Skocz do zawartości
Robert97

Case Farmall 95A - zwolnice

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Robert97    60

Witam.

Oglądałem ostatnio case'a farmalla 95A i zauważylem że ma on zwolnice jak w szesdziesiatkach i nie tak jak juz w innych ze prosty most. I tu kieruje pytanie czy jest to dobre rozwiąznie i czy nie było by pozniej z nimi problemów..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Robert97    60

mniejsza z tym, ważne że są a zaniepokoiło mnie to bo raczej w żadnych innych nowych ciagnikach tego nie spotkałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qazi    57

jest jeszcze kilka ciągnikow ze zwolnicami, niektore modele landini maja zwolnice tez, zetory, i pewnie by sie jeszcze cos znalalo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati00733    7

jak na mozliwosci ktore oferuje farmall 95A pod wzgledem uciagu,udzwigu zwolnice w niczym mu nie ujmuja moim zdaniem.jezdzilem NH TD 5050 z V-max i nie slychac zadnego wycia znanego z ursusow,jedynie silnik bo jakies wyciszenie ma slabiutkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marques    3

Witam, trochę póżno się wypowiadam na temat zwolnic, ale zmagam się z takim problemem w mniejszym farmalu 75a- luzy w zwolnicach, były już dwukrotnie naprawiane na gwarancji i luz znowu jest wyczuwalny- zła konstrukcja. Ciągnik wykorzystywany jest jako pomocniczy, opryski ciąganym opryskiwaczem 2000l i rozsiew nawozu 1 t, czyli przeciążany nie jest. Wiec wniosek jest taki gdyby, nie zwolnice to dobra maszyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

one zawsze mają luz, dopóki się nie leje nie ma co ruszać łożysk.

ten typ zwolnic w małych ciągnikach pozwala zwiększyć siłę uciągu, większa część masy ciągnika obciąża przednią oś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

W teorii zwolnice planetarne są lepsze od tych z zazębieniem zewnętrznym (jak 60-tka), bo przeniesienie wszystkich sił w planetarce jest w tylu miejscach, ile jest satelitów, a w "zwykłej zwolnicy" przeniesienie sił/momentu jest tylko w 1 miejscu. Obciążenie zębów jest więc większe. W dużych ciągnikach jest to ważne, ale w średnich chyba jakoś te zwolnice jeszcze wytrzymują. Najwyżej koła zębate zwolnicy zużyją się szybciej, jak to bywało w 60-tkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marques    3

Czyli wyczuwalne luzy w zwolnicy przy rozbujaniu za koło i słyszalne lekkie puknięcia to norma? A ile wytrzymają w takim przypadku uszczelnienia? Nie wróżę dobrze zwolnicom tylnym przy takich luzach i rozsiewie nawozu z toną na tuzie i jeździe po nie równym polu, wybiją się gniazda łożysk w obudowie? Naprawdę nie jestem pewien jak to będzie podczas wieloletniej eksploatacji z tymi zwolnicami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malkolm    23

ja mam TD95 z 2005 roku, zwolnice miały na początku luz i nadal taki sam jest.

ciągnik ma prawie 2000 motogodzin (nie godzin a to wielka różnica). orał z 5x40 zagonówką i czwórką obrotową, nosi kombi 4,2 metra i talerzówkę 2,8,

poza  tym mam też jx60 i on chodzi z opryskiwaczem zawieszanym, pełny opryskiwacz waży 1,3 tony, nic na razie się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marques    3

Witam, dzięki za informację, w tym momencie mnie uspokoiłeś, myślę że faktycznie przez tyle lat od wprowadzenia pierwszych modeli z tym typem zwolnic koncern by coś zmienił, gdyby było coś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×