Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z alternatorem w belarusie alternator ma niby 1150 w a słabo ładuje , bez obciążenia niby daje 14,5 v ale wystarczy obciązenie rzędu 100w i już spada poniżej 13 v. alternator jest prawie nowy ale przy niskich obronach silnika bardzo słabo ładuje nie wiem co moze być przyczyną .

zbadałem prąd odłączając główny przewód od alternatora i wykazuje pobór prądu rzędu 0,02 amper ... 

az lekkie iskrzenie wykazuje przy połączeniu z alternatorem ... nie wiem co to moze być ale chyba powinno pobierać 0 na postoju bo tak to nawet akumulator bedzie stopniowo rozładowywany .

proszę o pomoc co to może być 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Są trzy opcje: demontujesz alternator, mierzysz wszystko co trzeba i wtedy się dowiesz co jest przyczyną, druga opcja to zawozisz alternator do kogoś kto dysponuje stołem probierczym i w pół godziny masz diagnozę, trzecia opcja to wzywasz na miejsce kogoś z oscyloskopem i ten ktoś Ci powie co jest nie tak. Telepatycznie za pomocą forum naprawić się tego nie da.

Opublikowano

Popieram Elektrotechnika. Wymontowanie alternatora nie jest trudne, zawieźć, sprawdzić w dobrym zakładzie.

 

Alternator gdy nie pracuje pobiera prac, bo do "zadziałania" trzeba przecież go wzbudzić. Jesli nie znasz zasady działania alternatora, to niewiele ci to może powie, ale ma prawo pobierać niewielki prąd. Stąd w MTZ-tach odłączniki masy.

 

 

Opublikowano

może ten ruski i ma prawo ale mam też w innym ciągniku lucas 70 a i nic nie pobiera . wiec stąd moje zdziwienie ze ten aż iskrzy przecież diody powinny tylko dawać napięcie a nie pobierać ..... a od wzbudzania to jest kontrolka z żarówka .

Opublikowano

od razu mowie jedz po nowy alternator u mnie po 4 latach zaczelo sie dziac to samo jak wlaczalem ogrzewanie i robocze lampy to do konca spadalo i ledwo lampy sie swiecily . nowy laternator cos ok 250 zl

 


i nie prawda ze slabo laduja . zalozylem nowy wlaczal wszystkie odbiorniki i nawet nie spadnie odrobine zegar od ladowania

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pokaż mi gdzie kupisz ruski alternator 1150W za 250zł. 

@HAKER co zrobiłeś związanego z naprawą tego alternatora od czasu założenia tego tematu? Bo ja od czasu napisania swojego pierwszego postu zregenerowałem dwa A125 i rozrusznik R11.

Opublikowano

Elektrotechnik a co mogę zrobić jeżeli nikt nie podpowiedział co jak zmierzyć bądź naprawić ? obecnie szukam czegoś zastępczego ale tego też fajnie byłoby naprawić ... a tak poza tym jeżeli miałbym gdzieś go wozić i naprawiać to wole wstawić nowy od lublina II np.

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to skoro możesz wstawić inny, to czemu piszesz kolejne posty zamiast zamontować żeby pozbyć się problemu? 

Opublikowano (edytowane)

pisze kolejny bo czekam na porady jak naprawić a nie wymądrzanie ....wstawić inny to konieczność w razie gdy koszty naprawy będą zbyt wysokie . Elektrotechnik jakoś Twoje posty w ogóle mi nie pomagają .

Edytowane przez HAKER
Opublikowano

Przerabiałem temat ale ze słabszym 700W. Przynajmniej ten jest alternatorem bezszczotkowym i na wolnych obrotach jego możliwość produkowania prądu jest równa zeru. ładuje na większych bo ładuje ale i tak jest kiepski.

Osobiście szukał bym z osobówki. 

Sprawdź jeszcze połączenie instalacji z akumulatorami. Jeśli jest jakiś słaby punkt lub cienki kabel jak to jest w mtz-cie 82 z przełącznikiem 12/24 to na wolnych obrotach zawsze spadnie mocno napięcie gdy jest włączony jakiś odbiornik a kabel idący od aku zaczyna się świecić.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

pisze kolejny bo czekam na porady jak naprawić

Do naprawy droga jest jeszcze daleka. Napisałem wcześniej, że masz rozebrać alternator i pomierzyć jego elementy, czyli mostki, uzwojenia, sprawdzić połączenia. Wtedy można będzie postawić diagnozę i podjąć decyzję o naprawie. W forum "Elektryka" jest 119 tematów o alternatorach i są tam wszystkie niezbędne informacje na temat diagnozowania i naprawy. A Ty nadal piszesz kolejne posty, a alternator nadal nie ruszony. Co do Twojej awarii to mam pewne podejrzenie, ale bez pomiarów nie będę gdybał.

