Skocz do zawartości
kowalskipiotr1004

Problem z oświetleniem

Polecane posty

Witam. Dziś zmuszony byłem do powrotu do domu na światłach . Zazwyczaj tego nie robie :)  Przy niskich obrotach silnika ze światłami wszysto było ok jednak na wysokich swiatła zaczynają falować. Naciągnołem pasek napędowy alternatora ale nie pomogło. Dodam że przy tym falowniu wskaźnik ładowania teżnieźle wariuje, czy ktoś się już z tym spotkał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Pasek naciągnięty odrazu jak zauważyłem co się dzieje niestety nic to nie dało.Tego się właśnie bałem że to regulator wysiadł . Jestem zupełnie zielony w tym temacie nawet nie wiem gdzie go szukać :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Podaj rocznik Władka.

Alternator masz na 5 czy 2 przewody przyłączeniowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    9

Jeśli chcesz miec spokój wywal obecny alternator i jedz na szrot po jakiś z osobówki, np dobrze pasuje elmota z poloneza czy fiata, są one praktycznie bezawaryjne a jak coś sie stanie to łatwne w naprawie i częśći bardzo tanie, u mnie chodzi juz 8 lat i zero napraw,

Edytowano przez Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zależy jakiego Elmot-a kupisz. Z "wbudowanym" regulatorem(Przykręcony z tyłu), czy zewnętrznym(trzeba zamontować na ciągniku).

Podpięcie banalnie proste, dużo materiałów w internecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak tak patrze po ogł;szeniach na olx to wcale dużo taniej to nie wychodzi. znalazłem na allegro nowy orginalny troche drożej ale zawsze to nowy tyle że ma wbudowny ten regulator tylko teraz nie wiem czy ten mój też go ma czy jest osobno. Obydwa kable idą pod deche i jeśli jest osobny to pewnie tam go upchali :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    9

Jeśli jest to oryginalny ruski alternator i wychodzą dwa przewody z niego to ma wbudowany regulator, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po oglądałem troche zdjęc i wydaje mi się że bedzie to rusek. jest trochę porozbijany efekt pracy wlesie ale wyglada podobnie. Wymontowanie i wizyta u elektryka pewnie nie ma sensu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

Nowy alternator do władimirca kosztuje ok. 170 zł na allegro. Skoro światła falowały, tzn. że napięcie nie jest wyprostowane. Mogą być uszkodzone diody w mostku prostowniczym alternatora. Może byc też uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli szkoda Ci kasy na nowy alternator, to jedź do jakiegoś elektromechanika, niech oceni co jest zużyte. Ale jak piszesz że alternator porozbijany to naprawa może przewyższyć koszt nowego alternatora. Ogólnie to ruskie alternatory są trwałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak to będzie ten tyle że z tyłu tego plastiku nie mam i wszystko jest na widoku. Tyle że wczoraj odpalił jak by nigdy nic. Był elektryk po mierzył i stwierdził że na te chwile wszystko jest ok.W sobote będzie troche wolnego to prysne wd po śróbkach i troche je po dociągam może coś jest luźne . Ostatnio dużo wody dostał a teraz te mrozy najwyraźniej mu nie służ taka pogoda  :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej6131    0

oczywiście jest w sprzedaży , jak chcesz to mogę wrzucić rysunek alternatora rozłożonego na części ,to jest oryginalny alternator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co pomocne jest mile widziane  :)  ale jest jedna rzecz o którą chciał bm zapytać. Gdzieś kiedyś wyczytałem że regulatory napięcia  w tych ciągnikach mają dwa stopnie regulacji. Podobno na zime przestawia go się na wyższy stopień a na ciepłe miesiące no tę dolną wartość<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że ten regulator to pozycja 42 i gdzieś tam znajduje się ten przełącznik? Pytam z tego względu że kupiłem go zimą i może poprzedni właściciel miał przestawione na tę wyższą wartość. A na pewno u niego pracował więcej jak u mnie. Jeszcze odnośnie akumulatorów w czasie przestojów tak tydzień dwa wyciągać je z ciągnika czy takie małe mrozy jak obecnie im nie szkodzą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszt25a    0

