Skocz do zawartości
BENNY82

kalibracja licznika case serii 51**

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
BENNY82    34

Witam. Mam case 5140 z całkowicie elektryczną deską rozdzielczą (bez strzałkowych wskazników) wyswietlacz prędkości oszukuje. chociaż jest ustawiony na km/h to zaniża prędkosci. mam instrukcje po francusku przetłumaczyłem i próbowalem coś z tym zrobic . Są 3 opcje kalibracji standardowa statyczna i dynamiczna. W instrukcji na ilustracjach jest jednak troche inny model licznika ze wskazówkowymi mirnikami poziomu paliwa i temperatury. Postępując zgodnie z instrukcja sie nie da. po przełaczeniu przycisku kalibracji z tylu deski nie wyświetla sie kod tylko napis cal a kod sie nie wyświetla wiec nie moge dokonczyc kalibracji a wyswietłacz działa poprawnie . czy ktoś na forum kalibrował licznik i jaki ma typ wyświetlacza. prosze o wszelkie wskazówki. może ktosma instrukcje obsługi i na ilustracjach ma wpełni elektryczną deske rozdzielczą -byłbym wdzieczny za udostępnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

stary ciężko będzie ci z tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marquez    0

statyczna instrukcja kalibracji licznika

 

1. Zapłon wyłączony, należy przcisnąć i przytrzymać jednocześnie przyciski obroty silnika i wałka wom, a następnie przekręcić stacyjkę

2. Zostanią wyświetlane jednostki metryczne i w milach do wyboru.

3. Naciśnij oba przyciski ponownie przez dwie lub więcej sekund, aby przejść dalej do trybu programowania prędkośći.

4. Na dolnym wyświetlaczu będzie wyświetlana wartość stałej prędkości obecnie przechowywanej w pamięci.

5. Następnie należy wybrać wartość tej stałej z tabeli względem rozmiaru opon ( tabele mam, ale nie chciało mi się już przepisywać, jak sprawdzisz, że ta metoda jest dobra to Ci jeszcze podeślę tabel z danymi). Wartość stałej zmieniamy przyciskami prędkości silnika i wałka, adekwatnie do położenia przycisków w górę bądź w dół.

6. Zatwierdzamy wybraną stała ponownie przytrzymując oba przyciski przez 2 lub więcej sekund.

 

Napisz czy ta metoda działa poprawnie do Twoich zegarów to Ci prześle tabele z wartościami stałych względem zamontowanych opon.

 

Jeżeli chodzi o kalibrację dynamiczną to byłeś na dobrej drodze, jak Ci się wyświetlił napis Cal, to trzeba przejechać uprzednio odmierzone 60 metrów. Nie będę już się rozpisywał co do tej metody. Wprawdzie jest ona nieco dokładniejsza, ale w standardowym użytkowaniu różnicie prędkość dla poszczególnych metod kalibracji są nieznaczne.

Edytowano przez marquez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

BENNY82    34

ok dzieki już wiem co robiłem zle. tabele z wartościami mam . dam znac jak poszło.

 

Witam. w moim przypadku zadziałało tak jak podałeś wiec jest to standardowa opcja kalibracji licznika po przejsciu z ustawienia jednostek prędkości przeskoczyłem na ustawienie chyba maksymalnej prędkości ciągnika. zmierzyłem czas pokonania 100 metrów na maksymalnej prędkości i po przeliczeniach ustawiłem tak licznik aby przy maksymalnej prędkości pokazywał właśnie tyle. opcja ustawienia średnicy koła sie nie pojawia chyba że dalej coś robie zle. po ustawieniu tej prędkości ponownie naciskam jednoczesnie dwa przyciski i to jedynie zatwierdza ustawienia i wyświetlacz przeskakuje na normalne parametry wyswietlania. w instrukcji mam opisane wszystkie trzy opcje kalibracji ale stosując sie do nich nic nie działało. Według instrukcji trzeba było używac przycisku kalibracji znajdującym sie za licznikiem. a dynamicznej kalibracji zrobic nie moge bo nie mam detektora ruchu w wyposażeniu. ale dzieki za pomoc bo już takie ustawienie znacznie ułatwi mi prace w polu.

