Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Remont
marins21    0

Witam!

Jak w temacie, muszę zrobić remont silnika w swoim zetorze 7211.

W silniku pękł blok, wypchnął go korbowód.

Praktycznie i tak będę musiał zrobić kapitalkę być może założyć nowy blok więc zastanawiam się czy nie zrobić go odrazu na 7711.

Co o tym sądzicie?

Mam znajomego który pracuje w warsztacie w którym robią takie silniki i mówi że często je spawają i nie ma z nimi wcale większych problemów, a jak wiadomo koszt używanego bloku to min. 1tyś zł.

Proszę o opinie na temat spawanych bloków i przeróbek na 7711.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzikizetor    50

musisz zmienić wał i korbowody bo korbowody są krutsze o 1 cm wał musi być od 7711 wiem bo też to robiłem w zetorze 4011 i rozwiercałem blok pod tuleje 102

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldini24    2

Widziałem już kilka zetorów ze spawanymi blokami m.in u znajomego i jakoś to chodzi już parę lat i nic się nie dzieje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    187

Mój 7711 w wieku 6 lat i 3000mtg postanowił wywalić dziurę w bloku. Konkretnie to urwała się przeciwwaga z wału korbowego i zrobiła sieczkę. Silnik został zrobiony w całości na nowych i oryginalnych częściach. Od tamtej pory dokręcił 4000mtg i chodzi jak lalka. Czy gdyby pospawać blok to też by był taki bezproblemowy to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz93    17

musisz zmienić wał i korbowody bo korbowody są krutsze o 1 cm wał musi być od 7711 wiem bo też to robiłem w zetorze 4011 i rozwiercałem blok pod tuleje 102

 

Zauważyłem gdzieś jak pisałeś, że masz w 4011 w stary blok wstawiony wał od 7701 i ze są krótsze korbowody. Szykuje mi się ponowny remont zetora 7745 w którym mam teraz silnik 7201. Dzwoniłem do sklepu Agrozetor w Kaliszu to facet mi tłumaczył, że w silniku 7701 jest wyższy blok silnika a korbowody są w każdym modelu takiej samej długości. Już nie wiem jaka jest prawda... Możesz mi to jakoś czymś potwierdzić?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59

jedno jest pewne ,że w7711 jest większy skok tłoka -120mm czyli wał musi mieć inne wykorbienie jak w 72


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    120

dzikizetor, jak to jest?? kilka osób też tak twierdzi, a nawet jeśli miałbyś racje, to korby były by krótsze o 5mm a nie 10... 
a nikt nie zastanawiał się nad dorobieniem podkładki pod głowice takiej na 5mm (minus grubość drugiej podkładki "pod głowice") pierścienie zdaje sie ze nie dobiegały by do stopnia... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×