Skocz do zawartości
Gqrtek

MTZ 82 r 1997 problem z ładowaniem v13

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gqrtek    0

Witam ,mam problem z ładowaniem w moim mtz mianowicie wskazówka ładowania pokazuje tylko v13 czasem wychyla się max delikatnie za zielone pole gdy mam włączone prądy jednak gdy wyłączę prądy przy odpalonym silniku ładuje 14,4 czasem 15 alternator niedawno wymieniany orginał ruski na nowy akumulatory też co może być przyczyną bardzo mi to przeszkadza gdyż po włączeniu max oświetlenia spada na czerwone pole a potem mam prolemy z odpaleniem nawet w lato liczę na szybką odp za zainteresowanie z góry dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Pomału.

Gdy masz zapalony silnik masz 13V.

Gdy wyłączysz masę napięcie skacze do 14-15V. Nie rób tak.

Możliwe, że masz za duże spadki napięć między alternatorem a akumulatorem.

Masz miernik uniwersalny by dokładnie i w kilku miejscach zrobić pomiary?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gqrtek    0

Właśnie nie posiadam . pożyczę od sąsiada i jutro sprawdzę a w których miejscach najlepiej sprawdzać , jestem kompletnie zielony w elektronice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qqq    18

Sprawdź czy stojan przypadkiem Ci nie masuje w alternatorze,ewentualnie regulator napięcia taka mała płytka, wystaje z niej przez osłonę śrubka do regulacji na śrubokręt ,spróbuj wkręcić na maxa,.Jeśli to nie poradzi to zapewne coś ze stojanem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Pomiaru napięcia dokonaj na samym alternatorze(śrubka + i jego obudowa-masa), a także na samym akumulatorze, względnie gdy nie masz do nich dostępu na rozruszniku gdzie jest przykręcony przewód głównopradowy z akumulatora.

 

Zapomniałem zapytać czy instalacja wyłącznie 12V czy 12/24V.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sprawdź czy stojan przypadkiem Ci nie masuje w alternatorze,ewentualnie regulator napięcia taka mała płytka, wystaje z niej przez osłonę śrubka do regulacji na śrubokręt ,spróbuj wkręcić na maxa,.Jeśli to nie poradzi to zapewne coś ze stojanem...

Niby jak ma sprawdzić stojan skoro nawet miernika nie posiada i nawet nie wie co i gdzie ma mierzyć? Poza tym tam nie ma żadnej śrubki. Tak było w starych regulatorach. I jeszcze na dodatek ma jakąś instalację v12 cokolwiek to znaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gqrtek    0

przepraszam za tak długą nieobecność traktor był potrzebny więc w nim nie grzebałem jtr ma przyjść elektryk od sprzętów rolniczych więc wszystko się wyjaśni dam znać co było przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez luxtomasz
      Kombajn Deutz-Fahr 5485HT nie można uruchomić!
    • Przez makos2
      Witam posiadam problem związany z ciągnikiem Deutz Fahr Agroton 150. Mianowicie co jakiś czas wyskakuje mi błąd EB który uniemożliwia mi dalszą jazdę ciągnikiem, muszę go zgasić a następnie odpalić aby móc znów jechać. Z tego co wiem błąd EB dotyczy czujnika położenia sprzęgła. Zakupiłem nowy czujnik oraz go zamontowałem lecz błąd nie ustał. Sprawdziłem okablowanie i wszystko jest w porządku - przynajmniej tak mi się zdaję . A więc moje pytanie jest takie, w czym może być problem ? Za wszelką pomoc serdecznie dziękuje.
       
    • Przez Hubert12011
      Witam, w mojej valtrze wyskoczyły 2 kody błędu 
      001639--31--000
      i 008019--08-003
      Valtra seria t 183 2011r czekam na odp. z góry dzieki 
    • Przez Tomasz3p
      Witam otóż ciągnik ma mało mocy tak jak by silnik był bardzo ''miękki''. Czy może być to wina pompki paliwowej. Czy może jest jakaś inna przyczyna, miał ktoś taki problem? 
    • Przez maslo200
      witam zakupiłem ciągnik  mam do niego wszystkie umowy kupna sprzedaży od pierwszego właściciela  nawet star rachunek że zakupił  go na własny użytek  ciągnik był rejestrowany jest wpisany nr rejestracyjny dzwoniłem do wydziału komunikacji i powiedzieli żeby wysłać ksero dokumentów dostałem odpowiedz że  nie mają już o tyle lat wstecz dokumentów potwierdzających rejestracje ciągnika   do ciągnika nie mmam dowodu ani tablicy i zastanawiam czy da sie coś zrobić czy jedyne wyjście kupić papiery z góry przepraszam jeśli to nie ten dział i prosił bym o przeniesienie za pomoc z góry dziękuje   
×