Dobrze rozumiesz. Z tyłu alternatora właśnie przy tym regulatorze napięcia powinieneś zobaczyć małą śrubkę z łbem na śrubokręt płaski. Jeżeli ta śrubka jest wkręcona do końca to jest napięcie ładowania na lato. Jeżeli śrubka wykręcona do końca to napięcie jest wyższe. Dodam że w swoim władku mam przestawione na to wyższe napięcie, u mnie wynosi ono ponad 14 V, gdyż jak wkręciłem tą śrubkę to miałem tylko napięcie ładowania tylko 13,5 V. Dobrze by było żebyś sobie zmierzył napięcie ładowania na alternatorze i na akumulatorze. Nie wiem ile lat mają twoje akumulatory. Ale jeżeli akumulatory są naładowane to mróz im nie zaszkodzi. Całkiem rozładowany akumulator może zamarznąć w tych temperaturach co teraz mamy. Jeżeli chce Ci się wyciągać akumulatory co 2 tygodnie to wyciągaj je. Ale jak akumulatory są jeszcze w dobrej kondycji to raczej nie ma sensu ich wyjmować raz na tydzień. Ja mam w swoim władku 6-letnie akumulatory Centra i jeszcze dają radę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Różnie ludzie mówią mój sąsiad na ten przykład co zjedzie ciągnikiem do domu to akumulator zaraz do garażu zanosi ale to 60 i tam chyba łatwiej wyciągnąć.Ja mam 2 a wyciąganie z niego to cała procedura  :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witam!
       
      zapocatkuje rozmowy techniczne na naszym forum
       
      w swoim 10245 mam dosc kiepskie oswietlenie robocze, fakt dziala ale te lampy sa jakies przedepokowe.
      co radzicie podpiac do tego ciagnika aby mozna bylo spokojnie czasem w nocy dokończyc robote.
      mysle ze na przod 2 reflektory na dach - jakas modyfikacja tego co jest obecnie, jakies 2 na slupkach bocznych,
      do tylu jakies 2 w miejsce tych ktore juz sa i moze ale to sie okaze w praniu jakies 2 dodatkowe na blotniki.
      Jakie lampy polecacie? i przede wszystkim co chyba najwazniejsze, jakie zarówki tak aby alternator dawal rade,
      fakt nie planuje jezdzic na swiatlach calej nocy ale chcialbym miec pewnosc ze dam rade poswiecic przez jakies 2-3godz i zeby mi w tym czasie akumulatory nie padly i rano dalo sie ciagnik odpalic
       
      Jakie sa wasze doświadczenia w temacie?
       
      pozdrawiam
      YacentY
    • Przez MECHANIZATOR
      Witam
       
      mam dla was taki temacik - o zakładaniu dodatkowego oświetlenia w ciągnikach i maszynach rolniczych
      - czy stosujecie cos takiego ??
      - jakich polecacie producentów ??
      - na co zwrócic uwage przy zakupie do konkretnmego typu ciągnika ??
      - jak się do tego mają przepisy ruchu drogowego i policja ??
       
      piszcie również z pytaniami jeśli interesuje was ten temat
       
      pozdrawiam
    • Przez Maniek1Excalibur
      Witam.
       
      Mam problem z jedną lampą świetlówkową. Mianowicie: jest na dwie świetlówki sterowane dwoma statecznikami YF218H - 36W.
      Jedna świeci druga nie. Gdzie szukać przyczyny? Czy jest to wina jakiegoś elementu układu scalonego czy połączeń? Jak sprawdzałem to w obwodzie działającej świetlówki (po jej wyjęciu) na stykach płynie maksymalny prąd ok. 1.3A a na uszkodzonej ok. 0.6A. Może to wina którejś cewki, kondensatora czy rezystora?
    • Przez jedrus
      Witam, czy ktos mógłby mi nakreslic prosty schemat na podłaczenie dodatkowego oswietlenia do kombajnu. Chciałbym załozyć dodatkowe halogeny na przód (2 szt), na rure wysypu (1szt) i z tyłu do cofania (1szt). Ponadto lampę ostrzegawczą ,,kogut". Jak wiadomo z kombajnem nie ma zartów (pozar) więc proszę o pomoc.
    • Przez waldek315
      Witam czy maszyny np. pług lub przetrząsarka do siana powinny być oświetlone lub oznakowane ?
×