Skocz do zawartości
ozdrex

nie wchodzi bieg

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

ozdrex    0

Witam

Zakupiłem niedawno MTZ 82 z 97 r i mam problem ponieważ nie wchodzi 9 bieg trzeba go wbijać na siłe co może być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetores    15

Lepiej rozbierz skrzynie. U mnie w zetorze tez tak mialem. Byl pekniety sychronizator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

W MTZ z tą skrzynia nie ma synchronizatorów. Znajomy też miał podobny problem i po zdjęciu pokrywy okazało się że jest straszny luz na łożyskach wałka głównego spowodowany popuszczeniem nakrętki ataku. Tylko że on miał problem z wybiciem biegu, jedną dźwignię urwał a drugą skrzywił. Samą nakrętkę ataku można dokręcić zdejmując pokrywę tylnego mostu ale przy okazji trzeba wyciągnąć przynajmniej jeden zbiornik paliwa, siłownik i regulator. Jak nic nie urwiesz i dobrze pójdzie to w pół dnia spokojnie można to zrobić, a jak chcesz zrobić porządnie to trzeba skrzynię wyciągnąć całą.

Swoją drogą, ciekawe czy w tych skrzyniach co teraz robią poprawili zabezpieczenie tej nakrętki czy dalej jest to pięta achillesowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


ozdrex    0

a może też być na przykład luz na dziwigni zmiany biegów? bo to wyglada tak jakbym nie mógł znajsc tej 9 poniedzy dwona biegami. Czy da sie zniwelować luzy na tej przystawce co wychodzi ze skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mani51    57

oczywiście że się da, nie całkowicie ale da się. Dźwignia powinna chodzić lekko między 7 a 9 a dopiero żeby wejść na zakres reduktora czy 1,2 - wsteczny trzeba pokonać pewien opór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbyszekbrzuze    111

Nakretka jak nakretka, ale czasami tez pada lozysko posrednie, ale to da sie poznac, ze jak sie cos (ciezkiego) robi na 4 biegu, to go wybija, a cala skrzynia chodzi normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez artek1981
      pompa (nowa) nie podaje oleju na klawiature(sucha) i na zegar - przy odlaczeniu przewodu do zegara nie"bije olejem" co moze byc przyczyna?
    • Przez xes21
      Witam , posiadam fahra m922 z 1981 r. Ma małą wade a mianowicie ma kłopoty z odpalaniem, ciężko sie wkręca na obroty gdyż zajmuje mu to okolo 2 minut . Jeśli ktoś miał podobny problem niech pisze z góry dziekuje. D Z I Ę K I!
    • Przez krzysiokal
      Witam proszę o podpowiedź jak mogę przerobić mtzta tak aby odpalał z kazdej pozycji dźwigni biegów. Wiem, że się da się tylko nie wiem jak. Aktualnie muszę ustawić dźwignię na I (czyli biegi terenowe) wtedy rozrusznik kręci. A jak to przerobić aby kręcił na sprzęgle w każdej pozycji ? Mtz rok 1990. Nie moje zdjęcie ale wygląda podobnie
    • Przez booster12
      Mam pytanie odnośnie ile wchodzi oleju do tylnych zwolnic do U912 i ile trzeba nalac po wymianie czy pod korek czy zostawic troche luzu. I jaki Olej??
    • Przez Klaku
      Witam. Od jakiegoś czasu remontuje zetora 3011 i mam mały problem. Otóż gdy włączę 3 bieg to słychać jak tak jakby "chrobocze" że tak to nazwę nie wiem czego to może być wina? Zdjąłem pokrywę z mostu i skrzyni ale nic za bardzo nie widać. W skrzyni gdy rękoma nastawie zębatkę na zębatkę to są trochę luzy ale to na każdym biegu a słychać tylko na 3. Czego to może być wina wie ktoś może ?
×