 

cos pomiedzy 250 a 300 na 100% moto agro białystok

W e-sklepie mają po 329zł plus przesyłka, nawet w firmie, która dostarcza mi części nie mogę kupić taniej niż 280zł, a ceny mam 30% niższe niż dla klienta detalicznego.

Opublikowano

Ja kupiłem swój marki Korurs za 249, ale to było 2 lata temu.  Mój ma konstrukcje identyczną jak ten 700W, tzn z przodu przed wirnikiem jest uzwojenie wzbudzenia. W zasadzie poza regulatorem napięcia i mostkiem niewiele może się tam zepsuć. Jaj eszcze nie widziałem takiego alternatora z uszkodzonym (nie mechanicznie) uzwojeniem, np w wyniku przegrzania/spalenia izolacji.

Wymiana łozyska w tym alternatrze zajęła mi 15 minut, więc rozebranie go i pomiar mostka diodowego nie poninien trwać więcej niż 15 minut i można postawić jakąś diagnozę.

 

Ja na słabe ładowanie w swoim nie narzekam, 4 halogeny po 55W plus światła w nocy i jakoś daje radę. Nie mam przełącznika 12/24, który często jest słabym punktem.

Opublikowano

Ładować ładuje jak silnik ma obroty. Gdyby miał iść np. z łuparką na wolnych w nocy na halogenach zjadły by aku w godzinę może dwie. Na wolnych nie ładuje wcale, wskazówka amperomierza leci w lewo jak diabli.

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Z tego co pamiętam, ten alternator dawał 700W przy 1400 obr. Jak będę miał taki na stole to sprawdzę dokładnie. Jakie jest przełożenie napędu w MTZ?

Opublikowano

Koło pasowe wału 160 mm, koło pasowe alternatora 90 mm z tym że pasek pracuje na mniejszej średnicy o niecałe 10mm. 

W ruskim wydaje mi się że strata jest na indukowaniu prądu w tej cewce zastępującej szczotki.

Przy okazji mogę dodać że dla alternatora samochodowego koło pasowe z ruskiego 90 mm jest za duże. Przynajmniej w tym boschu który ja mam. 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli przełożenie 1,78, co przy 1400 obr alternatora daje 785 obr silnika, więc nie powinno być problemów z ładowaniem na niższych obrotach.

A tak w ogóle to w ruskim można zmniejszyć koło na alternatorze, bo tam nie ma szczotek, więc nie będzie większego ich zużycia. Ja wszędzie montuję koło 70 mm, na pasek 13mm i nie ma problemów z ładowaniem, jedynie pasek się szybciej zużywa, ale jak się zastosuje zębaty, to jest to do przyjęcia.

Opublikowano

No teoretycznie powinien dobrze ładowac,ale niestety,może to wina instalacji w ciągniku,u mnie po wymianie na samochodowy jest wyraźna różnica widać to po amperomierzu ale i po światłach które na wolnych obrotach świecą z  pełną mocą,żeby nie było to ruski alternator był całkim nowy(ok 6m-cy)teraz chodzi w t25

Opublikowano

Elektrotechnik zgadza sie łatwo jest zmniejszyć koło pasowe i tym samym mieć lepsze ładowanie przy niskich obrotach ale gdy podpięty jest obrotomierz elektroniczny pod alternator zaczynają sie schody ... bo licznik bedzie oszukiwał 

Opublikowano

U mnie nie ma problemu z ładowaniem nawet na wolnych obrotach.

Faktycznie, po zmianie koła pasowego będzie problem z obrotomierzem, ale wymiana alternatora na inny spowoduje, że wogóle nie będzie sygnału o obrotach z alternatora. Trzeba szukac przyczyny w elektryce ciągnika.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Elektrotechnik zgadza sie łatwo jest zmniejszyć koło pasowe i tym samym mieć lepsze ładowanie przy niskich obrotach ale gdy podpięty jest obrotomierz elektroniczny pod alternator zaczynają sie schody ... bo licznik bedzie oszukiwał

Z tym nie ma żadnego problemu, wystarczy prosty układ dopasowujący i obrotomierz mierzy poprawnie.

 

U mnie nie ma problemu z ładowaniem nawet na wolnych obrotach.

Faktycznie, po zmianie koła pasowego będzie problem z obrotomierzem, ale wymiana alternatora na inny spowoduje, że w ogóle nie będzie sygnału o obrotach z alternatora. Trzeba szukac przyczyny w elektryce ciągnika.

Niby dlaczego? Do każdego alternatora można podłączyć obrotomierz.

Opublikowano

no racja są alternatory które mają specjalne wyjscia na obrotomierz z literką W . np. (lucas 70A  ,DELCO  A125-70C  ) i wiele innych ale jak podłączyć gdy nie ma takiego wyścia to nie mam pojęcia ... Elektrotechnik moze wytłumaczysz w jaki sposób ?  pod jedną z faz prądu przemiennego ? to chyba za duzo volt by było ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v