Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Proxima plus rewers elektryczny

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam.

Obecnie rewers jest mechaniczny na linkę i pytanie czy da się jakoś przerobić żeby podłączyć elektryczny siłownik przy skrzyni biegów. Tak żeby zmieniał on kierunek jazdy oczywiście sprzęgło trzeba nacisnąć ale żeby nacisnąć guzik i się zmieni kierunek jazdy? Czy może jakieś inne rozwiązanie było by lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myślę ze jak już chcesz tak kombinować to siłownik pneumatyczny, elektrozawór, podczepić to pod czujnik sprzęgła żeby przerzucał gdy jest ono wciśnięte w pełni


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No a podczas zmiany biegu? Czyli lepiej kombinować z siłownikiem pneumatycznym ale dlaczego w czym różnica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie lepiej. Możesz zastosować siłownik elektryczny (najwolniejszy, ale najłatwiejsza realizacja), siłownik pneumatyczny (najszybszy, oraz łagodne włączanie, za to rozwiązanie bardziej skomplikowane), lub hydrauliczny (najbardziej skomplikowane, twarde przełączanie, szybkość działania podobna do elektrycznego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A da się ustawić aby działał w 3 pozycjach przód, luz i tył? Jak się nie da to i może być w dwóch pozycjach @Elektrotechnik a mógł byś podać przykładowe siłowniki nadające się do tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No musi być w trzech pozycjach. Na elektrycznym najprościej, bo o pozycjach będą decydować wyłączniki krańcowe. Na pneumatycznym trochę trudniej, bo najprawdopodobniej będą musiały być dwa siłowniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A poleciłbyś jakąś firmę dobrą żeby nie był jakiś chiński ten siłownik. Chodzi o to żeby zrobić to raz a porządnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To już musisz sobie sam poszukać. Siłownik elektryczne kosztują od 100zł do 1500zł, więc wybór jest szeroki. Pneumatyczne tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A mógł byś podać przykładowy siłownik elektryczny z wyłącznikiem krańcowym w 3 pozycjach? Na allegro widzę tylko, że mają po 2 wyłączniki krańcowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma takiego. To co chcesz zrobić to nie jest składanie z gotowych elementów, które ktoś zaprojektował do tego celu. To jest zaprojektowanie od podstaw i wykonanie z elementów że tak powiem uniwersalnych. Moim zdaniem porywasz się  z motyką na słońce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No nic trzeba to będzie na razie odłożyć ewentualnie zrobić, aby w dwóch pozycjach przód tył. Ale na razie jeszcze trzeba będzie przemyśleć wszystkie za i przeciw.

A tobie dziękuje za pomoc i za wszystkie podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po głębszych przemyśleniach jednak stwierdziłem, że siłownik elektryczny będzie za wolny. Będziesz musiał sporo czekać na zmianę kierunku jazdy. Trzeba raczej iść w stronę pneumatytki, która ma jeszcze jedną zaletę w postaci miękkiego przełączania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie dlatego zaproponowałem pneumatyczny, jest bardziej elastyczny i gdy sie nie zgrają zazębienia nie będzie pchal na siłę tylko ustąpi a przy ruszaniu zazębi. Powietrze latwo się spręża. 2 stopniowy rewers jest prosty a nawet bardzo prosty, jednak 3 stopniowy z "luzem" to trochę zabawy  ale się da zrobić


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że da się zrobić. Tylko trzeba nad tym trochę pomyśleć, a całości projektu nie da się streścić w jednym czy kilku postach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez maxifarmer
      zakupiłem nie dawno mf-a 6180 i mam z nim kilka problemów otóż:
      -rewers elektrohydrauliczny nie przełącza się prwidłowo tzn, raz wejdzie a raz
      -podnośnik się zacina
      -czasem trace wspomaganie
      -często mróga kontrolka od ciśnienia oleju i jednocześnie włącza się kontrolka usterki właśnie przy przełączaniu rewersem
      nie wiem co może być przyczyną tych usterek, zaobserwowałem również to że te usterki zaczynają się dziadz dopiero po kilku minutach pracy dopuki ciągnik się nie nagrzeje to wszystko działa poprawnie
      mam kilka chipotez a mianowicie, może to być wina oleju w skrzyni (skrzynia zalana jest Agrolem ponieważ z takim olejem był zalany i przy wymianie zalałem takim samym), lub może filtrów,
      nie sądzę aby była to kwestia elektroniki ponieważ te objawy raczej związane są z olejem
      proszę wypowiadajcie się
    • Przez Pawel26
      Ciągnik o napedzie elektrycznym ma być pokazany w SIMA 2011 czy ten ciągnik ma szanse na naszy rynku w Polsce . za 40 lat
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez Kacper1224Agriculture
      Witam wie może ktoś ile kosztuje zetor proxima 80 z skrzynią 12x12,rewersem mechanicznym,klimatyzacją,radiem,zew.sterowaniem podnośnikiem,dodatkową parą złącz i siedzeniem pneumatycznym ? + do tego tur z sprzętem ?
    • Przez lidka25495
      Witam . może ktoś mi pomoże otóż posiadam new holland td 5050 i chodzi mi o kalibracje skrzyni czy rewersu mechanicznego. jak to zrobić i czy da się samemu ?? jak włączam rewers np do przodu czasami jest szarpnięcie tak jakby ciągnik nie był dobrze wysprzeglony i słychać zgrzyt w skrzyni, ale nie zawsze się tak dzieje .skrzynia to Synchro Shuttle 12 na 12 ...  szukałem w instrukcji ale tego nie ma może obędzie się bez serwisu , a jeśli ktoś wie to niech da znać ile kosztuje taka kalibracja w serwisie .proszę o pomoc i z góry dzięki koszt
×