Polecane posty

Witam

Czytałem sporo na temat problemow ze skrzynią biegów w serii 30xx. Mam MF 3080 32x32. Problem polega na tym, iz ciężko wchodzą mi biegi(zgrzytają) na skrzyni AB zarówno do przodu jak i do tyłu. Wybieranie grup AB odbywa się płynnie, biegi 1234 również wchodzą płynnie. Czy widełki AB służą zarówno do przełączania biegów pomiędzy grupą biegów A i B jak również odpowiadają za wybieranie kierunku jazdy? To jedne i te same widełki? Czy jak odkręcę obudowę w którą wchodzą dźwignie od biegów to te widełki będą widoczne? Czy to na nich są kamienie, które można wymienić, i czy aby to zrobić trzeba rozpołowić ciągnik? Proszę o jakieś wskazówki co sprawdzić w pierwszej kolejności. Dodam jeszcze, że zaraz po odpaleniu, jak olej jest jeszcze zimny, biegi wchodzą dobrze. Czy może to mieć coś wspólnego z ciśnieniem oleju, czy to czysto mechaniczna sprawa?

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    151

Kamienie są jedynie na grupie AB a dalej pod tym delkem co wspominasz ich nie ma wiem to co zauważyłem po zdjęciu dekla o którym piszesz tam są jedynie wodziki i synchro. podobno czasem potrafią się ,,wyrobić" wodziki i może tu jest ta przyczyna ale to moje spekulacje nie koniecznie na 100% pewne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przód tył chodzi na jednych widełkach w obu zakresach. natomiast A B jest przełączane innymi widełkami za pomocą siłownika hydraulicznego. i te widełki przód tył widać dopiero po rozpołowieniu i faktycznie mogą być tam kamienie odrobione ale raczej obstawiał bym ze coś z synchronizatorem nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    140

Zgrzytanie to objaw zużytego synchronizatora, wytarcie widełek nie ma z tym nic wspólnego najwyżej nie dopinał by biegu.Do wymiany synchro trzeba rozpołowić i przygotować się na spory wydatek, ewentualnie zastosować patent o którym się dowiedziałem i ostatnio sam zastosowałem w moim MF-ie a polega na lekkim przeszlifowaniu hamownika na szlifierce do płaszczyzn i ewentualnie delikatnym podtoczeniu koła, zrobiłem to na przekładni A/B po obu stronach i działa pięknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdy ciężko dopina też biegi, to wtedy widełki tak? Bo mam też i taki objaw. Łapie mi biegi na samym końcu. Czy wtedy też trzeba rozpołowić ciągnik czy uda się coś zrobić z miejsca gdzie wchodzą dźwignie od biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Widełki od biegów jak i żółw/zając można wymienić po zdjęciu pokrywy o której piszesz chociaż nie wydaje mi się żeby tam był problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Żadne.Tak to wygląda;http://olx.pl/oferta/czesci-do-skrzyni-biegow-massey-ferguson-3080-CID757-ID4zMpb.html#3d67a334ab jest to obudowa którą wyjmujesz ze skrzyni po rozpołowieniu, w środku jest przyspieszacz/wzmacniacz a na wierzchu widełki z rewersem, jest to na wysokości górnego wałka w skrzyni a widełki z rysunku są na dolnym wałku skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdy ciężko dopina też biegi, to wtedy widełki tak? Bo mam też i taki objaw. Łapie mi biegi na samym końcu. Czy wtedy też trzeba rozpołowić ciągnik czy uda się coś zrobić z miejsca gdzie wchodzą dźwignie od biegów?

jak na końcu łapie to spróbuj wyregulować te kielichy od wajch pod kabiną. u mnie też łapały na końcu aż pewnego dnia nie dało się właczyc bieg i okazało się ze tam się rozkręciło tylko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

i jeszcze moglbys zobaczyc czy srubka z kwadratowym lebkiem ci sie nie odkrecila, znajduje sie ponizej tych kielichow od strony skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widełki od biegów jak i żółw/zając można wymienić po zdjęciu pokrywy o której piszesz chociaż nie wydaje mi się żeby tam był problem.

