Skocz do zawartości
emil355

Opony przednie C-330 i pochodne

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
emil355    7

Witam :) ponownie agro-forumowiczów :) . Jak sądzicie opłaca się założyć do C 330 opony szersze na przód ;) ??? Czy lepiej oryginalne 6.00-16 ???

Myślę że jak założył bym te szersze 7.50-16 to tak by może już przód mniej tonął w podmokłym terenie , do ładowacza czołowego też lepiej by pasowały bo oryginalne mogą nie wytrzymywać i mogą pękać <_< :unsure: .

Co o tym sądzicie :rolleyes: , z doświadczenia itp

Dziękuje już za wszelkie porady odp na mój nowy temat :) ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

Ile one są szersze?? Na pewną są wyższe. Orginalne w turze nie pękają nawet przy ciśnieniu 5 atmosfer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil355    7

Porównywałem na rynku są szersze od oryginalnych ... nie dużo ale są ...

no teraz mam oryginalne i Tura posiadam i nie pękają ale myślę aby uniknać niespodzianek w przyszłości ... i założyć szersze ... nie wiadomo czy po założeniu szerszych będzie ciężej się jeszcze kręcić <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

andrzej2110    529

Szersza opona = większa powierzchnia styku= większe tarcie= ciężej kręcić.

Ja mam 5 atmosfer w kołach aby była jak najmniejsza ta powierzchnia i jak najlżej się kręciło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemrolnik    13

Orginalne w turze nie pękają nawet przy ciśnieniu 5 atmosfer.

 

Święte słowa drogi Andrzeju. A co do @Emil355 to jak szersze opony- to lepiej wspomaganie dołożyć, bo bedzie sie napewno ciężej kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrax12    1

Ja mam w przyczepce 7.50-16 12 PR no i są trochę wyższe i szersze od oryginalnych w 330 :P Może wspomaganie, ale to już większy koszt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil355    7
Napisano (edytowany)

Rozumiem . Warto się zapytać było ... OK

wiec zostanę przy oryginalnych co mam . Planuję wymienić opony i dlatego moje pytanie czy jak bym kupował opony to czy nie kupić 7.50-16 ale skoro znam opinię ludzi który maja doświadczenie to posłucham waszych rad i kupię nowe oryginalne 6.00-16 :rolleyes: .

Edytowano przez emil355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

ja się z wami nie zgodzę-z własnego doświadczenia;lżej się kręci i tak bardzo się w polu nie zatapia(miałem w 355),teoria swoje a praktyka swoje,a wspomaganie to inna bajka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    529

To upuść powietrze ze zwykłej opony i tez będzie szersza tylko weź skręć gdy na turze masz 600kg obornika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

Mają większy balon i przez to są troszkę wyższe ja bym ich nie-zakładał kosiłem na podmokłych terenach na 600 i bardzo dobrze idzie niema potrzeby mi się wydaje B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    52

andrzej,miałeś założone?wbrew twojej teorii o powierzchni(która jest prawdziwa)lżej się kręci,bo koło jest trochę większe;większe koło lżej idzie,większy obwód do szerokości ma się jak 2-1,i nie musi być już 5 at.tylko 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil355    7
Napisano (edytowany)

Powiem tak każdy ma inne doświadczenia z tym związane , prace jakie wykonują itp ...

W URSUSIE C 360 te szersze opony może i bardziej się nadają ;) niż w C 330 . Chociaż też są spotykane rzadko ale są ...

Edytowano przez emil355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

witam :) ze na szerszych bedzie sie gorzej kreciło to w praktyce bzdura :) przy 3011 mielismy 6,00-16 a załozylismy 6,50-16 i owiele lzej sie kreci :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Polecam szersze i wyższe łatwiej lżej się skręca lepsza amortyzacja a pompować 5 atmosfer to zupełny nonsens ciągnik to nie wóz żelazny szkoda rąk. W c330 mam 7.50-16 czyli od remontu kapitalnego pod koniec lat 70-tych. Dodam ze opony chodziły do tego roku a od 1986 w turze. Z doświadczenia wiem że są bardziej trwałe i lżej się skręca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil355    7

Jestem teraz między młotem a kowadłem :rolleyes: nigdy nie miałem tych szerszych założonych i tak kombinowałem że takie kupie :rolleyes: koledzy podaliście różne opinię na temat oryginalnych i szerszych muszę teraz to przemyśleć chociaż sądzę że szersze też by były dobrym wyborem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

jesli chcesz zalozyc te opony na ori felgi ot opona nie bedzie szersza tylko wyzsza, wiec radzilbym rowniez pomyslec o szersych felgach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil355    7

Nieźle wygląda ta C 360 3-P z tymi kołami ... :)

Będę jeszcze myślał nad tym na pewno jakąś decyzję podejmę bo muszę kupić te opony aby w pole na wiosnę ruszyć :rolleyes: . Musze jeszcze raz porównać te szersze z orygialnymi bo kolega jeden po wyżej mówi że nie będą szersze tylko wyższe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol0    3

Emil proponuje założyć 6.50 do tura w zupełności wystarczą. W moim 3512 (też pracuje w turze) będę zakładał takie jak stare zedrę. Szerszych nie ma potrzeby chyba że zamierzasz jeździć z ładunkiem w orance albo po dużym błocie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emil355    7
Napisano (edytowany)

W roku 2010 ze względu na ciągle padające deszcze , uprawiałem glebę pod siew łubinu to jak orałem to przód tonął więc i z tego powodu myślę o założeniu szerszych nie będzie przód tak grzązł już może ;) zawsze jakiś % mam szans na wyjechanie ... a jak przód siądzie kompletnie to już po robocie <_<

co innego jak jest już przedni napęd :rolleyes: .

Był test miałem na kołach pozakładane obciążniki jeden waży 21kg więc na kołach po 42kg razem 84 to już zawsze jakiś ciężar na przodku jest ;) zdemontowałem te obciążniki i pojechałem na pole już uprawiać po oranym polu to powiem że przód już tak nie tonął i tego samego dnia zasiałem i po bronowałem i niespodzianek na polu nie było :D .

Wiec pomyślałem że jakbym założył szersze to zwiększył bym szansę że przód już nie utonie tak szybko. Fakt że jak jest bagno to i z przednim będzie miał trudności z wyjechaniem nie mówiąc o ciągniku bez przedniego napędu ... ale po to aby móc wyjechać z małego bagna i po drugie jak pracuje się z ładowaczem czołowym na wilgotnej glebie to żeby przodek tak szybko nie zapadał się w ziemi... ;)

Edytowano przez emil355

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciapek330    0

Siemka

 

Co myślicie o założeniu do ciapka

kół balonówek?

Edytowano przez Ciapek330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

ale ze niby w jakim celu :blink:

co chcesz przez to osiagnac?

dla mnie glupota, strata zwrotnosci, pieniedzy i czasu

a ciapka ciezej utopic niz 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

w polu nie bardzo... bo bedą ubijać a na podmokłe tereny dobre bi nie siada i do transportu też powinny byś lepsze B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×