Skocz do zawartości
yacenty

Elektryka i oświetlenie robocze

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
yacenty    557

Witam!

 

zapocatkuje rozmowy techniczne na naszym forum :P

 

w swoim 10245 mam dosc kiepskie oswietlenie robocze, fakt dziala ale te lampy sa jakies przedepokowe.

co radzicie podpiac do tego ciagnika aby mozna bylo spokojnie czasem w nocy dokończyc robote.

mysle ze na przod 2 reflektory na dach - jakas modyfikacja tego co jest obecnie, jakies 2 na slupkach bocznych,

do tylu jakies 2 w miejsce tych ktore juz sa i moze ale to sie okaze w praniu jakies 2 dodatkowe na blotniki.

Jakie lampy polecacie? i przede wszystkim co chyba najwazniejsze, jakie zarówki tak aby alternator dawal rade,

fakt nie planuje jezdzic na swiatlach calej nocy ale chcialbym miec pewnosc ze dam rade poswiecic przez jakies 2-3godz i zeby mi w tym czasie akumulatory nie padly i rano dalo sie ciagnik odpalic :)

 

Jakie sa wasze doświadczenia w temacie?

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sławek    0

Witam po co ci tyle swiateł

Ja w swojej 914 mam założone 2 z przodu przy dachu

2 z tyłu przy dachu i jesen na prawym błotniku tuż nad tylnymi lampami

są to typowe lampy robocze jakie kupisz w każdym pożądnym sklepie z częściami nie kupuj halogenów samochodowych poniewasz posiadają całkiem inne widmo światła (zbyt paskują i nie wiele widać)

takie oświetlenie w zupełnośći wystarczy ci aby nawet pracowac całą noc (sam czasami tak robie) i napewno alternator wydoła dodatkowo możesz założyć mosniejsze żarówki w reflektory przednie

 

podaone oświetlenie posiadam w 60-3p i niejednokrotnie pryskam w nocy (jak jest duża temp. w dzien) i widze gdzie zajechac jak i równiez widze jak pracują wszystkie końcówki w opryskiwaczu 12 metrowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

tym zetorkiem jeszcze w nocy nic nie bylo robione ale te swiatla wygladaja jakos lipnie,

tylne reflektory dachowe na pewno wymienie

a przod to sie jeszcze zobaczy

 

jakiego koguta polecacie? takie zwykle po 30zl na magnes czy moze cos na jakims elastycznym palaku, na szybkozlaczke ale te juz kosztuja cos w okolicach 150zl

 

dzieki i pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sławek    0

Ja mam na magnes poza ceną to ni9c ciekawego

w nocy to może go i widać ale zato w dzien to wogule

majlepsze są te na szybkozłącza łatwo założyc i łatwo zdjąc

a i po zdiąsiu zostaje wolna wtyka do której można wpiąć lampe przenośke i cos sodie poświecić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pejton    0

Ja miałem taką lipe na magnes na kombajnie to po lecie tak wyblakł, że był prawie biały. Jak będziesz kupował to kupuj z żarówką halogenową ok. 100W. Ten na magnes miał żarówkę 21W, to jak napisał Sławek w dzień nie widać czy działa.;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

a cos wiecej o tym jakiego szukac?

moze cos na sieci jest do kupienia?

 

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

byl taki na palaku, napisalem raz do goscia cos nie cos odpisal, teraz jak chce kupic to juz 3 maile bez odpowiedzi :(

moze napisze zupelnie nowego :)

 

dzieki

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomb2    0

Ja miałem kupić sobie tak za 30 zł ale po tym co piszecie to nie kupie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    557

ja dostalem w spadku od wujaszka, ktory mial pare kombajnow i robil za piltoa taki co w sklepei kosztuje 50zl, ale on jest dobry zalozyc na chwile do punciaka czy do poldolota i pilotowac kombajn przez chwile ale do ciagnika szukam czegos trwalszego, w ostatecznosci jak nic nie znajde to jakos ten podepne :)

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do yacentego, odnośnie oświetlenia:

Z własnego doświadczenia znam kilka tricków na poprawienie oświetlenia:

1. Radzę sprawdzić, czy aby te reflektory nie są zabrudzone. Sprawdź czy wewnątrz lampy nie ma nadmiernej ilości kurzu, brudu. Najlepiej przemyć wewnątrz wodą. Sprawdź, czy szkło przednie nie jest pożółkłe, czy odblask dobrze błyszczy (czy nie zmatowiał), czy bańka żarówki nie jest zaczerniała od środka.

2. Sprawdź, czy połączenia elektryczne, typu: złączki konektorowe, kostki nie są skorodowane i ewentualnie przeczyść. Rzadko się to zdarza, ale warto sprawdzić.

3. Jeżeli masz gdzieś takie same żarówki, które nie pracowały, to porównaj jasność świecenia z tymi z reflektorów i zdecyduj o ewentualnej wymianie żarówek.

4. Zobacz jaki masz regulator napięcia w alternatorze (czy czasem nie jest to 12 V, bo i takie montowali) i ewentualnie próbuj zmienić na 14 V. Różnica w jasności między 12 V, a 14 V będzie widoczna!!!

5. Jeżeli zapadnie decyzja o wymianie reflektorów, spróbuj wymienić tylko część optyczną, a nie cały reflektor. Mniej roboty, taniej wyjdzie, problem w tym, że może być ciężko znaleźć samą część optyczną. Sklepy lepiej preferują całe reflektory. Wiadomo-zysk.

