Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

żeby nie ciekło ważne jest dobre dokręcenie nakrętki półosi, czyli tak mocne, żeby tylko nie zerwać gwintu. na półoś nakładasz kolejno:

- bęben

- odrzutnik oleju

- gumowy oring

- tulejka dystansowa

tylko zauważ, że jak masz tą tulejkę, to z jednej strony ma takie wytoczenie, tym wytoczeniem zakładasz ją w stronę bębna. wszystkie uszczelniacze powinny być możliwie najmiększe, im twardsze tym szybciej się wykruszą i nie będą trzymały. pamiętaj też o czystym oleju, bo opiłki ze startych zębów mogą też niszczyć te kondomy :)

Opublikowano

dziekuje za rady i schemat ;) . ma pytanie co do tego jak bede odkrecal zwolnice i wyjme pol os to olej bedzie lecial mi ze skrzyni przez pochwe na ziemie czy nie bo tam w pochwie jest uszczelniacz i nie wiem czy konieczne bedzie spuszczanie oleju z skrzyni chodzi o c330 z Gory Dziekuje:)

 

mam pytanie jescze:) jak naprawialem zwolnice wymienialem pol os uczsczelniacze i lozyska na nowe to przez jakies 2-3 miesiace bylo wszystko ok dopiero po tym czasie zaczol olej mi leciec tym otworem pod zwolnico Prosze o rade z Gory Dziekuje.

Opublikowano

kolego nikt od użytkowników tego forum nie wymaga dużo, ale logicznie pomyśl, że przecież olej z pochwy nie będzie ci cieknął od niedokręconej śrubki w przednim kole tylko raczej od jakiegoś uszczelnienia w tylnim moście. ;) normalnie z pochwy olej nie ma prawa się wylać jak simmering jest dobry - nie musisz oleju spuszczać. zlej olej z obudowy zwolnicy i go przefiltruj, i sprawdź wszystkie uszczelnienia jeszcze raz. sprawdź nakrętkę półosi.

Opublikowano

po co filtrować kupić nowy wyjdzie taniej i lepiej. leci ci bo padł uszczelniacz ten co wymieniłeś niestety takie mamy teraz uszczelniacze. 60 3 razy rozpoławiałem zanim trafiłem na dobry uszczelniacz

Opublikowano

że cieknie tam z tego otworu to masz dwie możliwości cieknie z pochwy z simeringa jak zakładałeś zwolnice z półosią mogłeś naruszyć simering w pochwie(sam kiedyś tez tak zrobiłem wkładająć półoś stuknołem go i postawił się on koso w gnieździe)lub nakrędta półosi jest za luźno i wtedy oring pod tulejką i simering nad nią nie bedzie trzymał, jak wyjmiesz zwolnice bedziesz widział skąd cieknie

Opublikowano

to że leci tym otworem spod bebna w cale nie świadczy o tym że nie wycieka z pochwy!, miałem sam taką sytuacje że ciekło tym właśnie otworem z pod bębna a tym pod pochwą nie jak odkręciłem zwolnice okazało się ze uszczelniach w pochwie do wymiany. A pytanie czemu niby ciemniejszy olej tam wycieka ci, jak robiłeś remont 2-3 miechy temu zwolnicy to co nie wymieniałeś oleju na nowy zalałeś stary że ma być ciemniejszy?? I jaki tam olej wlałeś?

Opublikowano

no ale nie powiesz ze przez te kilka miesięcy od zalania tak sie wypracował ;)a co do szybkości wypracowywania to bym polemizował ;) ale ok nie tematem postu jest kolor oleju... Jak zdejmiesz zwolnice wtedy dopiero przekonasz się skąd wycieka... I bedziesz wiedział za co się zabrać

Opublikowano

juz drugi raz bede zdejmowal bo wczesniej wymienialem lozyska i uszczelniacze a pol os nie i zlozylem i bylo dobrze przez jakis czas a pozniej olej lecial to zmienilem staro na nowo pol os i tez bylo dobrze przez 2-3 miesiace i do teraz ;):)

Opublikowano

a co z półosią było że ja wymieniłeś na nową?(mój ma ponad 9000 mth i jeszcze półosi nie wymieniałem ba sa ok) jak cieknie to wada nie jest półoś tylko coś źle musisz składać lub za lekko nakędke półosi dociagać jak wycieka ze zwolnicy. Jak bedziesz rozbierał zwolnice to zobacz czy nakrędka nie jest luźna i gdzie wycieka dokładnie czy simering puszcza czy oring pod tulejką... Podatawą jest bardzo mocne dociągnięcie tej nakrędki i jakiś simering miękki jak nakedki nie dociągniesz lub sama się luzuje wtedy bedzie wyciekać!

Opublikowano

witam nie chce zakładać nowego tematu mam takie drobne [pytanko : mianowicie ucieka mi olej , wycieka pomiędzy pochwą prawą a zwolnicą co może być przyczyna nie rozbieralem nigdy tyłu c 330 i chce przekrojowo wiedzieć co może być na rzeczy ???

Opublikowano

uff... przeczytaj temat od początku i będziesz wiedział wszystko :( to naprawdę nie boli. u mnie zwolnice zaczęły cieknąć po wożeniu delikatnie mówiąc nadmiernych ciężarów ;) , po remoncie generalnym jest okej, ale nie będę się rozpisywał na ten temat, bo nie w tym rzecz.

Opublikowano

Witam,mam problem z tylnym mostem w moim ciągniku c330 :lol: . W czasie cofania w lewym kole w zwolnicy słychać dżwięki niezazębiających się kół i ciągnik staje. Po rozebraniu lewej zwolnicy koła zębate sąw porządku, wałek i łożyska są dobre. Ciągnik do przodu jeździ bez zarzutu. Czy ktoś wie, w czym może być problem? Czy konieczne będzie wyjmowanie mechanizmu różnicowego (jak to zrobić), może popsuła się jego obudowa, a może śruby się urwały?

Opublikowano

sprawdź satelity w dyferencjale :lol: najlepiej to odkręć którąś z małych pokrywek przy zwolnicy, i niech ktoś ruszy, zobacz czy chociaż półoś się kręci.

Opublikowano

jak zwolnica jest ok to zdejmij pokrywe tylnego mostu, podnieś lewą strone ciągnika tak abys mógł kręcić kołem wbij jakiś polowy bieg 1 lub 2 i wtedy kręć do tyłu i przodu kołem i zobaczysz co się w środku dzieje...

Opublikowano

witam wszystkich mam mały problem po sianokosach musze zrobić zwolnice wymienić łożyska i simeringi i w domu mam 2 łozyska 6212 ZZ i nie wiem czy moge taki założyć do zwolnicy a drugie 2 musze kupić pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli posiadasz w domu łożyska które będą miały taki sam nr więc nie ma problemu. Z drugiej strony takie łożyska nie są strasznie drogie więc jak i tak będziesz kupował simeringi o weź komplet 4 łożysk :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v