jest w temacie.. ale rozmowa swoją drogą.. a robota swoją..

Fajnie że opisałeś swoje doświadczenia., Czekam na więcej opini

Ja mieszkam w połowie drogi z Tomaszowa Lubelskiego w kierunku Hrubieszowa. A ty?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    224

Czyli kupujesz fendta i boisz się że Ci skrzynia padnie? To już chyba jest mit, bo nie ma na co narzekać to zwalają na skrzynie. Pytanie czy skrzynie w NH lub JD wytrzymają dłużej. To jest gadanie ludzi którzy muszą wywyższyć swój ciągnik nade inne. Jak ciągnik był użytkowany jak należy nie szarpane, hamowane skrzynią to nie ma co się bać


Sprzedam wode w proszku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagi91    0

HEH, dokładnie, kupuję fendta i boję się że mi skrzynia padnie^^. Nie rozumiem wypowiedzi z narzekaniem:"?

A dokładnie chodzi mi o to, że
Vario to jest specyfik jedyny w swoim rodzaju . W związku z tym już przed zakupem wolałem się zorientować w remontach . Tak na wszelki wypadek

 Ciągnik używany, - nie wiem jak był eksploatowany wcześniej, nie wiem czy ktoś hamował skrzynią, nie wiem czy ktoś szarpał. Niemiec pewnie płakał jak sprzedawał... Więc wolę dmuchać na zimne. 

Od tego jest to forum między innymi żeby się dowiedzieć i po orientować

Fendt kupiony. , dzisiaj akurat będzie diagnostyka, okaże się czy dobry zakup. 
PS nie mam żadnych uprzedzeń heheheh:D

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikolas29    449

koło Radomia w Zwoleniu jest precyzyjny zaklad do wszystkich marek ciagnikow ale tam zapisy sa...a ciagnik przyjezdzaja i zabieraja...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    224

nie wejdziesz w skrzynie i nie sprawdzisz czy dobra jedynie możesz sprawdzić ciśnienie pomp przez terminal wchodząc w zakładkę ustawienia (3 strona) dalej zakładka diagnostyka (taka płytka pcb z kabelkami z tego co pamiętam) i dalej będziesz wiedział. Mi przy nowej skrzyni dobija do 550 dalej się rozłącza


Sprzedam wode w proszku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie hamować skrzynią. Dobre sobie. Ciągniki trafiające na polski rynek mają w dużej większości pocofane liczniki. Niby jest po 4 cy 5 tys w kilkunastoletnich już 400  A w rzeczywistości jest już ponad 10 tys i skrzynie po prostu się już zużyły. Bo nie ma wiecznych mechanizmów. Vario wcale nie jest jakieś specyficzne. Wiele marek ma w swojej ofercie skrzynie bezstopniowe. I w większości marek mają one mniejszą żywotność niż klasyczne skrzynie powerschift.

Popatrzcie sobie na portale zagraniczne z używanymi maszynami. Są tam kilkunastoletnie 400 z przebiegiem 4 tys mth. Tylko, że one nigdy do polski nie trafią. Bo są droższe niż u nas i nikt tego tutaj nie kupi. A więc handlarz dostatecznie dużo nie zarobi. Trafią do polski za to ciągniki mające ponad 10 tys mth i najtańsze. Zostaną u nas podpicowane, zmieni się opony, podmaluje, cofnie szafe. I uraczy rolnika, który szuka ciągnika z najwyższej półki za tanie pieniądze. Dlatego obawy o awarie tych skrzyń są tak rozpowszechnione. Po prostu wielu ludzi mniej lub bardziej świadomie kupuje egzemplarze dość mocno zużyte.

PS zobaczcie sobie u handlarzy ze Zbuczyna koło Siedlec. Tam, żaden fendt nie ma więcej niż 4 czy 5 tys mth. Za to wszystkie ładnie wyglądają, wiele ma nowe opony i ludzie kupują. A potem naprawiają.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagi91    0

Masz racje hubertuss,

 

Dzisiaj w ukrytym menu sprawdzał mechanik przebieg skrzyni, i wyszlo że ma 5000 godzin.  
Za to przy kierownicy widnieje 6500, Pewnie dużo do tyłu było jeżdżone ^^ ^^

Ciśnienie sprawdzę już po wymianie filtrów i oleju.

