Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,

 

jak w temacie mam urwana srube w bloku przy uszczelce pod glowica. byla strasznie zapieczona, nie dawalo rady kluczem a byla polewana odrdzewiaczem kilka razy. i urwala sie zostawiajac czubek okolo 1cm. i rozwiercilismy mniejszym wiertlem i teraz nie wiem co zrobic? czy probowac wykretakiem czy gwintownikiem? jak radzicie? sruba 11.

Edytowane przez marluk
Opublikowano

Wykrętak prawdopodobnie się urwie, no chyba że masz jakiś tytanowy ;) jak szpilka nie wytrzymała to cieńszy wykrętak prawdopodobnie też. Ja bym proponował wiercić Do czasu aż z tej śruby prawie nic nie zostanie, jednak trzeba by było to robić równo, a potem to już powinno pójść z górki

Opublikowano

Dlatego mówię że trzeba to robić dokładnie. Jest też dobra opcja z nakrętką i spawaniem, nie ważne że śruba na równo poszła. Nakrętkę kładziesz na wierzch i spawasz elektrodą w środku nakrętki, jak się nie uda to przynajmniej pod wpływem ciepła od spawania może coś ruszy.

Opublikowano

Ja przeważnie spawam półautomatem i w zasadzie prawie wszystkie śruby się odkręcają, Niekiedy z 3-4 razy spawam, bo nie chce puścić.Jak jest nawiercona to po spawaniu lepiej puszcza.

Ale jak spawaniem nie puściło to wkrętakiem raczej nie puści.

Pospawaj i polej wodą, nagle trza schłodzić.

Opublikowano

A jak spawałeś to chociaż poczekałeś aż porządnie wystygnie samo? Bo niektorzy popełniają ten błąd i odkręcają kiedy jeszcze gorące i nie ma optymalnej wytrzymałości

Opublikowano (edytowane)

A i odnośnie nagłego chłodzenia to przekonany nie jestem... zazwyczaj stosuje się to żeby osłabić strukturę metalu i doprowadzić do pęknięcia (np oporne łożyska), jeśli robimy to w miejscu gdzie jest brzeg bloku cienki to możliwe jest nawet pęknięcie, choć są to skrajne przypadki to jednak wolę uważać tak na wszelki wypadek

Edytowane przez daremw
Opublikowano

jedyna opcja to rozwiercanie .od malutkiego wierta do wiekszego i scianka starej szpiki bedzie miala z 1mm i sie ruszy . robilem to pare razy w c 360

no tak tylko boje sie ze mogle naruszyc gwint w bloku. a i teraz tez bedzie d*pa jak zlamie mi sie wykretak :(

Opublikowano

nagłe ochłodzenie prowadzi do zahatowania metalu chyba ze szybkość chłodzenia jest większa od krytycznej tempartury chłodzenia wtedy nastepuje pęknięcie

nie wiadomo jak się zachowa element chłodzony może dojść do wykrzywienia

Opublikowano

a spróbuj nagwintować środek i wkręcić tam inną szpilkę a następnie zakręć dwie nakrętki na kontrę i spróbuj odkręcić ( ta metoda kilka razy mi pomogła w c-330)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zrób tak jak napisał @kris14

Odżałuj trochę na gwint helicoli i nie kombinuj ze spawaniem.

Opublikowano

Jak rozwiercisz i naruszysz gwint to nagwintujesz na 12 dotoczysz szpilkę 12 z nakrętką i tyle a w głowicy rozwiercisz na 12 i będzie trzymać.Przypuszczam że ktoś na chama wkręcił inną szpilkę i się teraz urwała.

Opublikowano (edytowane)

wątpię szczerze żeby była wkręcona inna, po prostu nie dopilnowano czystości i do otworu dostało się trochę kurzu i oleju i to wystarczy, też podobnie miałem, z tą różnicą że mi się nie urwała szpilka, chociaż zapewne już blisko było, ale problem z kręceniam był do samego końca

Edytowane przez daremw
Opublikowano

panowie usunalem pozostalosci sruby delikatnie srubokretem podwazajac i stukajac. troszke przy wierceniu poszlo po gwincie w bloku ale trudno, sruba jakos trzyma. teraz obczyszcze i zakladam z powrotem wszystko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v