Skocz do zawartości

Renault ceres 335- problem z rozruchem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W związku z pierwszymi przymrozkami tej jesieni które spowodowały iż moja Renia przestała odpalać- mam pytanie do użytkowników/znawców modelu Ceres 335 .

Zapytania brzmią:

1. Czy ten ciągnik posiada jakąś świecę podgrzewającą? Jeśli tak, to gdzie ona jest umiejscowiona?

2. Jaki akumulator powinien być w tym modelu? Bo mój ma 95ah oraz 800.

 

Jeśli ktoś zna odpowiedzi to bardzo bym prosił o zamieszczenie ich tutaj :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Co prawda posiadam Ceresa 85X (silnik JD), ale silniki są bardzo podobne, jeśli nie takie same, wiec do rzeczy 1. w moim ceresie jest świeca na przewodach doprowadzających powietrze za filtrem, a przed  kolektorem ssącym, aczkolwiek nie jest to świeca płomieniowa tzn. podgrzewa tylko powietrze. 2 U mnie akumulator ma 120Ah i 950A prądu rozruchowego.

Poza tym gdybyś mógł opisać jakoś dokładniej co się dzieję, u mnie np. było tak, że wolno kręcił przy mrozach tak jakby aku był słaby, albo prąd gdzieś uciekał, wymieniliśmy przewody i dodatkowo pociągneliśmy przewód masowy od aku pod mocowanie rozrusznika i jest dużo lepiej do -10 nie ma problemów, a poniżej pomaga prostownik z rozruchem.

Edytowane przez Lukas2909
Opublikowano

Halo halo czy naprawdę nikt nie wie? :)

Sorki Lukas2909, nie zaktualizowała mi się strona i dodałem ten post powyżej a nie wiem jak go usunąć na telefonie. A mógłbyś mi powiedzieć jak się tą świecę podgrzewa? Ja też mam silnik jd. I mam właśnie taki sam objaw jak Ty miałeś, tzn. bardzo wolno kręci od kiedy temp. spadła poniżej zera, a po 10 sekundach kręcenia akumulator jest już rozładowany.

Opublikowano

Aby podgrzac ta świece trzeba przytrzymać kluczyk tak miedzy zaplonem, a tym jakbys chciał zapalić, ale przynajmniej u mnie ta świeca nie daje pozwalającego efektu. Sprobój podłączyć drugi akumulator bezpośrednio do rozrusznika powinno pomóc.

Opublikowano

@konarek na takim aku to możesz palić ale z górki. Masz po prostu za mały akumulator - o jego wiek też nie pytam. Załóż aku o pojemności co najmniej 140 Ah i prądzie rozruchowym min 950A. Świece podgrzewaj (jeśli to płomieniowa) min 10s (aż usłyszysz taki wybuch w kolektorze) jeśli to żarowa nie mam pojęcia. Sprawdź czy podgrzewanie działa bo to baarrdzo pomaga.

Opublikowano

Przecież 140-stka nie jest duża a wątpię aby te ciągniki miały z założenia mały akumulator. U mnie w reni 110.54 wchodzi idealnie 180Ah i prądzie 1100A - wtedy ładnie kręcił. Teraz po wymianie (tamten padł ze starości) mam właśnie 140-stkę i silnik kręci super ale świecę płomieniową jak temp. spada koło zera i niżej to uruchamiam.

Opublikowano

zainwestujcie w dobry akku, a nie taki który ma dużą pojemność i prąd rozruchu, 

w naszej 100Ah bez problemu kręci bez świecy dużo poniżej 0

 

do takiego JD wystarczy spokojnie 120Ah i jakieś 600-800A

Opublikowano (edytowane)

Jeśli się nie myle to w swojej Reni masz rozrusznik z przełożeniem, a u nas w ceresach bezpośrednio napędza kolo zamachowe toteż z tęgo względu jest bardziej prądochłonny w ceresie 3,1kW, a u Ciebie bodajże 2,7kW ,jeśli się mylę to mnie poprawcie ;), ale niestety większy niż 125Ah nie wejdzie trzeba by było coś kombinować.

 

Edytowane przez Lukas2909
Opublikowano

Wczoraj akumulator wstawiłem w ciepłe miejsce I ładowałem 3 godzinki, a dzisiaj go podłączyłem do ciągnika I zapalił praktycznie po jednym obrocie :)

 

Szukałem dzisiaj tej grzałki i znalazłem gruby przewód podłączony do korpusu kolektora ssącego (pomiędzy przewodem od powietrza a blokiem silnika) - przewód ten podłączony był do przekaźnika schowanego za akumulatorem. Niestety z przekaźnika nie mogłem odczytać parametrów Ale w internecie znalazłem identycznie wygladający właśnie do ceresów o parametrach: 12V - 200A czyli bardzo mocny. Wniosek wyciagnełem taki że na pewno jest to przekaźnik grzałki powietrza. Teraz będę musiał kupić taki przekaźnik bo ten niestety jest cały zniszczony i trzeba bedzie zobaczyć co ze sterowaniem cewki tego przekaźnika bo jak sprawdzałem to napięcie nie dochodziło w rzadnej z pozycji kluczyka. No a później to zobaczymy jak to będzie z tym grzaniem, być może obejdzie się bez wymiany akumulatora :)

Opublikowano

Witam ponownie.

Udało mi się zamontować nowy przekaźnik i myślę że teraz ciągnik powinien lżej odpalać przy mrozach. Sprawdziłem miernikiem i podczas odpalania na grzałkę idzie 90-100 amperów. I tak: ciągnik ten nie posiada żadnej świecy podgrzewającej przed rozruchem, tylko grzałka na kolektorze wlotowym powietrza podgrzewa je w momencie samego rozruchu. Są dwa sposoby odpalania tego ciągnika :

1. Bez podgrzewania powietrza - poprzez samo przekręcenie kluczyka

lub

2. Z podgrzewaniem - poprzez wciśnięcie (wduszenie) i jednoczesne przekręcenie kluczyka.

 

Dziękuję wszystkim za próbę pomocy i pozdrawiam.

Opublikowano

witam miałem podobny problem z odpalaniem w Aresie pomógł przeglad rozrusznika. Przed wyczyszczeniem i wymianą szczotek próba rozruchu konczyła się szybkim rozładowaniem aku nawet przy niewielkim spadku temperatury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v