Edytowano przez BENNY82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
littleboy    0

Witam właśnie zakupiłem case 5140 i tez mam taki problem tzn nie pokazuje mi wogóle prędkości jazdy cały czas jest 0 km/h a obroty silnika pokazuje jak jak trzeba, w czym moze byc problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

Masz ciągnik wyposażony w radar? Jakiego typu masz wyświetlacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
littleboy    0

mam cały wyswietlacz elektroniczny, a właściwie dwa po lewej od prędkości i obrotów silnika oraz wałka, a po prawej od temperatury i poziomu paliwa po środku dwa przyciski od obrotów silnika oraz wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    26

statyczna instrukcja kalibracji licznika

 

1. Zapłon wyłączony, należy przcisnąć i przytrzymać jednocześnie przyciski obroty silnika i wałka wom, a następnie przekręcić stacyjkę

2. Zostanią wyświetlane jednostki metryczne i w milach do wyboru.

3. Naciśnij oba przyciski ponownie przez dwie lub więcej sekund, aby przejść dalej do trybu programowania prędkośći.

4. Na dolnym wyświetlaczu będzie wyświetlana wartość stałej prędkości obecnie przechowywanej w pamięci.

5. Następnie należy wybrać wartość tej stałej z tabeli względem rozmiaru opon ( tabele mam, ale nie chciało mi się już przepisywać, jak sprawdzisz, że ta metoda jest dobra to Ci jeszcze podeślę tabel z danymi). Wartość stałej zmieniamy przyciskami prędkości silnika i wałka, adekwatnie do położenia przycisków w górę bądź w dół.

6. Zatwierdzamy wybraną stała ponownie przytrzymując oba przyciski przez 2 lub więcej sekund.

 

Napisz czy ta metoda działa poprawnie do Twoich zegarów to Ci prześle tabele z wartościami stałych względem zamontowanych opon.

 

Jeżeli chodzi o kalibrację dynamiczną to byłeś na dobrej drodze, jak Ci się wyświetlił napis Cal, to trzeba przejechać uprzednio odmierzone 60 metrów. Nie będę już się rozpisywał co do tej metody. Wprawdzie jest ona nieco dokładniejsza, ale w standardowym użytkowaniu różnicie prędkość dla poszczególnych metod kalibracji są nieznaczne.

 

Tu masz odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
littleboy    0

no tak tylko nie mam tej tabeli wzgledem rozmiaru opon, jeżeli bys ją miał to podeślij, dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
littleboy    0

jest następny problem, według tej tabeli wartość jaką powinienem ustawić dla rozmiaru opony to 820 ale na moim liczniku maksymalna wartość to 255 a potem znowu idzie od zera nie wiem co dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marquez    0
Napisano (edytowany)

Tutaj jest tabela z innymi wartościami

 

post-82700-0-48180900-1399335791_thumb.jpg

Edytowano przez marquez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes10    19

panowie a macie jeszcze jakies inne tabele, poniewasz tez potrzebuje a na tych nic sie nie zmienia

Edytowano przez Prezes10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

te tabele to o kant ch.... obic miałem podobny problem. jeżeli masz cały elektroniczny wyswietlacz to robi sie to inaczej niż podaje instrukcja. po 1 jaką masz skrzynie 30 czy 40km/h ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes10    19

te tabele to o kant ch.... obic miałem podobny problem. jeżeli masz cały elektroniczny wyswietlacz to robi sie to inaczej niż podaje instrukcja. po 1 jaką masz skrzynie 30 czy 40km/h ?

no własnie mam 30 :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    34

ja też mam 30. musze sprawdzic jaką wartosc ustawiłem bo dokonywałem pomiarów i ustawiłem żeby pokazywało najprecyzyjniej. aha ja mam tylne opony 38cali a reszty nie pamietam zerkne sprawdze i podam co i jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prezes10    19

ja też mam 30. musze sprawdzic jaką wartosc ustawiłem bo dokonywałem pomiarów i ustawiłem żeby pokazywało najprecyzyjniej. aha ja mam tylne opony 38cali a reszty nie pamietam zerkne sprawdze i podam co i jak.

ja mam 16.9/38 wiec pewnie mamy takie same, jak bys mógł sprawdzic to był bym wdzieczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matiszka    0

Witam. Mam również problem z tym licznikiem :/ Wszystko widać na filmie https://www.youtube.com/watch?v=5hGApi626oQ&feature=youtu.be

Obrotomierz dobija czasami nawet do 4k obrotów... A prędkościomierz nie pokarze więcej niż 99.9 :/ Pomocy ! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Mam cały licznik elektroniczny i wykonałem przestawienia według instrukcji z posta użytkownika marquez, zajęło mi to nie całą minute, miałem wpisany zły indeks kół zamiast 29 było 32.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matiszka    0

Właśnie u mnie wyskakuje całkiem co innego... Jak przyciskam te dwa przyciski to pokazuje sie napis CAL i pod spodem 1 i jak klikam na np wałek to jest CAL 2 i tak do 4... :/ 

I potem wyskakuje zero i nic nie mogę skalibrować :(

 Oraz nie wiem jak naprawić obrotomierz... Bo silnik ma koło 800 obrotów a pokazuje ze 1200... 

Edytowano przez matiszka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojcik1989    2

u mnie obrotomierz dobrze wskazuje ale kalibracja tak samo przebiega CAL i pod spodem 1.... Moze ktos tu jakos pomoc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×