Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 A w ursusie  c 325 a c-45,o koniach nie wspomnę  ,dajcie spokój,bierzcie przykład z Tomka [Gołasa] z pancernych ;) ,nie obcinał paznokci i szedł.i tylko na tył,a tura przez spodnie nie dojrzysz.      Nie pytać o model ;)  :D

Opublikowano

 A i oczywiście,gromada japońców typu iseki,kubota....,po kilkanaście koni i dodatkowo z turem,tuzem,ale twój ciągnik ma z 50 lat lub więcej,Ty patrz na niego z  :wub: ,a nie emeryta do kamieniołomu,trzeba uwzględnić to że większośc części pasuje od c 330,ale jak się rypnie to czego nie można dostać,to wtedy oczy i po co mi to było,oczywiście jeśli ktoś poważy się na montaż przodka.     Chyba że jesteś fanatykiem i hobbystą,z chęcią i  nie tylko ja obejrzę efekt końcowy :)  

Opublikowano

Ja mam zamiar wziąć most przedni od land rovera a napęd do osi z tylnego wałka wom będzie na zębatki i łańcuch koszt około 1000zł nie licząc wspomagania bo wspomaganie posiadam jusz od 2 lat

Opublikowano

WITAM !

Przedni napęd C 330 4X4

 

Podam schemat i przykładowy  przedni  most  do napędu w C 330 M  oraz  wzór na  przełożenie przystawki który mam nadzieje że się przyda wielu zainteresowanym  którzy podziela się swoimi doświadczeniami na forum w tym temacie.

 

Może się rodzić pytanie dlaczego przełożenie pomnożyłem przez 17 ale już wyjaśniam. W C 330 na wałek atakujący przychodzi  koło zębate  o 17 zębach i właśnie  stamtąd brany jest napęd  do przystawki, dlatego jest to koło napędzające przystawkę. I tu  rodzi się kolejne pytanie pewnie co u niektórych: przecież to koło nie współpracuje z kołem przystawki bezpośrednio to po co je liczyć ? A no właśnie zasada jest taka że ono daje napęd  przez koła  pośrednie wom ( które  powinno być wolne od przeniesienia napędu wom w tym przypadku) i podaje  napęd  na koło zębate  przystawki. Stara zasada głosi że koła pośrednie nie mają wpływu na przełożenie. W razie reszty pytań  proszę pisać.

post-80264-0-71028600-1487511352_thumb.jpg

Opublikowano

Witam!

  Dołączę schemat i wzór na przekładnie   wom  z której co niektórzy  biorą napęd.

Chciałem dodać ze trzeba wziąć pod uwagę  w która  stronę ma obracać wał napędzający przedni most. Da  nam wiedze na temat konstruowanej przekładni  np. czy dać  dwa kola zębate  , czy trzy , czy tez zastosować przekładnie łańcuchowa .

W razie pytań piszcie. 

Pozdrawiam

post-80264-0-06258700-1487516714_thumb.jpg

Opublikowano

Witam

Zacząłem myśleć nad przednim napędem do c-330,przystawkę zrobię samemu (napęd będzie z tyłu z wałka wom bez wycinania otworu w skrzyni),most będzie z uaza z przełożeniem 4,625, koło zębate na wałku wom będzie takiej średnicy i ilości zębów co oryginalny z c-330 (43 zęby, średnica 160 mm )koła będą 280r16. Chciał bym się zapytać czy dobrze liczę że żeby przełożenie na wale z mostu przedniego było takie same jak na wałku wom to tryb na wałku z mostu musi być tryb 41 zęby ? 

Opublikowano

Jeśli włączy mu się wom zależny to będzie ta sama prędkość na przednim napędzie co na tylnym, gotowe napędy są trochę inaczej rozwiązane bo  wycina się otwór w moście ale też jest z wom.

 

 

Opublikowano

szczerze Panowie... za cenę napędu plus praca czas itp. itd. c 330 jest zbyt słaby i nieopłacalny nakład finansowy jak na tak stary traktor. wrazie sprzedaży.... nikt za to nie zapłaci... ponieważ jest to samoróbka nieoryginalna niezgodna z projektem technicznym c 330.

Opublikowano

Mi wyszło 42 Zęby na kole  od wałka odbioru momentu obrotowego na przednią oś .podałeś średnicę kół  a nie obwód  toczny i tak wyliczyłem. Powodzenia  w projekcie

 


 Wom zależny  bierze  moc z wałka atakującego , czyli  nie zależnie od  przełożenia  w skrzyni biegów powinien być  synchronizowany z tylnym mostem, a więc wom  zależny  przeliczany jest na obrót tylnych kół , czyli co za tym idzie na przejechaną drogę . tak liczyła fabryka  podawała ilość obrotów wałka wom  na 1 m przejechanej drogi , biorąc pod uwagę rozmiar kół.


A co do mocy w c 330 to mocy  w każdym ciągniku można powiedzieć ze jest za mało w  zależności od tego czego oczekujesz od  ciągnika i przy jakiej prędkości ma tracić trakcje , no i  w jakich warunkach. Są  jeszcze tacy którzy cenią te ciągniki  lub  są w takich sytuacjach w których  musza pracować takimi maszynami  i  dlatego   modernizują  je. To są dobre maszyny a czasy są nie za ciekawe więc " każdy orze jak może"  i szanuje to ze się nie poddają.

Opublikowano

Witam na Twoich zdjęciach skrzyni widać, że nie masz koła zębatego womu zależnego? Mam pytanie czy dało by się zrobić tą przystawkę z zachowaniem Wom zależnego ponieważ jest mi on potrzebny.

Opublikowano

Witam. Mam pytanie dla tych co już robili przystawkę do napędu, a więc posiadam obecnie napęd napędzany z wałka wom i myślę o dorobieniu przystawki, ale po wstępnych obliczeniach wyszło mi że potrzebuję tryba 39 zębów w przystawce. No i tu jest pytanie czy trybo o średnicy ok. 14 cm będzie miało oś na tyle daleko od obudowy skrzyni żeby zmieściła się flansza do wału kardana. Ewentualnie jak ktoś ma w pamięci odległość od tryba womu zależnego do obudowy skrzyni to byłbym bardzo wdzięczny. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v