A więc widełki odpowiedzialne za przełączanie biegów przód tył można wymienić odkręcając boczną pokrywę w którą wchodzą dźwignie, czy trzeba rozpołowić ciągnik, bo każdy pisze inaczej i się pogubiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy jest taka możliwość, że włączanie biegów przód tył odbywa się ciężko, bo coś nie tak jest z ciśnieniem oleju?Pytam, bo zawsze zaraz po odpaleniu, jak ciągnik jest zimny biegi wchodzą tak jak powinny a jak olej się nagrzeje, to już wchodzą ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Ciśnieniem oleju(hydraulicznie) przełączane są tylko żółw/zając i A/B (poprzeczny ruch rewersem), kierunek przód/tył jak i biegi 1-4 zmienia się czysto mechanicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb
      Witam od roku czasu jestem posiadaczem ciągnika Massey 7714 z 2017 roku. Ciągnik zakupiłem u Korbanków jesienią 2017 roku jak wiecie z początkiem 2018 firma Korbanek straciła autoryzowany punkt sprzedaży teraz podlegam pod firmę Gravit. Przy przebiegu 240 mth zauważyłem luz poprzeczny osi przedniej na łączniku poziomym i mam pytanie do wszystkich posiadaczy ciągników z tej serii czy mają podobny problem bo z tego co ja wiem w innych ciagnikach jest tak samo. Niedawno byłem przy 7715 z 2018 taki sam problem stuki na przedniej osi.
    • Przez wojtaz185
      Witam wszystkich. Mam pewien problem z ciągnikiem deutz fahr agrotron 4.85S. Ciągnik posiada trzy półbiegi. Na zimnym oleju ( jak ciągnik jeszcze się nie rozgrzał) wszystko działa poprawnie. Półbiegi przełączają się. Natomiast jak olej rozgrzeje się niema  Środkowego czyli drugiego półbiegu. Panel wyświetlający nie działa. Po prostu omija go. Pierwszy i trzeci działają. Mierzyłem ciśnienie na płytce, zawór, rozdzielacz sterujący skrzynią biegów i jak na zimnym wszystko jest ok. 1 półbieg powyżej 18bar, 2 ma ok18 bar. 3 ma 18 bar. Na ciepłym pierwszy ma powyżej 18 i drugi też. I jeśli podłączam zegar pomiarowy pod drugi a jest włączone na pierwszy półbieg to jest ciśnienie te same a powinno nie pokazywać ciśnienia prawda ? jeśli podłączam zegar pomiarowy pod pierwszy pokazuje powyżej 18 bar i przełączam na drugi półbieg to także jest ciśnienie oleju. Na trzecim jest wszystko dobrze. Cewki działają myślę że poprawnie. Jedynie co mnie martwi to wydostaje się delikatnie olej międzzy cewką a obudową rozdzielacza. Że z cewek strzyka olej to wiem. Rozebrałęm więc rozdzielacz i uszczelnienie pomiędzy skrzynią a rozdzielaczem nie było przerwane, tłoczki jak i obudowa rozdzielacza jest ok. Jaka może być przyczyna że ginie ten półbieg ?????? dodam że jak olej sie rozgrzeje to szarpie na pierwszym. Dziękuję za odpowiedz 
    • Przez GRWielkopolska
      Witam mam problem z ciągnikiem Renault 133.14 chłodnica jest umyta a ciągnik się grzeję.Proszę o odpowiedź
    • Przez Arturo1610
      Witam.
      Mam wycinak bvl na 6 kos i moj problem polega na tym że te kosy są stępione i cięzko jest juz coś uciąć ( odrazu dodaje ze mechanizm jest dobry po przegladzie i wgl bo ten temat nie jest mi obcy ) lecz po prostu kosy sie stępiły a sumie to zdarły sie te małe ząbki i kosa za mało bierze.
      Moje pytanie jest takie czy zna ktoś jakis warsztat bądz osobe ktora mogła by te kosy profesjonalnie naostrzyć ?
      albo moze ktoś podpowie jak sobie z takim problemem poradził ? 
      poniżej dodam zdj jednej kosy ktora jest około 80% i zdj tych moich stepionych ( dodam iz wysokość obu jest taka sama tylko ze te 80% maja głebsze te ząbki) i właśnie w tych moich chciałbym te ząbki pogłębić. 
      Są firmy które ostrzą nożę od pras i przyczep samozbierajacych a od tego nie a przeciez material raczej ten sam.
      Poleci ktos kogos ?


    • Przez Niemczol
      Witam, mam problem ze skrzynią auto power, podczas jazdy wyłącza bieg I za chwilę ponownie załącza. Kod błędu jaki mam zapamiętany to: 365689. Z góry dziękuję za pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.