Skocz do zawartości
marcin80wlkp

Problem ze skrzynią AR BR MF 3080

Polecane posty

Witam

Czytałem sporo na temat problemow ze skrzynią biegów w serii 30xx. Mam MF 3080 32x32. Problem polega na tym, iz ciężko wchodzą mi biegi(zgrzytają) na skrzyni AB zarówno do przodu jak i do tyłu. Wybieranie grup AB odbywa się płynnie, biegi 1234 również wchodzą płynnie. Czy widełki AB służą zarówno do przełączania biegów pomiędzy grupą biegów A i B jak również odpowiadają za wybieranie kierunku jazdy? To jedne i te same widełki? Czy jak odkręcę obudowę w którą wchodzą dźwignie od biegów to te widełki będą widoczne? Czy to na nich są kamienie, które można wymienić, i czy aby to zrobić trzeba rozpołowić ciągnik? Proszę o jakieś wskazówki co sprawdzić w pierwszej kolejności. Dodam jeszcze, że zaraz po odpaleniu, jak olej jest jeszcze zimny, biegi wchodzą dobrze. Czy może to mieć coś wspólnego z ciśnieniem oleju, czy to czysto mechaniczna sprawa?

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    144

Kamienie są jedynie na grupie AB a dalej pod tym delkem co wspominasz ich nie ma wiem to co zauważyłem po zdjęciu dekla o którym piszesz tam są jedynie wodziki i synchro. podobno czasem potrafią się ,,wyrobić" wodziki i może tu jest ta przyczyna ale to moje spekulacje nie koniecznie na 100% pewne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przód tył chodzi na jednych widełkach w obu zakresach. natomiast A B jest przełączane innymi widełkami za pomocą siłownika hydraulicznego. i te widełki przód tył widać dopiero po rozpołowieniu i faktycznie mogą być tam kamienie odrobione ale raczej obstawiał bym ze coś z synchronizatorem nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    139

Zgrzytanie to objaw zużytego synchronizatora, wytarcie widełek nie ma z tym nic wspólnego najwyżej nie dopinał by biegu.Do wymiany synchro trzeba rozpołowić i przygotować się na spory wydatek, ewentualnie zastosować patent o którym się dowiedziałem i ostatnio sam zastosowałem w moim MF-ie a polega na lekkim przeszlifowaniu hamownika na szlifierce do płaszczyzn i ewentualnie delikatnym podtoczeniu koła, zrobiłem to na przekładni A/B po obu stronach i działa pięknie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdy ciężko dopina też biegi, to wtedy widełki tak? Bo mam też i taki objaw. Łapie mi biegi na samym końcu. Czy wtedy też trzeba rozpołowić ciągnik czy uda się coś zrobić z miejsca gdzie wchodzą dźwignie od biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Widełki od biegów jak i żółw/zając można wymienić po zdjęciu pokrywy o której piszesz chociaż nie wydaje mi się żeby tam był problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Żadne.Tak to wygląda;http://olx.pl/oferta/czesci-do-skrzyni-biegow-massey-ferguson-3080-CID757-ID4zMpb.html#3d67a334ab jest to obudowa którą wyjmujesz ze skrzyni po rozpołowieniu, w środku jest przyspieszacz/wzmacniacz a na wierzchu widełki z rewersem, jest to na wysokości górnego wałka w skrzyni a widełki z rysunku są na dolnym wałku skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A gdy ciężko dopina też biegi, to wtedy widełki tak? Bo mam też i taki objaw. Łapie mi biegi na samym końcu. Czy wtedy też trzeba rozpołowić ciągnik czy uda się coś zrobić z miejsca gdzie wchodzą dźwignie od biegów?

jak na końcu łapie to spróbuj wyregulować te kielichy od wajch pod kabiną. u mnie też łapały na końcu aż pewnego dnia nie dało się właczyc bieg i okazało się ze tam się rozkręciło tylko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
micro16    21

i jeszcze moglbys zobaczyc czy srubka z kwadratowym lebkiem ci sie nie odkrecila, znajduje sie ponizej tych kielichow od strony skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widełki od biegów jak i żółw/zając można wymienić po zdjęciu pokrywy o której piszesz chociaż nie wydaje mi się żeby tam był problem.

A więc widełki odpowiedzialne za przełączanie biegów przód tył można wymienić odkręcając boczną pokrywę w którą wchodzą dźwignie, czy trzeba rozpołowić ciągnik, bo każdy pisze inaczej i się pogubiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy jest taka możliwość, że włączanie biegów przód tył odbywa się ciężko, bo coś nie tak jest z ciśnieniem oleju?Pytam, bo zawsze zaraz po odpaleniu, jak ciągnik jest zimny biegi wchodzą tak jak powinny a jak olej się nagrzeje, to już wchodzą ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Ciśnieniem oleju(hydraulicznie) przełączane są tylko żółw/zając i A/B (poprzeczny ruch rewersem), kierunek przód/tył jak i biegi 1-4 zmienia się czysto mechanicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pawelus
      Witam . Posiadam ciągnik Massey  Ferguson 3080 .
      Problem dotyczy przedniego napedu . Mianowicie ma luz na zawieszeniu mostu z przodem ciągnika . 
      Widoczne podczas ruszania na załączonym napędzie , Most przechyla sie delikatnie do przodu lub tyłu .
       
      Pytanie dotyczy : Jak zlikwidować ten luz bo nie chce żeby ukręciło wałek od napędu . ?
       
      Można wykonać naprawe we własnym zakresie czy trzeba  coś wytaczac na tokarkach ?
       
      Czekam na jakieś wskazówki  . Dziękuje
    • Przez Marian1224
      Witam od kilku dni w Mf zapala mi się lampka co poniżej na zdjęciu ale tylko wtedy gdy skręcamy kołami i na wolnych obrotach słabo mi wspomaganie chodzi ktoś coś poradzi gdzie szukać problemu ???

    • Przez sebek6544
      Witam grupowiczow mam problem z zaczynaniem beli w prasie john deere 550 problem polega na tym że często zapycha się podbierak i ciężko ma obrocic proszę o pomoc z czym może być związany ten problem
    • Przez Peron
      Witam.
       
      Czy ktoś może się orientuje, jakie są kolory farb do poszczególnych modeli? W internecie pełno farb, ale nie jest opisane, na co która jest stosowana i cieżko  coś dobrać.
      Potrzebuję farbę na felgi do serii 3080. Teraz są pomalowane na szaro, ale spod farby wygląda szary, ale lekko metalizowany. 
      W internecie znalazłem opinię, że na felgi ma być krzemowa szarość, ale sam już nie wiem, bo wydaje mi się za ciemna. 
      Ma ktoś praktykę w tym temacie?
    • Przez vrn
      Witam
      Po wymianie uszczelki pod głowicą zabrałem się za ustawienie zaworów. Zacząłem ustawiać tak jak instrukcja mówi czyli pręt w obudowę i koło zamachowe, pierwszy tłok w górze. Ustawiłem na 0.20 i obróciłem wałem szukając drugiego otworu, ale go u mnie nie ma. To zaznaczyłem kreską na kole pasowym i obróciłem o 180 stopni. Drugi tłok w górze zawory zamknięte i ustawiłem tak samo. Problem przychodzi wtedy gdy odpalę to zaraz robi się duży luz na każdym zaworze. Kilka razy próbowałem i ciągle to samo. Dodam, że śrubki od ustawiania luzu są ok i gwinty mają dobre. Coś robię źle? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.