Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie

Zapowiadany remont C330 rozpocząłem wczoraj.

C330 z 1985r, od nowości u nas.

Modyfikacje do tej pory:
-maszt POM Rawa Maz. T267 (kupiony w 85r. , zaraz po zakupie Ciągnika)
-alternator AGTech
-rozrusznik szybkobieżny MAGNETON
-pałąk z 4szt lamp roboczych + kogutem.

Teraz przybęda dodatkowo:
-wspomaganie Agricola
-opony z przodu 7.50-16 lub podobne
-dodatkowy rozdzielacz hydrauliczny 2 sekcyjny + 4 gniazda hydrauliczne z tyłu

No i oczywiscie wymiana wszystkich lamp, malowanie calości, wymiana wielu detali i grubszych części, cynkowanie pierdół, nowa instalacja elektryczna, itp itd.

Ciągnik był już raz malowany, było to chyba w 2004 lub 2005r - wtedy malowanie trwało ok tygodnia - ciągnik nie był rozbierany - tylko oklejany, blachy pomalowane z jednej strony, felgi także - generalnie - robota na szybko.

Ciągnik miał zmieniane opony jakies 3 lata temu - tył MITAS, przod Cultor.

Kolor byl orginalnie bursztynowy, jest bursztynowy i zostanie bursztynowy :).

Korpus oczywiscie szary tak jak byl i jest.

Tak ciągnik wygladał w 2011r.

Zaczeło się od checi posiadania wspomagania w tym ciągniku - wiec skoro montuje wspomaganie to "przy okazji" odnowie reszte.


Kupiłem juz najpotrzebniejsze narzedzia do malowania - czyli pedzle - gdyż cały ciągnik planuje nimi pomalowac.

































No dobra, zartowałem :-P.


Lakiery/podklady mam juz w znacznej większości zakupione. Lakiery akryle PPG Selemix + czarny Inter-Troton. Dla ciekawskich : poszlo na to 970 zł.

Ostrzyłem sobie ząbki także na koła 10x15 - tu widac efekty przymiarki moich kół z C360 (w miniony poniedziałek) - przod był szerszy od tyłu o 20cm, a przod dało by się zwęzić góra 4cm/strona z powodu kolizji kół z konstrukcja widlaka przy max skrecie ...poszerzenie tyłu nie wchodzi w gre (ciągnik do sadu). Wiec byłem zmuszony zrezygnować z 10x15 :( :( ...chlip...chlip...chlip :( .

Wyciety na plazmie i wyspawany wspornik do 4 szybkozłączek hydro - aktualnie jest już nawet pocynkowany.

Ogólnie mam plan tym razem pod detale które będa pomalowane proszkowo najpierw dać cynk galwaniczny.


Klucze przygotowane, ciągnik także - godzina około 7.00 wczoraj - zaczynałem.


Zdjęcia wad ciągnika - zebyście nie powiedzieli że był taki piękny, że po co go maluje ;).


Odrazu rozpocząłem podział cynków ;).


Rolki karetki na maszcie stały w miejscu i ścierały się - nakretki byly odkrecone, a żeby to dokrecic trzeba było wszystko rozebrac. Wiec 2 rolki są do wymiany - ktoś wie gdzie kupie takie rolki do tego masztu ?


Rolki górne także rozebrałem na części pierwsze. Łożyska pójda wszystkie nowe.


Silownik pojedzie do uszczelnienia do serwisu wózków widłowych - troche się "pocił".


Przymocowałem solidnie slizgi masztu gdyż ledwo co sie trzymały na alu nitach.


Troszke syfku było.


Kolega doradził mi by koniecznie zajrzeć do piast - ale na szczęście było pięknie. Dałem nowy smar ŁT-43 Lotos w pięknym niebieskawym kolorze ;).


Założone już sa także ramiona do drążka poprzecznego z obu stron.


W widałachy było kilka wywierconych po coś kiedyś otworów - zaspawałem je.


Ogołociłem błotniki tylne.

Rame widlaka trzeba było podrzeźbić lekko by drążek poprzeczny z nią nie kolidował.

