Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No coż- w mojej okolicy pracuje z zróżnicowanym sprzętem (sam takiego nie posiadam, ale widzę co sąsiedzi robią na polu :) )

Od zwykłego 4x30 po przez obrotowy 3x40 skończywszy na 4x40 w obrocie (ale ten gościu już się wycofał z konkursu :) )

Co do uprawy pożniwnej to jeden używa podorywkowego pługa 9-skibowego, a to jeden obrotowym 3x40 skończywszy na 3m. KOS'ie.

Jeżeli chodzi o siew to albo samym agregatem 3-3.8m skończywszy na 3m. aktywnej amazone (z nabudowanym siewnikiem).

Transport- jeden sąsiad nie używa 80-ki do transportu, inny to z 2x4T autosankami, kolejny z 2x8T czarnobiałostocka (czasami zdarzy się zestaw 8T+ 4T/6T autosanka) a ostatni to z 2 "niemkami" po 10-12T.

 

Przy zakupie należy zwracać szczególną uwagę na silnik i skrzynię (najkosztowniejsze elementy do naprawy) poprzez podnośnik (nie taki drogi, ale może utruć życie), a na końcu to stan ogólny/wygląd, ogumienie, przebieg no i cenę.

 

PS: Ech, ale się rozpisałem :).

Opublikowano

ja mam 914 od1992roku.ciągnie pług 4(szersze skiby).zabiera na całą szerokość ciągniika. w agregacie szer 4.2m trochę mułowaty pod górkę ale idealny byłby3.6m. zależy po której stronie 'strzelec' masz pole. z przyczepami da radę ( hl i czarna białostocka 11+7,8 ton netto pszenicy)+(3.2+3tony przyczepy).

Opublikowano

to sa te same ciągniki.ale jak dopuki sie nimi nie 'utopisz', to nieznajdziesz różnicy.

jezeli niejestes przekonany do traktora z napędem ,to poproś znajomego o małą rundkę po polu przy orce ,to sam udczujesz róznicę na własnej skórze. :)

Opublikowano

No musisz patrzyć na stan ogólnie to wszystkiego bo jakaś duperela może Ci utrudnić prace ale jeżeli już kupisz i zrobisz przegląd we własnym zakresie może z jakimś mechanikiem to na pewno będziesz zadowolony.

A tak w temacie to ja ciągam pług 4 skibowy ruski zbiera troszke więcej jak szerokość ciągnika, agregat 3m, w tym roku agregat upr.-siewny 2.7 też dobrze sobie radził a brony i takie rzeczy to wiadomo że jest bardzo łatwo dopasować do mocy i warunków uprawy.

Opublikowano

na moje gurki to ursus był za slaby za szybkoo z obrotów chodził jak zszedł poniżej 1800 to już mulił no i redukcja a tego nie lubiłem a zwłaszcza t transporcie z 4 na 3 czasem jest ciężko gdyby nie to że mam pola trudne do uprawy (glina góra ) to pewnie jeszcze by u mnie stał c 385 ale od 2 lat go niema.

Opublikowano

Ja mam U-914 od kwietnia tego roku i bardzo sobie go chwale. Podczepiam do niego pług 4 skibowy- grudziądzki z średnimi odkładniami i agregat coś około 3 metrów. Planuje kupić jeszcze agregat ścierniskowy (5 łap) oraz możliwe że zakupie pług obrotowy trzy sibowy. Jak odwoziłem rzepak to na trasie też nieźle chodził.

Opublikowano

Jak jazda prubna to dobrze sprawdzić hamulce. I najważniejsze włączyć przedni napęd i ruszysz ze zrywem z 4 szosowej jak się strasznie przymuli to znaczy że ciągnie. A tak przy okazju sprzwdzić jak tam łożyska w przednim moście, wystarczy złapać za kałek z krzyżakami łączący oś z satelitami i pociągnąć góra dół i wyczyjemy czy jest luz.

Opublikowano
I najważniejsze włączyć przedni napęd i ruszysz ze zrywem z 4 szosowej jak się strasznie przymuli to znaczy że ciągnie.

 

U nas sprawdzają przedni napęd podczepiając ciągnik pod drzewo lub inny traktor i ciągną.

Opublikowano
I najważniejsze włączyć przedni napęd i ruszysz ze zrywem z 4 szosowej jak się strasznie przymuli to znaczy że ciągnie.

Z 4 szosowej napewno sie strasznie przymuli albo spali sprzęgło, sprzedający też raczej nie bedzie zachwycony takimi próbami. Napęd sprawdza sie prosto, trzeba wyjechać na jakieś pole aby nie ryć sprzedającemu podwórka, rozpinasz pedały hamulca, załączasz 4x4 i zawracasz sie z zahamowanym jednym kołem. Widać wtedy doskonale czy przód ciągnie czy nie. Sprzęgło sprawdzasz ruszając z 2 szosowej na wyższych obrotach, nie może sie pośliznąć ani gwizdać czy piszczeć. Trzeba sprawdzić działanie wzmacniacza momentu i WOM, bo to dwa często psujliwe punktu w tym ciągniku. Naprawde dużo było pisane o tym modelu i podobnych, wystarczy przejżeć forum.

Opublikowano

no oczywiscie jesli ma to byc ciagnik pomocniczy, no chyba ze masz duzo uzytkow zielonych to moze sluzyc jako glowny, ale do pluga, agregatu uprawowo siewnego itp. wolalbym 1224 albo 1614. 1614 w dobrym stanie i z 90 roku dostaniesz juz za to sama cene co 914 no chyba ze nie chcesz takiego duzego to 1014 bylby idealny. spokojnie pociagnie 4 obrotowa no ale zawsze mozesz kupic 3+ jezeli masz watpliwosci.

Opublikowano

nie wciskaj nam kitu ze tyle ha obrabiasz TYLKO 385 ;) . napewno masz jeszcze jakis ciagnik. ale nawet jezeli nie masz wiekszego to Ty masz duzo lak wiec "wielkich" ciagnikow nie potrzebujesz.

Opublikowano

my mając jeszcze kiedyś 70 ha i główny ciągnik 1002 to powiem szczerze dostawał w d... ale tak było tylko dwa lata, a na 45 ha 914 lub 1014 i nie trzeba więcej bo taki 6 cylindrowy wiadomo pali więcej a przecież cały rok nie będzie z pługiem jeździł, a lżejsze prace jak sianie nawozów, przyczepy i inne karmić 4 gary a 6 to jest różnica lepiej dzień dłużej orać niż w lekkich pracach dokarmiać 60koni na darmo a z agregatem uprawowo siewnym 3 metrowym 914 czy 1014 da sobie radę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez oMajsteRo
      Witam, mam problem z Ursusem 1204.
      Na ciepłym silniku powyżej 1500 obr. coś stuka w silniku.
      Silnik jest po remoncie.
      Zawory są dobrze ustawione.
      W załączniku film z pracy silnika.
      2222.mp4
    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v