Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Jest to mój pierwszy post więc chciałbym przywitać wszystkich :)

Nie wiem czy dobrze nazwałem temat ale nie miałem innego pomysłu.

Mam takie pytanie. Ktoś wie co to jest na podanych zdjęciach? http://www.fotosik.p...c0fea2e562.html http://www.fotosik.p...c0094543b7.html

Jeden przewód jest podłączony do wyjścia prądowego z alternatora, a drugi do korpusu ciągnika. Gdy kupiłem ciągnik to konektory od tego były tak zaśniedziałe, że same się rozleciały. Wymieniłem na nowe i podłączyłem ale nie zauważyłem żeby coś się działo, jedynie co to akumulator mi rozładowało do 0. Ładowanie na poziomie 14.4v.

Ciągnik to new holland L75. Alternator Denso 14v 65a.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Pospieszek
Opublikowano (edytowane)

Mi to wygląda na kondensator(filtr) przeciwzakłóceniowy takie coś aby nie buczało radio itp, ale niech wypowiedzą się jeszcze koledzy ;)

A co do rozładowanego aku podepnij w szereg amperomierz między klemą minusową akumulatora, a masą ciągnika i zobacz jaki jest pobór przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Musisz mieć gdzieś duży pobór i jak miernik go wykaże można zlokalizować potem co tyle pobiera lub gdzie masz zwarcie

Edytowane przez Roki212
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Żaden opornik i żaden kondensator, tylko zwykły transil. Skorodowane złącza spowodowały, że nie zadziałał jak trzeba i przebiło półprzewodniki w alternatorze. Tak czy inaczej alternator do remontu. Tylko daj go komuś kumatemu, bo serwis z szopy pana Zdzicha sobie z nim nie poradzi.

 

Edit: Ale mnie ubiegłeś. :D :D :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dziękuję wam bardzo za fachowe i szybkie odpowiedzi.

Czy alternator się uszkodził? Nie sądzę, napięcie ma dobre, tylko żeby się wzbudził to raz muszę go gazować do 1300 obr/min, a raz wystarczy do 800 obr/min, zaczyna ładować od ok.1000 obr/min. Jeśli coś jest nie tak to dopiero zimą go oddam do sprawdzenia i ewentualnej naprawy, bo teraz ciągnik cały czas jest potrzebny.

A ten transil skoro jest skorodowany to trzeba go wymienić, czy wystarczy wyczyścić, czy co?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skoro rozładowuje akumulator (pobiera prąd, sam tak napisałeś) to diody są przebite. A diodę przepięciową wymienia się jak nie trzyma parametrów.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Ok. Z tym akumulatorem to dzisiaj mi się stało, w sobotę był jeszcze ok, może się zagotował w tej gorączce. Naładowałem go rano i do teraz cały czas trzyma tylko 12.3v. Zobaczę co jutro się będzie działo i napiszę. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

 

Edit:

Akumulator po dwóch dniach nieużytkowania trzyma napięcie 12.2v.

Edytowane przez Pospieszek
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyli nadaje się do utylizacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Marecki2922
      Witam
      Potrzebuję porady przy naprawie alternatora
      Powodem remontu była świecąca kontrolka ładowania lecz okazało się że ładowanie jest do 14 V, więc sprawdziłem diody i wszystkie były OK główne i wzbudzenia, miałem nowy regulator napięcia więc go podłączyłem i nic
      Kontrolka gaśnie dopiero wtedy gdy podłączę dodatkową kontrolkę pod alternator ale wtedy ładowanie dochodzi do 18 V
      Alternator to ISKRA AAK 1370 (regulator w tym alternatorze na połączenie kabelkiem z mostkiem wzbudzenia)
      Proszę o podpowiedź
    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez liku025
      Posiadam taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/6164423800_1344950337.jpg (takie same zaciski) a regulator w którym, są następujące piny:
      - 54 (na stacyjke i lampke ładowania ?)
      - D + (kabel od wzbudzenia alternatora,mam racje?)
      - DF (nie mam pojęcia)
      - B- (nie mam pojęcia)
       
      Wyjścia Alternatora
      R (chyba odpowiednik D+, tak ?)
      M (wyjście szczotki chyba, ale nie mam pojęcia gdzie podpiąć)
      B+ (ładowanie chyba, prawda ?)
      -T
      Zielonego pojęcia nie mam co do czego podpiąć
    • Przez PEDRO_20
      witam majstrów chce złożyć do ferdka alternator ten na pasek klinowy ponieważ mój obecny jest umiejscowiony za sprężarką. Chciałbym aby ktoś mi podpowiedział jak to zrobić czy muszę wymieniać pompę płynu chłodzącego ? bo słyszałem że potrzebna jest taka na dwa paski oraz jak wygląda mocowanie tego alternatora ?
    • Przez arknaw
      Witam, w mf 255 kontrolka alternatora swieci się ciągle (nie pełną mocą). Napicie na małej srubie alternatora 5,7V niezależnie od obrotów. Ogólnie nie ładuje. Sprawdziłem wszystkie diody, przejscie wirnika, szczotki połączenia, kontrolke ładowania. Czy możliwe że regulator napięcia uszkodził się w taki sposób, że nie umożliwia wzbudzenie alternatora? Jaki opór powinien mieć wirnik? (po podłączeniu wirnika do zasilacza regulowanego przy 14 prąd wynosił ponad 3A-czy to normalne?)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v