Przez
Karror830
Witam
Zakladam taki temat poniewaz wiele osob przesiada się z mechanicznych polskich, czechoslowackich lub zssr-owskich skrzyn na zachodnie. Sam przesiadlem sie Z7245 i czasami ma się dylematy, Wiadomo ze tu najwazniejsza sprawa jest dbanie o olej, nie mieszanie, nie pozyczanie przyczep po calej wiosce uzywajac przy tym hydrauliki..
Mam kilka pytan, inni tez niech zadaja pytania, a osoby ktore maja wieksza wiedze na tamat tych skrzyn niech podpowiedza jak powinno sie uzytkowac.
1.Np podczas orki zimowej, na jakich polbiegach powinnosie jezdzic? Czy jest roznica jak jade na 2 biegu i 4 polbiegu a 3 biegu i 1 polbiegu? Predkosc zblizona, obroty zblizone lecz skrzynia glosniej wyje? to znak ze bardziej sie cos zuzywa np tarczki?
2. Czy sa jakies najodpowiedniejsze obroty do zmiany polbiegow? Orka zimowa startuje z 2 biegu i 1 polbiegu i stopniowo dokladam polbiegi, dlaczego czasami sa wieksze szarpniecia a czasami zmienia sie plynnie? To oznaka ze niedlugo bedzie skrzynia do remontu?
3. Co oznacza sytuacja: ciagnik na biegu, rewers w pozycji neutrallnej, oborty 1500 i zmieniam polbiego, slychac uderzenia, najwiecej przy zmianie na 4 polbieg?
4. Na uwrociach ciagnik powinno sie zatrzymywac do 0 i zmieniac kierunek jazdy? czy ciagnik przy predkosci 3km/h moze zmienic kierunek jazdy, robie tak,szarpniec nie ma aleniewiem czy nie jest to szkodliwe? Np CS150 znajomego musi zatrzymac sie 0 aby zmienic kierunek jazdy
5. Jakie powinno sie trzymac obroty dla tych skrzyn?
Rekomendowane odpowiedzi
Claas variant 280
Zetor & Claas
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się