I bardzo dobra rada:

Dobierając żarówki staraj się uzyskać taką samą jasność oświetlania przedmiotów z przodu, co z tyłu. Dzięki temu twoje oczy nie będą się nadmiernie męczyć, bo nie będą się musiały przestawiać z jaśniejszego do ciemniejszego oświetlenia. Jak cię noc zastanie to i tak jesteś zmęczony po całym dniu. Im jesteś starszy, tym gorzej z przestawianiem. Jeżeli twój ojciec jeździ tym ciągnikiem, to jemu też będzie łatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
barti2012    0

ja mam z przodu w C-385 i 1224 zarowki ksenonowe H4 i jestem z nich bardzo zadowolony swieca bardzo jasno, a w tylnych lampach mam zarowki H3 i tez bardzo dobrze swieca jestem z nich zadowolony.

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
talek48    0

Jesli masz starsze reflektory mogą być juz wyblakle i przez to rowniez traca na mocy oswietleniowej...a na rynku dostepne sa spray-e ktorymi maluje sie ta część "tylna" w reflektorze....i gra gitara:D

Ale moim zdaniem to i tak lepiej jest kupic nowe halogeny...ja tak zrobilem i wcale nie zaluje bo wszystko jest pieknie oswietlone i mozna robic 24/24 godziny:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    393

H4 ksenon,dobre czy ty wiesz co to są światła ksenonowe?? a propo oświetlenia według mnie przynajniej w moim zetorze światła na dachu to niezbyt dobry pomysł bo wystarczy troche kurzu na szybach i już g.. widać. nie wiem może u mnie są żle ustawione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Mam pytanie dotyczące oświetlenia w Zetorze 12145. Zaczęło się od tego, że na początku myślałem, że oryginalne reflektory w dachu w ogóle nie działają. Nagle okazało się, że jednak działają, ale w taki sposób: zapalam światła kluczykiem w pozycję 3, powinny zapalić się światła krótkie w masce i tak się dzieje, z tymi światłami równolegle powinno dać się uruchomić światła w dachu włącznikiem, który zapewne jest odłączony, a na wysokości lewego kolana powinno zmieniać się z małych żarówek a'la postojowych na duże robocze. Jednak jest inaczej. Dzieje się tak, że mając zapalone światła krótkie (pozycja stacyjki 3) i zapalam światła przełącznikiem na wysokości lewego kolana to zapalają się światła robocze w dachu, a gasną krótkie. Dzieje się tak tylko w pozycji 3, na innych nie da się w ogóle zapalić reflektorów w dachu, natomiast w masce działają jak powinny. Co tu ktoś mógł zamienić w instalacji?

 

Rozumiem, że musiałbym dorobić jeden włącznik abym mógł oddzielnie zapalać te lampy w dachu, ale jak to jest zrobione, że jedne się zapalają, a drugie gasną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Identycznie miałem w zetorze 16245, (z tym że ja mam osobny przełącznik do świateł zintegrowany z kierunkami) zasilanie z stacyjki idzie na ten przełącznik a on albo załącza światła na dachu albo z przodu maski. Ja odłączyłem ten przełącznik i złączyłem włącznik świateł z z lampami na masce. Reflektory na dachu mam zasilane przez osobny bezpiecznik, i przełącznik typu ON-OFF-ON, przy okazji dodałem osobny przewód do lamp u góry, przez to uzyskałem światła drogowe jak i mijania. Lampy na dachu i z przodu działają razem lub każde z osobna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

I o taką konkretną odpowiedź i instrukcję mi chodziło :) Już mniej więcej wiem o co chodzi, resztę powinienem znaleźć po kabelkach :) Dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
roltech    11

@Marcin91 wszystko masz prawidłowo i nikt nic nie pomieszał w instalacji. Po prostu te światła w dachu są to światła mijania włączane w przypadku zasłonięcia świateł w masce np. ładowaczem czołowym. To jest dopuszczalne w Kodeksie Drogowym w przypadku ciągników rolniczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

A w jakiej pozycji włączników powinny świecić te małe żaróweczki, które tam są? Bo duże świecą, a małe nie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davido    28

Małe żarówki z tego co pamiętam u kumpla nie były podłączone, do lamp dochodziły po dwa przewody na żarówkę i to było wszystko.

 

Ja wywaliłem u siebie ten przełącznik, bo potrzebowałem mieć niekiedy włączone światła na dole i u góry.

 

Oczywiście światła jak napisał @ Roltech masz prawidłowo podłączone, tylko ja niedoczytaniem Twojego posta i o tym nie napisałem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

U mnie w 12145 te małe się świecą razem z postojowymi i to takie jakby obrysówki miałem teraz wolnym czasem robić z tyłu obrysówki ale trochę zimno teraz

 

U mnie w 12145 te małe się świecą razem z postojowymi i to takie jakby obrysówki miałem teraz wolnym czasem robić z tyłu obrysówki ale trochę zimno teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klos49    14

@Marcin91 wszystko masz prawidłowo i nikt nic nie pomieszał w instalacji. Po prostu te światła w dachu są to światła mijania włączane w przypadku zasłonięcia świateł w masce np. ładowaczem czołowym. To jest dopuszczalne w Kodeksie Drogowym w przypadku ciągników rolniczych.

Dokładnie. Mam tak samo w 12145 od nowości. Ba, nawet w Proximie z 2005 roku mam tak samo. Nie wiem, czy jeszcze Proximy mają tak, jak starsze zetory, bo coś mi się o uszy obiło, że mają zmienione, choć ręki uciąć nie dam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×