Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam! Jak w temacie problem polega na tym, że jak silnik sie rozgrzeje wtedy olej traci ciśnienie i świeci sie kontrolka od smarowania, dlatego też moje pytanie czy miał ktoś podobny problem, czy winna jest pompa, wie ktoś może ile kosztuje taka pompa (ponoć jest to pompa rotacyjna) z góry dzięki za odpowieć.

Opublikowano

sprawdż czujnik ciśnienia może szankuje wiesz sądwie możliwości albo masz luzy na wałku rozrzadu albo na panewkach na walę bo jak na zimno trzyma ciśnienie to chyba raczej nie pompa chociaż róznie to bywa

Opublikowano

wymień jeszcze olej, może wlałeś podrubę jakaś, ja miałem tak w same roller, wymieniłem olej i po jakichś 40 godzinach zaczełą się świecić kontrolka na wolnych obrotach, sprawdzałęm różne rzeczy, wkońcu wymieniłem jeszcze raz olej, niby na ten sam czyli turdus i problem znikł

Opublikowano

może i masz racje wczoraj spuściliśmy olej z niego i mechanik sam powiedział, że jak na tą pore roku to on powinien być bardzo gęsty, a on był tak rzadki jak by był spuszczony z gorącego silnika a spuszczany był oczywiście na zimnym. ale czy to podruba nie jestem w stanie określić bo ten olej wlewał jeszcze poprzedni właściciel

Opublikowano (edytowane)

po rozmowie z mechanikiem doszedliśmy do wniosku że zmienimy pompe bo mechanik mówi że jak robimy go pod siebie to lepiej dołożyć i mieć święty spokój, bo w sumie już i tak jest rozebrany więc nic nie szkodzi żeby zmienić przynajmniej nie trzeba bedzie myśleć

Edytowane przez bigfarmer9
Opublikowano

Pamiętaj ze pompa jest w nim z przodu, na rozrządzie. u mnie wykręciła się i też mialem problem z ciśnieniem, szukaliśmy wszedzie ale znaleźlismy. koszt zakupu pompy, ok 900 zł

Opublikowano (edytowane)

miałem taki przpadek ,że na rurce z pompy do bloku silnika ciśnienie wykręciło oring i część strumienia oleju wracała do miski olejowej. Objawy identyczne jak u kolegi : zimny olej w porządku ,tylko jak się rozgrzał to na wolnych obr. zapalona kontrolka . Także przyczyną może być część warta grosze.

Edytowane przez DAREK
Opublikowano

wolne obroty czyli jakie??? i kontrolka świeci się ciągle czy tylko żaży może poprostu masz za niskie obroty i olej rozgrzany mocno.... wkręć zegar normalny w blok jest na to miejsce i kontroluj co i jak.....pozdro

Opublikowano

zegar był wkręcany i na zimnym silniku było prawie 6 atmosfer ale już znamy przyczyne tak jak jeden z kolegów powiedział pompa znajduje się bezpośrenio na rozrządzie także rzeby ją zdemontować rozkręciliśmy praktycznie pół ciągnika ale po zdjęciu pompy ustaliliśmy przyczynę. wielu mechaników sprawdzało i wszyscy jednogłośnie powiedzieli : pompa olejowa do wymiany. przyczyn może być wiele m.in może i przez naszą głópote bo jak przyprowadziliśmy go w maju 2012 to do końca sezonu pracował na tym oleju który zalał poprzedni właściciel i przed sezonem 2013 uznaliśmy, że ciągnikiem dużo nie pracowaliśmy i nie zmieniliśmy oleju. na początku spoko. oprócz zapchanych syfami przewodów paliwowych wszystko było ok. Jak kupiliśmy do niego obrotóweczke to wiadomo ciągnik mocny więc zarąbaliśmy pług prawie pod rame ale nie stękał tylko przy końcu pracy migotały dwie kontrolki czyli smarowanie i ładowanie akumlatora z ładowaniem nie było aż takiego problemu bo wymieniliśmy szczotki i wszystko grało ale ze smarowaniem to myśleliśmy że ciągnik nie stary bo z 2004 roku z przebiegiem 2300 mth na co nawet wskazuje stan zużycia opon ( na tyle było 80%fabrycznego bierznika) no więc myśleliśmy że to jakaś awaria elektroniki ale przyjechali elektrycy obadali cały układ ale układ sprawny. mechanik zajrzał do michy olejowej i znalazł w zaworze ciśnieniowym kawałek uszczelki usunął i powiedział że powinno być dobrze więc ok wyjechaliśmy w pole troche zaoraliśmy i z powrotem to samo później znów mechanik i na zimnym silniku ciśnienie w porządku silnik pracował bez zarzutów i tak właśnie mechanik polecił aby zajrzeć do pompy i dzięki temu dowiedzieliśmy co było przyczyną

 

dziękuje wszystkim którzy odpowiedzieli na mój post wasze wskazówki były dla mnie bardzo cenne dzięki wam wszystko analizowaliśmy i wreszcie doszedliśmy do sedna sprawy i wiemy na przyszłość że olej trzeba wymieniać niezależnie od tego czy się na nim długo pracowało czy nie ( mechanik stwierdził że taki olej na którym się mało pracowało jest jeszcze gorszy niż odpowiednio przepracowany) także na przyszłość nie będziemy się już łakomić o pare groszy jeszcze raz serdecznie wszystkim dziękuje

 

a jeszcze nie wiem czy miał ktoś z was doczynienia z firmą hydramet giżycko bo kupiłem sobie ciągnki pomocniczy nh td 5.95 i mają we wtorek lub środe przywieźć go i jeżeli ktoś ma go ta chce sie dowiedzieć jak sie sprawuje itp

Opublikowano

winny był przepracowany olej bo przez niego nastąpiło szybsze zużycie zębatek w pompie gdybyśmy na czas wymienili to jeszcze było by dobrze a te pompy podobną sąwrażliwe na takie rzeczy

Opublikowano

no wiesz na tamtym prawie 2 lata jeździłem i teraz wymieniam i bd wymieniał co sezon a olej to orginalny aral super trakoral zalewany do wszystkich nowszych ciągników zetor

 

no a jaki popszedni właściciel lał nie mam pojęcia twierdzi że ten no ale mógł też połakomić sie na tańszy i tańszym zalać przez co szybciej sie zużyła pompa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v