Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam otóż mam taki problem kupiłem ciągnik nowy Deutz Fahr w 2008 roku od pewnego czasu(no bedzie ponad 1 rok) coś się psuje w reversie i w sprzęgle tzn nie że nie pracuje bo to bardziej kwestia wygody ale to naprawdę przeszkadza i proszę o pomoc bo tak nie idzie pracować oto co jest jeśli chodzi o sprzęgło robocze(nożne) to strasznie szarpie chodzi o to że sprzęgło chodzi ładnie leciutko ale nie idzie go wyczuć ponieważ strasznie dziwnie łapie jak nie łapie to nie łapie jak złapie to sie tzeba trzymać xD ja juz troche wyczułem i nie ma tragedi ae ruszanie zajmuje duzo czasu(NIE DOPUSZCZALNE!!!) a jeśli chodzi o revers jest to revers Elektro-Hydrauliczny (przy kierownicy z lewej strony) i chodzi oto ze gdy się odpali ciagnik przez jakiś czas łądnie chodzi płynnie rusza z miejsca mozna jechac do tył€ ponad 10km i do przodu ładnie sie zatrzyma i ruszy do przodu ale gdy się rozgrzeje to JAK ZA PRZEPROSZENIEM NIE pier**lNIE to jak sie jedzie do tyłu i sie przerzuci bez przytrzymania sprzęgłem to on nic nie zachamuje prawie i az potrafi zgasnąć i tu jest ból d*py a jesli chodzi o Servis to był w servisie miał to naprawione(rzekomo) ale nadal to samo a te Pipy z Servisu mówią ze jest wszystko ładnie pięknie(ciągnik stał u nich okoł 2 tygodnie). ma ktoś pomysł co zrobić gdzie zerknąc? nawet nie samemu bo servis ma niedługo zawitać ale moze trzeba im Paluszkiem wskazać co jest nie tak :(. 2 sprawa to Amortyzacja Kabiny(spręzynowa) obawiam sie że 1 z nich się zepsuła czy ktoś może orientuje się w cenie takiej? Za wszelką pomoc DZIĘKUJĘ z góry :).

 

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

skrzynia manualna dokładnie nie wiem jaka nazwa ale 6 biegów po 4 półbiegi a co do tego to ja się bardzo nie orientuję napisze wam jutro ponieważ to mój Ojciec tam z nimi gadał akurat bo ja byłem za granicą i dokłądnie się nie dopytywałem co było.

Opublikowano

wiesz udało się a co ci powie servis :P? powiedzieli że wszystko się udało naprawić i że wszystko ładnie pięknie działa a tu widać jak piknie dodam ze to sie nie mogło znowu popru.ć bo po powrocie do domu od nowa sie zaczeło a ma 2tyś mth

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może na próbę warto by było zamienić dwa miejscami dla sprawdzenia?

Opublikowano

wczoraj znalazłem chwilę czasu i sprawdziłem jak się zachowuje na zimnym otóż tak do jakie 6 km na godz ładnie staje i rusza na 8km/h juz zaczyna się kopać ale też ładnie tylko no nie powinien kopać a na 10km/h przygasa aż :( a na rozgrzanym na 10km/h to bym wleciał przezszybe albo by zgasł :( sorki nie zobaczylem okolo po jakim czasie się to dzieje bo to zalezy od roboty itd ae wy to tez wiecie narazie oczekuję na przyjazd serwisu zobaczymy co wykryją :) ja im tego nie popuszcze !!!.

Opublikowano

hehe otóz ostatnio u nas w szkole (technikm) do którego uczęszczam mieliśmy dni otwarte i czowyściebyliśmy naszymi sprzętami i przejchałem się kolegi Renaultem 150km też rok nie pamiętam ale kanciasta (szczelna kabinka) skrzynia półałtomat wszystko bez sprzęgła nożnego to ci powiem tak do tył€ się rozpędziłem 20km/h i do przodu dałem ładnie sie zatrzymała is pokojnie ruszyła do przodu no lepiej jak bys to ręcznie robił łagodnie no byłem zaskoczony u mnie bym wyleciał z siedzeniem xD nw co robić oczywiście nie chcę aby przy 20km przeżycać ale tak do 10 zeby łądnie zmieniał kierunek jazdy chciałbym jakies rady?

Opublikowano

Jak serwis przyjedzie to pokaż im jak to działa na rozgrzanym, jak szarpie to mają to naprawić i tyle. Rewers ma działać do 15km/h, powyżej tej prędkości elektronika nie powinna już pozwolić na zmianę kierunku jazdy.

Opublikowano

przy 20 km/h przypuszczam ze rewers nie zadziała. moim zdaniem to kwesta kalibracji, byc moze wymiany oleju, najgorsza opcja to ze sprzegło jest już podjechane lub ciśnienie ucieka

Opublikowano

oleje w moich ciągnikach były zazwyczaj kupowane od servisów (Deutz,same to Savona) ostatnio dołączył do mojego stada Jelonek z Gravitu :) (rok temu) i dopóki nie skończyła się gwarancja noto wiadomo ze oni wymieniali :) a jeśli chodzi o to co teraz mam w ciagnikach jest to olej kupiony od Gravitu Shell (zarówno silnikowy jak i do skrzyni itd) dokładnych parametrów nie pamiętam ale to nie wina oleju raczej bo to nie tak ze o nagle po zmianie tylko jakoś się zaczeło i były z 1 no chyba 1 wymiana oleju była podczas trwania tego bólu

 

PS.. Dzieki kolego AlaCapone że pomagasz :) już mój 2 temat w którym widzę ze pomagasz hehe :) Dzieki wielkie jeszcze raz

Opublikowano

Byłoby dobrze, gdybym nie tylko pomagał, ale rzeczywiście pomógł. :D

 

Nie wykluczałbym jeszcze do końca oleju.

Dwie rzeczy do sprawdzenia:

1. Koniecznie sprawdź w książce serwisowej jaki powinien być olej w skrzyni biegów (pełna nazwa i klasa lepkości, jeszcze lepiej, gdyby napisali jaka klasa jakości jest wymagana)

2. Znajdź opakowanie i napisz jaki olej masz wlany obecnie (pełna nazwa i klasa lepkości /np. FUCHS AGRIFARM STOU 10W30 MC, API GL-4/ taki obecnie olej będę zalewał w tym tygodniu w swoim Renault)

Jeżeli obecnie masz wlany olej wysokiej jakości i eksploatowany nie dłużej niż 2 lata i rzeczywiście nie stracił swoich właściwości to będzie trzeba wykluczyć olej, ale poczekajmy.

Opublikowano

I tu Niemcy niemile mnie zaskoczyli. Zacząłem szukać w internecie, jaki olej powinien być i ... ;[ ręce opadają.

W instrukcji jest "DF UTTO". Nic nie napisali, czy 10W30, 10W40, 15W30, 15W40, itd. Już nie wspominam, że nigdzie nie doszukałem się żadnej wzmianki o jakości tego oleju, o zgrozo...

To tak, jakby ktoś pytał: "Mam czerwone auto, jaki olej wlać do silnika?" Nie powie, jaka marka, model, silnik, pojemność, rodzaj paliwa, warunki eksploatacji...

 

Nie jest aż tak źle, bo w końcu znalazłem - ma być DF UTTO 10W30 - ale to też za mało.

 

Podsumowując:

Nie potrafię do końca określić jaki powinien być zamiennik tego oleju a skoro tak, to tylko i wyłącznie ten, żaden inny jeśli skrzynia ma działać poprawnie!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v