Silownik zostanie z boku tak jak jest ori w tym zestawie, gdyż naprawde nie widze sensu pchania go równolegle do osi w ten gąszcz który aktualnie już tam jest.

Na chłodnicy jest jeszcze nawet ori roletka :). Kupie gdzieś taka nową ??

Jaki ona ma wogole system zaciągania ? Bo nie było zadnych lineczek do niej...


Wyjazd ze wspornikiem osi przód - miał luz ale odziwo dużo mniejszy niż ten z C360 . Nie trzeba obrabiać wspornika (roztaczać żeliwa) gdyż tutaj tylko mosiężne tulejki były ruszone.

pozdro !

---------------------

EDIT- finish 20.04.2014:

Modyfikacje:

-maszt POM Rawa Maz. T267 (kupiony w 85r. , zaraz po zakupie Ciągnika) + rozdzielacz 2 sekcyjny "joystick" Badestnost
-alternator AGTech
-rozrusznik szybkobieżny MAGNETON
-pałąk z 4szt lamp roboczych WESEM + kogut włoskiej firmy
-wspomaganie na orbitrol Agricola
-opony z przodu 10x15.3
-rozdzielacz hydrauliczny 2 sekcyjny + 4 gniazda hydrauliczne "euro" z tyłu + system odzysku oleju FASTER
-haki CBM kat. 2S
-tłumik przelotowy ze stali kwasoodpornej srednicy 2 cale + polerowana zagięta końcówka Ulter

Edytowane przez yacenty
Opublikowano

Rolki do masztu raczej nie dokupisz ;)

Ja też szukałem wszędzie i nie znalazłem nawet w necie ;)

Dotaczał mi je tokarz na zamówienie i wyszły idealnie ;)

PS. To ja Ci wysyłałem zdjęcia wspomagania c330. I jednak montujesz wspomaganie inaczej niz ja mam i ty w c360? Dlaczego?

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Na chłodnicy jest jeszcze nawet ori roletka :). Kupie gdzieś taka nową ??

 

Jaki ona ma wogole system zaciągania ? Bo nie było zadnych lineczek do niej...

 

10a7.jpg

 

Nie było lineczek, żaluzję podnosi się ręcznie w te wycięcia w chłodnicy, a z kupnem nowej nie ma żadnych problemów

Opublikowano

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

 

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D

Opublikowano

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

 

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D

 

Poszerzanie tyłu nie wchodzi w gre, teraz jest 153cm i tak musi zostac, na szerszym rozstawie pewnie ok 165cm by było, to juz za dużo.

Opublikowano

A mogę zapytać od strony finansowej ile kosztują części do wykonania wspomagania w c-330? (bez widłaka i malowania).

 

Opłaca ci się tyle kasy w trzydziestkę czy wcześniej w sześćdziesiątkę ładować? Wyglądać to ta twoja trzydziestka wygląda super nawet przed remontem ale po rmoncie dalej pozostaie tą trzydziestką a nie innym sprzętem

Opublikowano

skoro chciałeś wstawić z przodu szersze koła to zsuń przednią oś i rozstaw tył na równo z przodem i nie powinien być szerszy od 60, jeśli z suniesz przód o te 4 cm na stronę to zostaje tył rozstawić po 6 cm strona i gędzie git. Pomyśl nad tym i pokombinuj, 12 czy 14 cm szerzej to nie tragedia, a i nie będziesz miał kolein na wiosnę

 

Pozdrawiam i podziwiam twoje prace :D

 

Poszerzanie tyłu nie wchodzi w gre, teraz jest 153cm i tak musi zostac, na szerszym rozstawie pewnie ok 165cm by było, to juz za dużo.

 

Rolki do masztu raczej nie dokupisz ;)

Ja też szukałem wszędzie i nie znalazłem nawet w necie ;)

Dotaczał mi je tokarz na zamówienie i wyszły idealnie ;)

PS. To ja Ci wysyłałem zdjęcia wspomagania c330. I jednak montujesz wspomaganie inaczej niz ja mam i ty w c360? Dlaczego?

 

Ile placiłeś za dotaczanie rolki 1szt ?

