Skocz do zawartości
konarek

Renault ceres 335- problem z rozruchem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
konarek    0

Witam.

W związku z pierwszymi przymrozkami tej jesieni które spowodowały iż moja Renia przestała odpalać- mam pytanie do użytkowników/znawców modelu Ceres 335 .

Zapytania brzmią:

1. Czy ten ciągnik posiada jakąś świecę podgrzewającą? Jeśli tak, to gdzie ona jest umiejscowiona?

2. Jaki akumulator powinien być w tym modelu? Bo mój ma 95ah oraz 800.

 

Jeśli ktoś zna odpowiedzi to bardzo bym prosił o zamieszczenie ich tutaj :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Co prawda posiadam Ceresa 85X (silnik JD), ale silniki są bardzo podobne, jeśli nie takie same, wiec do rzeczy 1. w moim ceresie jest świeca na przewodach doprowadzających powietrze za filtrem, a przed  kolektorem ssącym, aczkolwiek nie jest to świeca płomieniowa tzn. podgrzewa tylko powietrze. 2 U mnie akumulator ma 120Ah i 950A prądu rozruchowego.

Poza tym gdybyś mógł opisać jakoś dokładniej co się dzieję, u mnie np. było tak, że wolno kręcił przy mrozach tak jakby aku był słaby, albo prąd gdzieś uciekał, wymieniliśmy przewody i dodatkowo pociągneliśmy przewód masowy od aku pod mocowanie rozrusznika i jest dużo lepiej do -10 nie ma problemów, a poniżej pomaga prostownik z rozruchem.

Edytowano przez Lukas2909

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

Halo halo czy naprawdę nikt nie wie? :)

Sorki Lukas2909, nie zaktualizowała mi się strona i dodałem ten post powyżej a nie wiem jak go usunąć na telefonie. A mógłbyś mi powiedzieć jak się tą świecę podgrzewa? Ja też mam silnik jd. I mam właśnie taki sam objaw jak Ty miałeś, tzn. bardzo wolno kręci od kiedy temp. spadła poniżej zera, a po 10 sekundach kręcenia akumulator jest już rozładowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukas2909    4

Aby podgrzac ta świece trzeba przytrzymać kluczyk tak miedzy zaplonem, a tym jakbys chciał zapalić, ale przynajmniej u mnie ta świeca nie daje pozwalającego efektu. Sprobój podłączyć drugi akumulator bezpośrednio do rozrusznika powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

@konarek na takim aku to możesz palić ale z górki. Masz po prostu za mały akumulator - o jego wiek też nie pytam. Załóż aku o pojemności co najmniej 140 Ah i prądzie rozruchowym min 950A. Świece podgrzewaj (jeśli to płomieniowa) min 10s (aż usłyszysz taki wybuch w kolektorze) jeśli to żarowa nie mam pojęcia. Sprawdź czy podgrzewanie działa bo to baarrdzo pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Ciężko będzie zmieścić 140Ah, ale zrób jak mówi Wojtek nowy akumulator do tego dobry prostownik z rozruchem i będziesz miał po problemie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    61

Przecież 140-stka nie jest duża a wątpię aby te ciągniki miały z założenia mały akumulator. U mnie w reni 110.54 wchodzi idealnie 180Ah i prądzie 1100A - wtedy ładnie kręcił. Teraz po wymianie (tamten padł ze starości) mam właśnie 140-stkę i silnik kręci super ale świecę płomieniową jak temp. spada koło zera i niżej to uruchamiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    483

zainwestujcie w dobry akku, a nie taki który ma dużą pojemność i prąd rozruchu, 

w naszej 100Ah bez problemu kręci bez świecy dużo poniżej 0

 

do takiego JD wystarczy spokojnie 120Ah i jakieś 600-800A

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas2909    4

Jeśli się nie myle to w swojej Reni masz rozrusznik z przełożeniem, a u nas w ceresach bezpośrednio napędza kolo zamachowe toteż z tęgo względu jest bardziej prądochłonny w ceresie 3,1kW, a u Ciebie bodajże 2,7kW ,jeśli się mylę to mnie poprawcie ;), ale niestety większy niż 125Ah nie wejdzie trzeba by było coś kombinować.

