Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Pierwszy raz zakładam jaki kolwiek temat na forum, proszę więc o wyrozumiałość.

Problem z jakim się spotkałem to spora zagadka. Mianowicie proxima 8441 3400 mth (od nowości w jednych rękach) przestała nagle palić (kręci, słaby dymek lub raczej para)

Co zostało sprawdzone:

- Paliwo nie schodzi z układu (nawet po 2 dniach pompka ręczna od razu pompuje stawiając charakterystyczny opór)

- Swiece grzeją na 100%

- jakość paliwa (jeszcze 3 ciągniki wtym dwa praktycznie nowe (zetor i JD) na tym samym paliwie bez problemu)

- w tym ciągniku na pompie jest głowiczka ustalakąca dawkę względem ciśnienia w kolektorze ssącym (turbo), odpowiada ona również za dawkę startową (sterowanie ciśnieniem smarowania silnika) - działa poprawnie

- pompa była u pompiarza - pod tym kontem (pompka zasilająca też)

- kręci wystarczająco szybko

- po poluzowaniu przesodów wysokiego ciśnienia i pracy rozrusznika paliwo daje aż miło

- dolot powietrza i wylot spalin drożne

- po odpaleniu na zaciąg procuje normalnie, gdy się go zgasi po chwili - jeszcze zimny - znów nie pali. Gdy ciepły pali normalnie

- luzy zaworowe sprawdzone.

- odma sucha nie dmucha podczas pracy (więc ciśnienia sprężania nie sprawdzałem, bo mam problem ze znalezieniem starego wtrysku który mógłbym przerobić na końcówkę do zegara) Poza tym problem powstał nagle.

Nie z jedną zagadką sobie poradziłem ale tu pomysły się już kończą dlatego zwracam się z prośbą do użytkowników o merytoryczną pomoc.

To co planuję jeszcze sprawdzić choć mało prawdopodobne to:

-wtryski (jak już się go odpali to wszystko ok (moc, dymk i inne takie)

Ściągnąć głowicę celem oddania do sprawdzenia szczelkości zaworów i ocenić gładź cylindrów i denka tłoka

Opublikowano

Zapłon raczej ok, mijanka w okolicach GMP a na korpusie pompy fabryczna cecha (klin na pompie też nie tknięty).Próby odpalenia z pompą ustawioną na w/w cechę i trochę do przodu - bez rezultatu

Opublikowano

pierwszym testem jest tzw test diody (multimetr w położeniu test diody) jeden kabel do silnika, drugi do styku "+" świecy - sygnał oznacza przejście. Ale mnie było mało każą świecę wykręciłem i sprawdziłem pod napięciem 12V. Tak jestem pewien.

Opublikowano

Wg podręcznika napraw od 0,25 do 0,3 bez względu czy ssący czy wydechowy. ja zawsze ustawiam 0,3

A oto odpowiedź na mój problem. Po zdjęciu głowicy okazało się że lejąc ON do komór zaworów przesącza się dołem zwłaszcza na dwóch wydechowych. - Szaman od głowic orzekł że to jeszcze nie tragedia, ale głowica zrobiona. Jednocześnie pompa pojechała do drugiego serwisu i chyba tu pies był pogrzebany, bo źle ocenili pracę pierwszego serwisu. Końcówki też przy wolnym naciskaniu dźwigni od próbnika sikały strumykiem, ale je zmieniłem wcześniej i nic się nie zmieniło, natomist po załażeniu głowicy i pompy po drugim szpecu - zapalił jak ta lala.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v