Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ksynio79

Senator zegary

Polecane posty

ksynio79    0

Witam wszystkich. Mam problem dokladnie chodzi mi jaka predkosc max powinna byc na zegarze od przyspieszcza ,kiedys na zegarze nawet sie pojawialo 14 a ostatnio zeszlo na slabe 12 pas mam orginal szroki na 50 nowka ma51 tloczek przespieszacza pracuje prawidlowo i chodzi mi zeby sie ktos wypowiedzial ile uzyskuje na zegarze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    82

predkosc na zegarze spadła nie dlatego, ze pas sie zuzył po bokach, ale głównie z powodu jego rozciągnięcia wzdłuż.

 

ja jak miałem max 12 to pas wymieniłem na nowy i wówczas dochodziło do 15.

 

Róznica w długości między starym a owym siegała kilka cm (o ile dobrze pamiętam to 7 czy 8)

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksynio79    0

Faktycznie masz racje zaraz pojde go zmierzyc to mi nie wpadlo do glowy bo przeciez glownie wszystkoe pasy na wariatorach pracuja bokami a taki szeroki uciagnac ? ale tylko to zostaje wiem z doswiadczenia ze pasy w orginale duoz dluzej lataja od optibelta czy tagexa a juz mialem przyjemnaosc zakladac na mlocarnie i jedne i drugie a wariator tuleja byla zrobiona czyli nie bylo mowy ze zle chodza, roszta moze co ma lzej to mozna i zamienniki ladowac bedzie latac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez userr888
      Witam
      Ostatnio zakupiłem zetorka 8045 w stanie bdb. Niestety miał zdekompletowany pulpit Kupiłem brakujące zegary i mam kilka pytań...
       
      1. W którym miejscu podłącza się do silnika linkę licznika motogodzin (tak wiem jestem nobem )
      2. Do czego służy ten zegar?
       
      http://www.fotosik.p...48c6b19af5.html
       
      3. Co to jest? Znalazłem to pod pulpitem... wychodzi z tego wiązka kabli ale za cholerę nie mogę dojść co to jest ;[
       
      http://www.fotosik.p...ad516b5369.html
    • Przez malutki22_12
      Witam
      Zakładam ten temat, aby podzielić się moim pomysłem, Może zaczne od początku.
      Kilka lat temu zepsuł mi się dwuwskaźnik, i wpadłem na pomysł że taniej będzie założyć zegary o żuka, przerobiłem tablice w której są umiejscowione zegary i miałem dodatkowo wskazanie ciśnienia oleju ( które później podłączyłem pod zbiorniki powietrza), i ładowanie. Wszystko pięknie działało, elektryczny czujnik temperatury wody też okazał się niezastąpiony. koszt tej przeróbki ok 20 zł bo zegary dostałem na szrocie. Po kilku latach bezproblemowej pracy wpadłem na lepszy pomysł. Otóż wymyśliłem sobie że założe zegary od poloneza. W polonezie jest prędkościomierz na linkie więc przełoże mechanizm i przerobie tarczę i będzie elegancko. Oprócz tego w polonezie jest elektroniczny obrotomierz i obmyśliłem że działa on na zasadzie impulsów, więc na półośce od strony nakrętki założe małą tarczę z magnesami, a na dekielku kontaktron( czujnik który zamyka obwód gdy w pobliżu jest magnes) w ten sposób zliczę prędkość obrotową półośki. A obrotomierz który po przerobieniu taczy, będzie wskazywał prędkość ciągnika Dodatkowymi korzyściami jest duża liczba kontrolek. Prace nad tą przeróbką juz zacząłem, tarcze już mam zaprojektowane i oddane do druku, będzie w ten sposób że same cyfry będą się podświetlać. Mechanizm obrotomierza ursusa zamontowałem w zegarach poloneza. I z moich wstępnych wyliczeń wynika że na półosi musi być 12 magnesów i trzba w obrotomierzu dolutować trzy kondensatory. Co do kosztów to są niewielkie:
      Zegary ok 30 zł (akurat miałem więć mnie nic nie kosztowało)
      druk tarczy 5 zł
      magnesy 10 zł
      kontaktron 2 zł
      kondensatory 2zł

      W sumie niecałe 50 zł, więc taniej niż kupić nowy dwuwskaźnik, A satysfakcja z pracy bezcenna. Co do mocowania, to wystarczy dorobić nową tą tablice co są zegary.
      Na razie nie mam aparatu więc nie wstawie zdjęć z moich prac. Co sądzicie o moim pomyśle?
    • Przez piotr_
      Witam,
      mam pytanie, może ktoś z was ma w swoim zetorze takie zegary:

      nie bardzo wiem jak się nimi posługiwać tzn. czy jak klikne na ikonke z traktorkie to powinno to wyswietlac czy wrocic spowrotem tam gdzie bylo i w jaki sposob mozna tuaj sprawdzic liczbę motogodzin, i jeszcze co to jest to 220 1/min?
    • Przez ukasz
      Planuje zamontować zegary od renault 19 do 330, o ile ze wskaźnikami temperatury, paliwa oraz kontrolkami niema problemu z dojściem co i jak trzeba podłączyć to ze wskaźnikiem ciśnienia oleju nie mogę (nie kontrolka). Sam wskaźnik jest dobry bo jak podłącze bezpośrednio pod niego masę, zasilanie a na trzeci masę przez potencjometr to ładnie pracuję. Jednak jeżeli zamiast potencjometru podłącze czujnik od r 19 to wskazówka albo jest z jednej strony albo z drugiej. Podłączając miernik do czujnika faktycznie sytuacja wygląda tak iż bez ciśnienia jest opór o jakiejś tam wartości, po przekroczeniu granicznego ciśnienia przerwało obwód. Wcześniej myślałem iż czujnik ten będzie tak jakby proporcjonalny ale nie. Teraz moje pytanie wie ktoś jak to jest rozwiązane? Śledząc ścieżki ze wskaźnika sygnał "przebiega" przez jakiś układ, niebezpośrednio do kostki. Wiec czy ciśnienie jest z jakiegoś innego czujnika, a ten jest tylko do kontrolki? Czy jeszcze jakoś inaczej jest to rozwiązane
    • Przez BrX
      Witam,
       
      w dniu wczorajszym padł mi rozrusznik w claasie senatorze silnik perkins 6. Zacina się sam wirnik w rozruszniku. No i teraz moje pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę taki rozrusznik lub sam wirnik dostać? Jeśli już to w jakiej cenie?
       
      Ewentualnie czy ktos dysponuje lista rozrusznikow i ich zamiennikow jakie by pasowaly do tego silnika?
×