Skocz do zawartości

Case Farmall 95A - zwolnice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Oglądałem ostatnio case'a farmalla 95A i zauważylem że ma on zwolnice jak w szesdziesiatkach i nie tak jak juz w innych ze prosty most. I tu kieruje pytanie czy jest to dobre rozwiąznie i czy nie było by pozniej z nimi problemów..

Opublikowano

mniejsza z tym, ważne że są a zaniepokoiło mnie to bo raczej w żadnych innych nowych ciagnikach tego nie spotkałem

Opublikowano

jak na mozliwosci ktore oferuje farmall 95A pod wzgledem uciagu,udzwigu zwolnice w niczym mu nie ujmuja moim zdaniem.jezdzilem NH TD 5050 z V-max i nie slychac zadnego wycia znanego z ursusow,jedynie silnik bo jakies wyciszenie ma slabiutkie

Opublikowano

Witam, trochę póżno się wypowiadam na temat zwolnic, ale zmagam się z takim problemem w mniejszym farmalu 75a- luzy w zwolnicach, były już dwukrotnie naprawiane na gwarancji i luz znowu jest wyczuwalny- zła konstrukcja. Ciągnik wykorzystywany jest jako pomocniczy, opryski ciąganym opryskiwaczem 2000l i rozsiew nawozu 1 t, czyli przeciążany nie jest. Wiec wniosek jest taki gdyby, nie zwolnice to dobra maszyna.

Opublikowano

one zawsze mają luz, dopóki się nie leje nie ma co ruszać łożysk.

ten typ zwolnic w małych ciągnikach pozwala zwiększyć siłę uciągu, większa część masy ciągnika obciąża przednią oś

Opublikowano

W teorii zwolnice planetarne są lepsze od tych z zazębieniem zewnętrznym (jak 60-tka), bo przeniesienie wszystkich sił w planetarce jest w tylu miejscach, ile jest satelitów, a w "zwykłej zwolnicy" przeniesienie sił/momentu jest tylko w 1 miejscu. Obciążenie zębów jest więc większe. W dużych ciągnikach jest to ważne, ale w średnich chyba jakoś te zwolnice jeszcze wytrzymują. Najwyżej koła zębate zwolnicy zużyją się szybciej, jak to bywało w 60-tkach.

Opublikowano

Czyli wyczuwalne luzy w zwolnicy przy rozbujaniu za koło i słyszalne lekkie puknięcia to norma? A ile wytrzymają w takim przypadku uszczelnienia? Nie wróżę dobrze zwolnicom tylnym przy takich luzach i rozsiewie nawozu z toną na tuzie i jeździe po nie równym polu, wybiją się gniazda łożysk w obudowie? Naprawdę nie jestem pewien jak to będzie podczas wieloletniej eksploatacji z tymi zwolnicami.

Opublikowano

ja mam TD95 z 2005 roku, zwolnice miały na początku luz i nadal taki sam jest.

ciągnik ma prawie 2000 motogodzin (nie godzin a to wielka różnica). orał z 5x40 zagonówką i czwórką obrotową, nosi kombi 4,2 metra i talerzówkę 2,8,

poza  tym mam też jx60 i on chodzi z opryskiwaczem zawieszanym, pełny opryskiwacz waży 1,3 tony, nic na razie się nie dzieje

Opublikowano

Witam, dzięki za informację, w tym momencie mnie uspokoiłeś, myślę że faktycznie przez tyle lat od wprowadzenia pierwszych modeli z tym typem zwolnic koncern by coś zmienił, gdyby było coś nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v