Skocz do zawartości

ares 550 problem z żółw/zając


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W lato nie było problemu, teraz chciałem przełączyć na żółw i klops nie działa. Po pół dnia roboty próbuje jeszcze raz i nie zawsze Ale zmieniał. Co może być przyczyną? Nie wiem czy to stało się po myciu ciągnika czy od czegoś innego. Czy za zmianę zakresów odpowiada jakaś elektronika? Poradzcie co sprawdzić, przeczyscic?

Opublikowano

widocznie przewody sa zawilgocone i gdzies przebicie musi byc. sasiad ma ceres 340 u niego dziala tylko kiedy jest wilgotno a w wakacje tylko z rana dzialalo kiedy jest  rosa pozniej wszystko wysycha  i nie dziala :)

Opublikowano

Ale w skrzyni jest ten czujnik czy w kabinie przy lewarku?

Bo ja namierzylem właśnie jakiś chyba czujnik zaraz po prawej stronie takiego cylindra co wchodzi do skrzyni, porusza się on jak zmieniasz zakresy biegów oraz właśnie żółw zając

Opublikowano (edytowane)

Ok, ten czujnik po prostu zawiera dwa kable?

Poodpinalem kable od kostki, wchodzące do kabiny i teraz traktor przelaczyl się na żółwia i nie chce przełączyć się na zająca mimo iż czasami kontrolka przelaczy się między zakresami. Co może być przyczyną ze kontrolka się przełącza ciągnik nadal jedzie na zolwiu?

Wykrecilem ten czujnik i po naciśnięciu kulki na końcu miernik nie pokazuje zwarcia na pinach więc chyba to on jest walniety.

Edytowane przez majes
Opublikowano

W przełączaniu bierze udział sterownik, czujnik daje tylko impuls a sterownik załącza przemiennie raz zając, drugi raz żółw i tak na zmianę. Fizycznie przełącza siłowniczek hydrauliczny który jest sterowany elektrozaworem (a elektrozaworem sterownik) który jest na pokrywie pompy hydraulicznej, jak chcesz sprawdzić na "krótko" to podłącz zasilanie bezpośrednio na elektrozawór.Być może przycieły się widełki i siłownik nie może ich przesunąć albo szwankuje elektrozawór, jak by się okazało że na krótko wszystko dobrze chodzi to by znaczyło że coś ze sterowaniem (sterownikiem)

Opublikowano

Wydaje mi się ze uszkodzony jest czujnik spróbuje jutro najpierw zewrzec kable przy czujniku, poszukam tez tego elektrozaworu. Na elektrozaworze jak jest napięcie to jest zolw a jak go nie ma to zając albo na odwrót, tak?

Opublikowano (edytowane)

Więc chyba namierzyłem problem. Uszkodzony mam czujnik i nie było też kontaktu na wtyczce od elektrozaworu. Zamówiłem czujnik koszt 140zł.

dzięki za pomoc.

Edytowane przez majes
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Mam problem z przełączaniem zakresu biegów. Na zimnym oleju problem nie występuje, zaś na rozgrzanym potrafi się zblokować głównie na żółwiu. 

Gdzie można szukać przyczyny tego problemu?

Opublikowano

Ja mam pytanie, trochę nie w temacie ale może ktoś wie gdzie znajduje się czujnik niskiego poziomu oleju w skrzyni biegów? Mam problem podczas orki, gdy jest przechylony w lewą stronę czasami się zaświeca i włącza alarm niskiego poziomu. Olej jest pół centymetra powyżej max.

Opublikowano

U mnie to samo. A na kawałkach pochyłych jadę całą długość pola (400m) z zapaloną kontrolką niskiego poziomu oleju, stop i cały czas piszczy mi brzęczyk.

Już nie raz się zastanawiałem czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na skrzynię?

Opublikowano (edytowane)
Dnia 7.09.2016 o 23:02, radek27 napisał:

sprawdź ten czujnik, który jest na zdjęciu wyżej, jak jest zapocony olejem to nie będzie działał, prawdopodobnie będzie do wymiany

Witam mam taki sam problem ale na wyświetlaczu przełącza żółw zając a w rzeczywistości pozostaje na zajacu i nie mozna włączyć żółwia. Odloczylem ten czujnik jak na zdjeciu i jest to samo z tym ze na wyświetlaczu nic sie nie zmienia. Fakt jest zapocony olejem ale czy sama wymiana tego czujnika spowoduje iz w praktyce bedzie zmiana żółw-zając.

 

Aha i gdZie jest ten elektrozawor, moge prosic o jakieś zdjecia.

Edytowane przez janczar810
Opublikowano
Dnia 12.12.2014 o 17:56, ptaszyna napisał:

W przełączaniu bierze udział sterownik, czujnik daje tylko impuls a sterownik załącza przemiennie raz zając, drugi raz żółw i tak na zmianę. Fizycznie przełącza siłowniczek hydrauliczny który jest sterowany elektrozaworem (a elektrozaworem sterownik) który jest na pokrywie pompy hydraulicznej, jak chcesz sprawdzić na "krótko" to podłącz zasilanie bezpośrednio na elektrozawór.Być może przycieły się widełki i siłownik nie może ich przesunąć albo szwankuje elektrozawór, jak by się okazało że na krótko wszystko dobrze chodzi to by znaczyło że coś ze sterowaniem (sterownikiem)

Z której strony szukać tego elektrozaworu od tych widełek siłownika żółw zając?

Opublikowano (edytowane)

Mój problem polega na nie całkowitym rozłaczaniu sprzegła cisnienia na rozdzielaczu półbiegów  na dolnym elektrozaworze na zaslepce 1ka 17bar 2ka 17bar 3ka zero 4ka zero na drugiej zaslepce elektrozaworu 1ka 17 bar 2ka zero 3ka 17 bar 4 zero taki mają być te cisnienia a  4ty półbieg to z tego rozdzielacza ma ciśnienia wychodzić na niego dodam że po właczeniu kluczyka seieci się kontrolka akumulatora ze strzałką i 4półbieg po zapaleniu zmienia się na ostatni półbieg używany ciagnik to reno ares 550 rewers mechaniczny pompka sprzegła ciśnienie na punkcie diagnostycznym dziwne bo tak po wciskaniu sprzęgła za połowe około 20bar wcisniete do końca spada do 6bar i po puszczaniu sprzęgła rośnie spowrotem do 20bar po puszczeniu zero jak by był wyciek to po puszczaniu by nie wzrastalo dobrze myślę może to w pompce sprzęgła przepuszcza idą dwa przewody na górę może miedzy nimi ciśnienie przeskakuje jakieś rady

IMG_20200425_204926.jpg

IMG_20200423_110901.jpg

Edytowane przez Mariusz207

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v