Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość. Nie wiem czy w odpowiednim miejscu otwieram nowy temat, a mianowicie mam problem z ciągnikiem marki NEW HOLLAND Ford 5030 70KM 4x4 95r. Od roku jestem nieszczęśliwym posiadaczem ciągnika a problem wygląda następująco: na zimnym silniku nierówna praca przez chwilę ok. 2-3 min i znaczne kopcenie na siwo a po rozgrzaniu praca silnika idealna i kopcenie częściowo ustało. Zawory ustawiłem a wtryskiwacze wraz z pompą zawiozłem do regulacji do Majdanu Górnego okolice Tomaszowa Lubelskiego. Ciśnienie wtryskiwaczy przed regulacją było ustawione na 190atm a oni przestawili na 240atm według nr końcówki wtryskiwacza a pompę uszczelnili (wymiana wszystkich uszczelek i oringów w środku). Ten zabieg nic nie pomógł a ciągnik nadal kopci jest trudny do odpalenia, słaby, bardzo łatwy do zaduszenia i bardzo dużo pali w orce około 25l na h z pługiem 3x35cm ledwo daje radę. Wstawiłem w zbiornik pompkę elektryczną, zasilającą bo nie ma w oryginale ale i to nic nie pomogło. Zrobiłem pomiar ciśnienia sprężania i było jednakowo na każdym po 21atm. Rozebrałem silnik wymieniłem pierścienie (stare miały szczelinę na zamku 1,30mm a nowe 0,40mm) ale niestety bez rezultatu nadal ciśnienie sprężania na 21atm. W dalszym ciągu jest problem z odpaleniem nawet przy 0 stopni (swieca płomieniowa dobra) jak już odpali to dalej chodzi nie równo. Ciśnienie wtryskiwaczy z powrotem obniżyłem na 190atm i troszkę poprawiło się z odpalaniem ale nie jest tak jak powinno być a mi już brak pomysłów co dalej robić więc proszę o pomoc.


 

Opublikowano

Wał nie będzie miał nic do rzeczy, zacząć od wymiany filtra paliwa na taki normalnej firmy np. Fleetguard albo Donaldson tak samo uczynić z filtrami powietrza, dopiero wtedy sprawdzić sprawność końcówek wtryskiwaczy,Nie pchać łapek tam gdzie ustawa nie przewiduje :)

Opublikowano

Końcówki wtryskiwacza sprawdź powinny orginalnie być o takim numerze e8nn9e527ba , być może już ktoś wcześniej wsadził coś co w dziurę z grubsza pasowało, to musi być wina układu paliwowego.Jest jeszcze taka opcja że ręczna pompka puszcza powietrze i dlatego na zimno nie idzie zapalić bo mieszanka paliwowo-powietrzna jest nie odpowiednia.Ale i tak trzeba sprawdzić końcówki wtrysku bo myślę że one już nie leją ale nawet sikają :)

Opublikowano (edytowane)

to jedyne co można zrobić to zezłomować, lub rozsprzedać na części bo jak to mówią fort gufno wort.

A nie ma gdzieś jakiegoś sitka w pompce, pompie, na wyjściu ze zbiornika. może zalepione.

tak, najlepiej na złom... I co w zamian pewnie niech kpi C360, bo to dopiero traktor... Nie masz nic mądrego do napisania, to nie pisz. Ktoś pisał o pompce ręcznej, nie wiem jak ten, ale mój Ford nie ma takiej pompki(i kilka innych oglądałem i też nie mają). Te wtryski to może być dobry trop. U mnie nowa końcówka po 10 mth całkiem przestała pylić... Ew. jak pisałem w poprzednim temacie, po prostu źle ci zrobili pompe. Przerabiałem to w 2013r. 

Edytowane przez rafal4610
Opublikowano

Ten model ma na 100% pompkę, pracuje w branży mechanicznej i mam katalogi i już sprawdziłem :) Jak kupować wtryski to nie jakiejś dziwnej firmy tylko albo Lucas albo Bosch ewentualnie Seveny to i pochodzą więcej jak 10mth :) Ja bym wogóle nie ruszał tej pompy wtryskowej, to nie common rail, ta pompa i sztachetę puści i chodzić będzie.

Opublikowano

Ten model powinien mieć ok. 23atm, zauważ że po zmianie pierścieni ciśnienie nie podniosło się ani trochę, on ma dobre ciśnienie, problem jest w układzie paliwowym i w szczególności na zimno, a tak by na ciepło byłyby cuda (rozszerzalność cieplna metali - pierścieni).

Opublikowano (edytowane)

@pumpitup3 skoro masz dostęp do katalogów, to mógłbyś sprawdzić końcówki do mojego Forda ? Model to 4610, bo ciekaw jestem ile musze zainwestować. Co do tej pompy, że sztachete puści to sie raczej mylisz. U mnie trzeba było uszczelnić, bo ciekła, a "mechanik" jak sie wziął za nią to 3 miesiące traktor stał. Zawiozłem do dobrego mechanika i teraz cacy :P Poprzedni mechanik nie potrzebnie zmienił pierścień na pompie(dobrał nie właściwy) i sie zaczęły cyrki. Później ten w Hrubieszowie pokazał, co tamten spierdzielił. Co do tych końcówek, to sam mechanik zamawiał, bo stwierdził, że pewnie wtryski siadły i traktor nie pracuje właściwie

Edytowane przez rafal4610
Opublikowano

Mam pytanie na temat forda 4830 czy ktos zna ten model ? jak odpala w zime w mrozach ? bo mam takiego na oku kupic do ośnieżania.

jak z spalaniem ? ma blokadę mostów ? prosze o jakies oponie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v