Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
paragon    0

Witam wszystkich.

 

Pierwszy raz zakładam jaki kolwiek temat na forum, proszę więc o wyrozumiałość.

Problem z jakim się spotkałem to spora zagadka. Mianowicie proxima 8441 3400 mth (od nowości w jednych rękach) przestała nagle palić (kręci, słaby dymek lub raczej para)

Co zostało sprawdzone:

- Paliwo nie schodzi z układu (nawet po 2 dniach pompka ręczna od razu pompuje stawiając charakterystyczny opór)

- Swiece grzeją na 100%

- jakość paliwa (jeszcze 3 ciągniki wtym dwa praktycznie nowe (zetor i JD) na tym samym paliwie bez problemu)

- w tym ciągniku na pompie jest głowiczka ustalakąca dawkę względem ciśnienia w kolektorze ssącym (turbo), odpowiada ona również za dawkę startową (sterowanie ciśnieniem smarowania silnika) - działa poprawnie

- pompa była u pompiarza - pod tym kontem (pompka zasilająca też)

- kręci wystarczająco szybko

- po poluzowaniu przesodów wysokiego ciśnienia i pracy rozrusznika paliwo daje aż miło

- dolot powietrza i wylot spalin drożne

- po odpaleniu na zaciąg procuje normalnie, gdy się go zgasi po chwili - jeszcze zimny - znów nie pali. Gdy ciepły pali normalnie

- luzy zaworowe sprawdzone.

- odma sucha nie dmucha podczas pracy (więc ciśnienia sprężania nie sprawdzałem, bo mam problem ze znalezieniem starego wtrysku który mógłbym przerobić na końcówkę do zegara) Poza tym problem powstał nagle.

Nie z jedną zagadką sobie poradziłem ale tu pomysły się już kończą dlatego zwracam się z prośbą do użytkowników o merytoryczną pomoc.

To co planuję jeszcze sprawdzić choć mało prawdopodobne to:

-wtryski (jak już się go odpali to wszystko ok (moc, dymk i inne takie)

Ściągnąć głowicę celem oddania do sprawdzenia szczelkości zaworów i ocenić gładź cylindrów i denka tłoka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xxmajdanxx    1

wtryski jak by lały to byś go na sznurku też nie odpalił

sprawdzi jeszcze czy zapłon nie uległ przestawieniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paragon    0

Zapłon raczej ok, mijanka w okolicach GMP a na korpusie pompy fabryczna cecha (klin na pompie też nie tknięty).Próby odpalenia z pompą ustawioną na w/w cechę i trochę do przodu - bez rezultatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DAREK    22

jesteś pewien ,że świece nagrzewają się po zamontowaniu w silniku ?

Edytowano przez DAREK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paragon    0

pierwszym testem jest tzw test diody (multimetr w położeniu test diody) jeden kabel do silnika, drugi do styku "+" świecy - sygnał oznacza przejście. Ale mnie było mało każą świecę wykręciłem i sprawdziłem pod napięciem 12V. Tak jestem pewien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaksik    0

Witam.Pisałeś że sprawdziłeś luzy zaworowę i tu moje pytanie czy mógłyś mi podać jakie one muszą być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paragon    0

Wg podręcznika napraw od 0,25 do 0,3 bez względu czy ssący czy wydechowy. ja zawsze ustawiam 0,3

A oto odpowiedź na mój problem. Po zdjęciu głowicy okazało się że lejąc ON do komór zaworów przesącza się dołem zwłaszcza na dwóch wydechowych. - Szaman od głowic orzekł że to jeszcze nie tragedia, ale głowica zrobiona. Jednocześnie pompa pojechała do drugiego serwisu i chyba tu pies był pogrzebany, bo źle ocenili pracę pierwszego serwisu. Końcówki też przy wolnym naciskaniu dźwigni od próbnika sikały strumykiem, ale je zmieniłem wcześniej i nic się nie zmieniło, natomist po załażeniu głowicy i pompy po drugim szpecu - zapalił jak ta lala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
womir    26

czy gmp w proxima 8441 to jest ten otwór w obudowie koła zamachowego na przeciwko pompy wtryskowej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzes1212
      Witam. Jestem tutaj nowy więc z góry przepraszam jeśli źle zamieściłem temat.
      Mam pytanie czy warto zakupić Zetora 7211?
      Jakie macie doswiadczenia z tym modelem ?
      Przy jakiej ilości motogodzin należy się spodziewać usterek i ewentualnego remontu?
      Ile wytrzymują opony fabryczne Barum?
      Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie takiego traktora?
       
       
    • Przez Dz1kyy
      Witam. Mam możliwość zakupu zetora 7011. Ciągnik znam od małego, należy do mojego wujka może mi go sprzedać po BARDZO atrakcyjnej cenie, ale jest on do remontu. chciał bym go kupić do ładowacza czołowego lecz przydał by mi się do niego przedni napęd. i tu pojawia się pytanie - czy da się założyć do niego napęd od ciężkiej seri zetora/ursusa? ostatnio kupowałem część obudowy do napędu w mojej 12, i w opisie było napisane, że pasuje ona do zetorów 6x45 i7x45 z ciężkimi mostami.
    • Przez Blady25
      Witam.
      Co to za numery panewek, 51010304 panewka korbowodowa oraz panewka główna 51010167, w katalogach są numery zaczynające się od 55 np. 55010304 oraz 55010167, pytanie czy to to samo.
      Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź.
    • Przez Marcin8145
      Witam mam problem na wiosnę zakupiłem zetora 8145 tak to wszystko ok. Podpielismy rozrzutnik obornika i zaczelismy pracę tak to wszystko dobrze działało wałek dobrze pracował poza tym że włączal się z 3-4 sekundowym opóźnieniem po podpięciu sieczkarni wałek też włączal się z tym opóźnieniem i było słychać bardzo duże uderzenie w skrzyni gdzieś tak mniej więcej pod siedzeniem porostu wałek nie ruszał powoli tylko raptownie ale nic się nie działo innego więc kosilismy i na uwrociach go nie wylaczlismy po skoszeniu około 3h gdy pracownik wyjechał z rządku nie włączając wałka nawrucil i wiechał w rządek a wałek nie chodzi. Co mogło się stać wajcha przy kierownicy normalnie chodzi a ta pod siedzeniem  leciutko lata nawet bez sprzęgła (wcześniej tak nie było wajcha bardzo scisło chodziła) czy coś obcieło co rozbierać bo gadałem z jednym mechanikiem i powiedział że może będzie go trzeba rozpolowic pomiędzy tylnim mostem a skrzynią. Z góry dzięki za odpowiedź. 
    • Przez patryk1213
      Witam, gdzie można kupić tapicerkę na błotniki do zetora 7245 do wąskiej kabiny, z góry dziękuje za odpowiedź. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.