Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

Jak w temacie, muszę zrobić remont silnika w swoim zetorze 7211.

W silniku pękł blok, wypchnął go korbowód.

Praktycznie i tak będę musiał zrobić kapitalkę być może założyć nowy blok więc zastanawiam się czy nie zrobić go odrazu na 7711.

Co o tym sądzicie?

Mam znajomego który pracuje w warsztacie w którym robią takie silniki i mówi że często je spawają i nie ma z nimi wcale większych problemów, a jak wiadomo koszt używanego bloku to min. 1tyś zł.

Proszę o opinie na temat spawanych bloków i przeróbek na 7711.

Opublikowano

Mój 7711 w wieku 6 lat i 3000mtg postanowił wywalić dziurę w bloku. Konkretnie to urwała się przeciwwaga z wału korbowego i zrobiła sieczkę. Silnik został zrobiony w całości na nowych i oryginalnych częściach. Od tamtej pory dokręcił 4000mtg i chodzi jak lalka. Czy gdyby pospawać blok to też by był taki bezproblemowy to nie wiem.

Opublikowano

musisz zmienić wał i korbowody bo korbowody są krutsze o 1 cm wał musi być od 7711 wiem bo też to robiłem w zetorze 4011 i rozwiercałem blok pod tuleje 102

 

Zauważyłem gdzieś jak pisałeś, że masz w 4011 w stary blok wstawiony wał od 7701 i ze są krótsze korbowody. Szykuje mi się ponowny remont zetora 7745 w którym mam teraz silnik 7201. Dzwoniłem do sklepu Agrozetor w Kaliszu to facet mi tłumaczył, że w silniku 7701 jest wyższy blok silnika a korbowody są w każdym modelu takiej samej długości. Już nie wiem jaka jest prawda... Możesz mi to jakoś czymś potwierdzić?

 

 

Opublikowano

dzikizetor, jak to jest?? kilka osób też tak twierdzi, a nawet jeśli miałbyś racje, to korby były by krótsze o 5mm a nie 10... 
a nikt nie zastanawiał się nad dorobieniem podkładki pod głowice takiej na 5mm (minus grubość drugiej podkładki "pod głowice") pierścienie zdaje sie ze nie dobiegały by do stopnia... :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v