 

Edytowano przez Lukas2909

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

Wczoraj akumulator wstawiłem w ciepłe miejsce I ładowałem 3 godzinki, a dzisiaj go podłączyłem do ciągnika I zapalił praktycznie po jednym obrocie :)

 

Szukałem dzisiaj tej grzałki i znalazłem gruby przewód podłączony do korpusu kolektora ssącego (pomiędzy przewodem od powietrza a blokiem silnika) - przewód ten podłączony był do przekaźnika schowanego za akumulatorem. Niestety z przekaźnika nie mogłem odczytać parametrów Ale w internecie znalazłem identycznie wygladający właśnie do ceresów o parametrach: 12V - 200A czyli bardzo mocny. Wniosek wyciagnełem taki że na pewno jest to przekaźnik grzałki powietrza. Teraz będę musiał kupić taki przekaźnik bo ten niestety jest cały zniszczony i trzeba bedzie zobaczyć co ze sterowaniem cewki tego przekaźnika bo jak sprawdzałem to napięcie nie dochodziło w rzadnej z pozycji kluczyka. No a później to zobaczymy jak to będzie z tym grzaniem, być może obejdzie się bez wymiany akumulatora :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konarek    0

Witam ponownie.

Udało mi się zamontować nowy przekaźnik i myślę że teraz ciągnik powinien lżej odpalać przy mrozach. Sprawdziłem miernikiem i podczas odpalania na grzałkę idzie 90-100 amperów. I tak: ciągnik ten nie posiada żadnej świecy podgrzewającej przed rozruchem, tylko grzałka na kolektorze wlotowym powietrza podgrzewa je w momencie samego rozruchu. Są dwa sposoby odpalania tego ciągnika :

1. Bez podgrzewania powietrza - poprzez samo przekręcenie kluczyka

lub

2. Z podgrzewaniem - poprzez wciśnięcie (wduszenie) i jednoczesne przekręcenie kluczyka.

 

Dziękuję wszystkim za próbę pomocy i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kozob    0

witam miałem podobny problem z odpalaniem w Aresie pomógł przeglad rozrusznika. Przed wyczyszczeniem i wymianą szczotek próba rozruchu konczyła się szybkim rozładowaniem aku nawet przy niewielkim spadku temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez Michal673
      Cześć.
      Mam problem z ciągnikiem polegający na tym,że:
      Gdy ciągnik jest zgaszony bezproblemowo mogę wbić każdy bieg i tak samo działa przełączanie żółw/zając.
      Natomiast gdy ciągnik jest odpalony dźwignią zmiany biegów mogę tylko wrzucić 3 i 4 bieg. Chodzi o to, że dźwignią mogę poruszać tylko do przodu i do tyłu, a nie mogę przesunąć dźwigni w lewo w celu wbicia 1 i 2 biegu i równocześnie nie mogę przesunąć dźwigni w prawo żeby zmienić zakres żółw/zając. Rewers jak i półbiegi działa.
      Jeśli mieliście podobny problem to proszę o pomoc.
    • Przez luki4516
      https://www.olx.pl/i2/oferta/renault-ares-640-rz-CID757-IDqxFAp.html?ref[0][path][0]=392209421&ref[0][ajax]=1&ref[0][action]=myaccount&ref[0][method]=details
    • Przez panasek
      witam wszystkich miłosników reni 110 54 mam przyjemnosc posiadac ten model od niespełna 2 lat,ogólnie jestem zadowolony z niego no ale pojawła sie pierwsza usterka,przedni napęd a dokładnie wałek ataku,dokładnie obrobił sie frez,cena nowego jest kosmiczna ale chce zapytac czy da sie to zregenerowac?czy to potrzyma jakis czas? moze jest jakis powód ze sie obrobił, moze miał ktos juz taki problem? prosze o rady.mam jeszcze pare pytan odnosnie tego modelu.byłbym wdzieczny za odp.
×