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kimtc    0

Panowie z okolic Wrześni to ja naprawiam między innymi Vario . Obecnie mam warsztat w Trzebisławkach  koło Środy Wielkopolskiej . Koszty są rożne w zależności od uszkodzenia , ale oscylują miedzy 6-16 tys . Wiadomo skrzynia dostaje nowe uszczelnienia , łożyska itp . Oczywiście gwarancja też jest wystawiana na 6 miesięcy . Macie numer jak by ktoś potrzebował 508744261 . Co do staniu skrzyni biegów to tak jak koledzy mówią oprócz ciśnienia nie jesteśmy w stanie określić w jakim stanie jest skrzynia bez jej wyciągnięcia i rozebrania . Każdy kto by potrzebował jakieś rady przy zakupie proszę dzwonić zawsze chętnie pomogę . Pozdrawiam :) Traktor Serwis :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiex    1

Masz racje hubertuss,

 

Dzisiaj w ukrytym menu sprawdzał mechanik przebieg skrzyni, i wyszlo że ma 5000 godzin.  

Za to przy kierownicy widnieje 6500, Pewnie dużo do tyłu było jeżdżone ^^ ^^

Ciśnienie sprawdzę już po wymianie filtrów i oleju.

 

Taka sytuacja ma miejsce jak silnik ciągnika pracuje a maszyna nie jedzie. Czyli np z WOM przy paszowozie.

Ale nie łudźmy się że stan mth w ukrytym menu przekładni jest nie do "ruszenia". Fachowcy od korekty mogą i tam nastawić co sobie zleceniodawca zażyczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lagi91    0

Nie podświetlał mi wyświetlacz w Vario Terminalu, Teraz po zrobieniu jest podświetlenie, ale obraz jest MONOHROMATYCZNY, Czy w Farmerze Vario występowały oryginalnie czarnobiałe wyświetlacze???? Czy może elektronik namieszał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez cysiu133
      Cześć,
      Mam problem ze światłami pozycyjnymi dla przyczepy. W gniezdzie ciagnika na bolcach od swiatel pozycyjnych nie ma prądu, kierunkowskazy i stop jest, w ciągniki też wszystko działa jak należy, tylko problem jest w gniazdach przednim jak i tylnym. Bezpieczniki w porządku, prąd do bezpieczników dochodzi. Po schemacie instalacji (a jakimś wybitnym elektrykiem lub znawcą tematu nie jestem) wydaje mi się że problem może być na tej wtyczce zaznaczone na zdjęciu.  I tu nam pytanie czy może ktoś wie gdzie ona może się znajdować? Jak rozebralem plastiki to wydaje mi się, że kable od świateł idą do góry w słupku tam gdzie gaz ręczny, ale gdzie by tam dalej szły? 
      Może jest ktoś w stanie pomóc bądź naprowadzić na rozwiązanie problemu?
      Pozdrawiam!

    • Przez center
      Cześć!
      Czy ktoś ma jakiś sposób na regulację luzu zaworowego w F412 Vario bez użycia klucza serwisowego z podziałką kątową? Może jakieś klucze z deutfahra ? Tam jest Śruba na torx i w niej na płaski śrubokręt. 
       
      Pozdrawiam
      Michał 
    • Przez yaro_1
      posiadam ciągnik fendt farmer 410 vario, w ciągniku posiadam wyjście na hamulec hydrauliczny przyczepy. czy ktoś może mi wyjaśnić, skąd idzie olej/płyn do hamowania przyczepy oraz czy trzeba to włączyć (aktywować) w ustawieniach. w instrukcji jest tylko informacja, że coś takiego istnieje.
    • Przez Kuba__1994
      Witam, jakie powinno byc cisnienie w skrzyni vario fendt 411 2001r, minimalne i maxymalne. Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam 
    • Przez center
      Dzień dobry,
      Ktoś może wie jak się rozbiera joystick w fendzie ? mam problem ponieważ dostał luzów gdzieś na przegubie i nie mogę się do niego dostać? ktoś wie czy kupi do tego się części zamienne? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj