Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam problem z tylnym podnośnikiem w belarusie 1221 , a mianowicie chodzi o to , gdy np zaczną orać to działa wszystko ok podnosi pług normalnie , problem się dopiero zaczyna gdy już z 0,5-1 ha za orze w tym momencie gdy olej już się zagrzeje... i problem polega na tym że później już nie chce mi podnosić pługa ani opuszczać nie kiedy jak szarpnę mocno ciągnikiem to opuści , lub można opuścić lub podnieść wciskając taki guziczek z tyłu na pompie , ale to za każdym razem trzeba tak wciskać ale to tylko podnieść siłowniki na max i min można a np w połowie by było podniesione to już ciężko ,, a i regulacja siłowa to wtedy nie działa ... a gdy np na następny dzień odpale go jak jest zimny to wszystko ładnie działa... dzwoniłem do mechanika i on mi podpowiadał by zmierzyć ciśnienie oleju bo może być za duże lub za małe i wyregulować ale najpierw trzeba je zmierzyć w szybko złączu ... ciągnik ma z 280mth i jak przyjechał na ruskim oleju to później mi trochę ubyło jego i dolałem L-HL 68 i czy może być takie coś przyczyną że się zmieszały ? problem się zaczął od 200 mth wcześniej wszystko chodziło ładnie ... czy ktoś się może spotkał z takim czymś lub jakieś sugestie ? w trakcie szwankowania dotykałem węży to aż takie gorące nie były ..

Opublikowano

Tak jak napisałeś mogą być 2 różne oleje i jak w polu jesteś to ciągnik się trzęsie i się miesza olej a jak ciągnik po stoi przez noc to olej się ustoi i tak jakby się oddzieli i wtedy ci ciągnik podnosi a gdy to już się zmiesza to może nie podnosić. Ja jak dolewałem do tura to ojciec mi mówił żeby poczytać czy wlewam odpowiedni olej bo ten co jest może być inny i ten co wlewam inny i mogę się zmieszać i nie bd podnosił

Opublikowano

czyli sugerujesz wymienić olej ? a na jaki dokładnie ? i też pomyślałem sobie że do reszty ciągników leję ten sam olej i nawet gdy bym wymienił go to zawsze w wężach i w siłownikach zostanie tamtego i gdy podłącze maszyny to znowu się zmieszają

Opublikowano

bo tam na pompie z tyłu mam taki guziczek (zawór bezpieczeństwa) i jak dam wajchy na podnoszenie i nie chce podnosić to jak go wcisnę to podnosi , ale to jednorazowo

Opublikowano

podobny temat jest na forum masz ten sam podnośnik co 952 i 1025 musisz poszukać coś kiedyś czytałem na ten temat, ale skoro jak tym guziczkiem ruszysz i jest odrazu poprawa to szukaj tam w tym zaworze przyczyny może zacina się tam coś

Opublikowano (edytowane)

Chyba mogę ci pomóc (mam nadzieję). Mam pronara 1221 to to samo tylko w innym opakowaniu. Na jesieni miałem podobny problem, do twoich objaw dorzucę jeszcze jedną . Podczas pracy ładowaczem podnosiły mi się ramiona tylnego tuza ot tak po prostu bez powodu i to przy otwartym rozdzielaczu choć to podobno nie możliwe. Opadały dopiero po zgaszeniu pataja i to też bez jakiejkolwiek ingerencji z mojej strony. Nie miałem pojęcia co jest, ale zauważyłem że jest mało oleju w zbiorniku co było dziwne bo przed sezonem wymieniłem wszystko i stany był ok. a wycieku nigdzie nie było, więc dolałem ale to nie pomogło. Gwarancja już minęła ale pozostał mi kontakt z jednym z serwisantów i z niego skorzystałem. Chłopak przyjechał zdjął pokrywę filtra i cały bok ciągnika spłyną olejem co się okazało zaciął się ten zawór co jest w obudowie filtra i sam filtr aż zassało do środka. Po wymianie filtra i rozbiórce zaworu (sama rozbiórka wystarczyła, po ponownym złożeniu zawór działa, niby cudowne uzdrowienie w jakie ja nigdy nie wierzyłem ale w tym przypadku.....) wszystko zaczęło działać jak należy. Nawet olej się znalazł bo co się okazało olej nie spływał do dołu tylko zostawał na górze. Jeszcze jedna uwaga podczas pracy w moim przypadku zaczął hałasować rozdzielacz, momentami nawet dość mocno. Oleju już po tym wszystkim nie uzupełniałem chociaż nie mało go wyleciało górą po rozkręceniu, ale po wyjęciu filtra olej spłynął na dół i stan był na 3/4. Sprawdź może podczas pracy jak zaczynają się problemy poziom oleju w szybce może masz ten sam problem co ja jeśli oleju brak a przed pracą olej był to zdejmuj pokrywę i rusz zawór a jak byś miał filtr to też go przy okazji wymień. Nie lubię stawiać diagnozy "na telefon" bo może się okazać nie trafiona ale w tym przypadku niczym nie ryzykujesz więc ..... a nuż, mam nadzieję że pomogłem, zacznij od kontroli poziomu oleju. Pozdrawiam

A i jeszcze jedno gość zgarnął ode mnie 120 zł chociaż filtr był mój ale z dojazdem to chyba jeszcze nie tak tragicznie, gdy bym wiedział ze to taki myk wystarczy to sam bym go zrobił.

 

Teraz przyszło mi do głowy jeszcze coś. Jak wymieniałem po raz pierwszy filtr sam, popełniłem błąd bo zamiast rozkręcić dwie nakrętki po bokach tego słoja kryjącego filtr to ja się dobrałem do tej środkowej skręcającej właśnie ten zawór. Zawór potem skręciłem ale być może za mocno, ten mechanik powiedział że należy go skręcać tylko tyle aby ta podkładka co się zciska sprężynę pod nią była na równo z krawędzią cylindra zaworu, może być minimalnie pod krawędzią ale mini mini, najlepiej równiutko z nią. Dobrze jest też dać drugą nakrętkę kontrującą aby zapobiec ewentualnemu rozkręceniu, tylko nie samo kontrującą bo gorący olej rozpuści plastyk i nakrętka traci swoje właściwości.

Edytowane przez rkuban
  • Like 2
Opublikowano

ja też jak dzwoniłem kiedyś do gościa to na początku mi powiedział o jakimś zaworze że albo się zawiesił albo go trzeba przeczyścić bo zabrudzony jest , tylko nie wiedziałem gdzie on jest ,,, dzieki za podpowiedź i sprubuję z tym filtrem i zaworem ... a co do oleju to ciągle mi się właśnie wydawało że ubywał bo brakowało mi troche

Opublikowano

I jeszcze dodam że kilka dni temu miałem problem z beczkowozem na pompę hydrauliczną. Chodzi o to że ciagle mi wywalalo uszczelniacz . Tak jak by byl przytkany powrót oleju lub ten filter

 

mówisz że popełniłeś błąd że nie to odkręciłeś , czyli co najpierw odkręcać , pokaż na 2 zdjęciach

post-120383-0-22313700-1393405105_thumb.jpg

post-120383-0-57028800-1393405128_thumb.jpg

Opublikowano

witam mi w belarusie 1221.4 podnośnik ten sam co u Ciebie tak samo się działo po ok 1,5 do 2 godzin jak się olej nagrzał przestał podnosić albo opuszczać miałem tak od samego początku wymiana oleju na lepszy i filtra nic nie dała założyłem chłodnice oleju też nic nie dało dopiero wymiana tego okrągłego rozdzielacza z tyłu co masz ten guzik sprawę załatwiło koszt ok 400 zł nawet oleju nie musisz spuszczać chociaż wtedy troche Ci wyleci zanim włożysz nowy

  • Like 1
Opublikowano

witam mi w belarusie 1221.4 podnośnik ten sam co u Ciebie tak samo się działo po ok 1,5 do 2 godzin jak się olej nagrzał przestał podnosić albo opuszczać miałem tak od samego początku wymiana oleju na lepszy i filtra nic nie dała założyłem chłodnice oleju też nic nie dało dopiero wymiana tego okrągłego rozdzielacza z tyłu co masz ten guzik sprawę załatwiło koszt ok 400 zł nawet oleju nie musisz spuszczać chociaż wtedy troche Ci wyleci zanim włożysz nowy

czyli co trzeba kupić i na co wymienić?

Opublikowano

w tylnym podnośniku jak masz ten guzik to jest rozdzielacz od podnośnika odkręcasz dwie śrubki na 12 klucz chyba i musisz czymś podwadzić żeby wyszedł Ci ten rozdzielacz do góry ale jak chcesz tylko zajrzeć to spuść olej bo ja miałem nowy przygotowany jak wyjęłem stary zaraz włożyłem nowy żeby jak najmniej oleju wyleciało, umnie sprawę załatwiło przynajmniej narazie, ale czy u Ciebie będzie to samo gwarancji nie daję. ciśnienie na gnieżdzie przed wymianą też sprawdzałem na zimnym troche ponad 180 na ciepłym dobre 160 bar

Opublikowano

Ale naprawił się sam ? :)

a gdzie tam późnie się dowiedziałem że takie same ehry są w pronarach zetorach i farmtrakach , i wzieliśmy numer od specjalisty z zetora i powiedziałem mu w czym rzecz bo na ehr jest dioda diagnostyki i on mi mrugała tak ; 1 mrugnięcie długa przerwa i 5 szybkich mrugnięć i znów długa i tak wkoło więc gościu zajrzał do katalogu specjalnego serwisowego i powiedział że to jest problem nr 15 i szukć usterkiprzy błotnikach jak są te guziki i co się okazało że koło urwało kable z jednej strony pod błotnikiem i robiło zwarcie , niby głupota a ile nerwów zjadło to

 

Ale naprawił się sam ? :)

a gdzie tam późnie się dowiedziałem że takie same ehry są w pronarach zetorach i farmtrakach , i wzieliśmy numer od specjalisty z zetora i powiedziałem mu w czym rzecz bo na ehr jest dioda diagnostyki i on mi mrugała tak ; 1 mrugnięcie długa przerwa i 5 szybkich mrugnięć i znów długa i tak wkoło więc gościu zajrzał do katalogu specjalnego serwisowego i powiedział że to jest problem nr 15 i szukć usterkiprzy błotnikach jak są te guziki i co się okazało że koło urwało kable z jednej strony pod błotnikiem i robiło zwarcie , niby głupota a ile nerwów zjadło to

 

w tylnym podnośniku jak masz ten guzik to jest rozdzielacz od podnośnika odkręcasz dwie śrubki na 12 klucz chyba i musisz czymś podwadzić żeby wyszedł Ci ten rozdzielacz do góry ale jak chcesz tylko zajrzeć to spuść olej bo ja miałem nowy przygotowany jak wyjęłem stary zaraz włożyłem nowy żeby jak najmniej oleju wyleciało, umnie sprawę załatwiło przynajmniej narazie, ale czy u Ciebie będzie to samo gwarancji nie daję. ciśnienie na gnieżdzie przed wymianą też sprawdzałem na zimnym troche ponad 180 na ciepłym dobre 160 bar

 

 

czyli co tam w tej części mogło się użkodzić , i czym to uszkodzenie było zpowodowane?

 

w tylnym podnośniku jak masz ten guzik to jest rozdzielacz od podnośnika odkręcasz dwie śrubki na 12 klucz chyba i musisz czymś podwadzić żeby wyszedł Ci ten rozdzielacz do góry ale jak chcesz tylko zajrzeć to spuść olej bo ja miałem nowy przygotowany jak wyjęłem stary zaraz włożyłem nowy żeby jak najmniej oleju wyleciało, umnie sprawę załatwiło przynajmniej narazie, ale czy u Ciebie będzie to samo gwarancji nie daję. ciśnienie na gnieżdzie przed wymianą też sprawdzałem na zimnym troche ponad 180 na ciepłym dobre 160 bar

 

 

czyli co tam w tej części mogło się użkodzić , i czym to uszkodzenie było zpowodowane?

Opublikowano

nie dochodziłem co tam się w środku uszkodziło tam się otwieraja przepływy od ciśnienia na moje po rozgrzaniu coś się zacinało a guzik to mechaniczny popychacz. jaka cena rozdzielacza taka jakość wykonania niestety wychodzi nato jak się trafi

Opublikowano

Ja  kiedyś miałem problem w pronarze 82a (nie wiem czy pomogę ale napiszę) problem polegał na tym że nie mógł podnosić jak mówiliście okazało się że napchało się syfu itp pod i nad siłownik od tylnego tuza i nie chciał podnosić nie wiem czy te belarusy i pronary większe mają ten siłownik ale wolałem napisać lepiej to sprawdzić i takie moje przepuszczenia są takie że rozdzielacz przepuszcza za dużo i jak się olej rozgrzeje to może wcale nie podnosić  może coś pomogłem.

Opublikowano

Dzień dobry. Temat stary ale napiszę tu by nie zakładać nowego. W moim pronarze 1221a kłopot z podnosnikiem polega na tym, że (zwłaszcza po rozgrzaniu to widać) po podniesieniu maszyny zaczyna tak pulsowac. Tzn maszyna opada z cm lub dwa a podnośnik podnosi, maszyna znów opada i znów podnośnik dobija i podnosi. I tak co sekunda. Jakby coś przepuszczalo olej i stąd opadanie a podnośnik wtedy spowrotem podnosi do zadanej wysokości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez stachu12
      Kupię regulator siłowy na 3 wyjścia ten pod siedzeniem wraz z całym osprzętem czyli przewody hydrauliczne cięgna  sruby mocujące itp
    • Przez DomiAgro
      Witam , chciałbym się dowiedzieć jakim biegiem w mtz prasujecie warfama z543 , posiadam starszy ciągnik ze starszym typem skrzyni , tym z jedną wajcha , pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v