 

Wiem, dzieki za te zdjęcia - wczoraj na nie lukaliśmy jak cieliśmy widlaka z kolegą. Tylko nie wiem po co wycinałeś ceownik na dole pod drażek poprzeczny - przeciez i tak do niego nawet sie nie zbliży przy max wychyleniu bo blokuje to odkos od masztu - w sumie to nawet dobrze wypada. My tego nie cielismy.

 

A silownika tam nie pcham bo i po co ? Ty robiles wspomaganie od 0 sam to rozumiem - ale ja mam gotowy zestaw z gotowymi mocowaniami silownika. Jedyny racjonalny argument ktory tu ktoś przedstawił w tej kwestii to możliwość wycięcia wpustu na wasie zwrotnicy przy silowniku z boku - jednak raczej w to nie wierze - skoro wpust nie ma luzów to nie widze opcji na jego sciecie, no chyba ze komus dobija do ograniczników a pcha kierownice dalej zeby silownik napierał tylko na wpust. To moze i wtedy zetnie, ale i tak skok silownika pewnie jest taki ze nie dobije do ograniczników.

Opublikowano (edytowane)

Własnie gadałem z tatą i z tego co pamięta to rolki go wyszły 300 zł.

Na początku zapłaciliśmy 250zł ale poźniej okazało sie że trzeba je poprawić i dopłaciliśmy 50 zł :)(Oczywiście ta kwota to za komplet rolek - 4 sztuki)

Źle wymierzyliśmy rolki i dotoczył zbyt szerokie ale zawsze trzeba zostawić 0,5 milimtera luzu :)

Jak będziesz chciał to zrobię zdjęcia tych rolek ;)

A to wspomaganie jakie ty będziesz miał, będzie możliwość że z czasem złapie troche luzu ;)

A to że jest wycięty ceownik to już nie ingerencja ponieważ tak pomyslał mechanik i tak zrobił ;)

Ale raczej robił przymiarki i widocznie wyszło że może napierac os na rame widlaka - nie wiem. :D

Edytowane przez Lukasz12321
Opublikowano

Własnie gadałem z tatą i z tego co pamięta to rolki go wyszły 300 zł.

Na początku zapłaciliśmy 250zł ale poźniej okazało sie że trzeba je poprawić i dopłaciliśmy 50 zł :)(Oczywiście ta kwota to za komplet rolek - 4 sztuki)

Źle wymierzyliśmy rolki i dotoczył zbyt szerokie ale zawsze trzeba zostawić 0,5 milimtera luzu :)

Jak będziesz chciał to zrobię zdjęcia tych rolek ;)

A to wspomaganie jakie ty będziesz miał, będzie możliwość że z czasem złapie troche luzu ;)

A to że jest wycięty ceownik to już nie ingerencja ponieważ tak pomyslał mechanik i tak zrobił ;)

Ale raczej robił przymiarki i widocznie wyszło że może napierac os na rame widlaka - nie wiem. :D

 

Aha - myslalem ze robiles to osobiscie, a nie mechanik Ci robił.

 

To powiem Ci ze zupelnie niepotrzebnie Ci osłabił ta rame w tym miejscu, no ale trudno.

 

A oczko do montazu silownika od strony koła masz dospawane do ramienia zwrotnicy ?

 

Jak nie znajde taniego wykonawcy rolek to sie odezwe do Ciebie - bylaby opcja aby Twoj tokarza mi wytoczyl za Twoim pośrednictwem 2szt? :)

Opublikowano (edytowane)

Będziesz zmieniał felgi pod opony 7.50-16 ? Na tej feldze mają takie opony tendencję do wypukłości na środku bo felga jest za wąska .

 

 

Licze się z tym, felg zmieniac nie bede. To w takim razie jakiej szerokosci felgi maja C360 exportowe gdzie 7.50-16 szly fabrycznie?

Edytowane przez vitoma
Opublikowano

ładnie się zapowiada remoncik :) Nie powiedziałbym że ciapek potrzebował malowania :D U mnie w okolicy jest wiele ciapków 100 razy gorszych niż twój żaden z właścicieli do remontu się nie szykuje :P Oczywiście będe obserwował ten temat :)

Opublikowano

 

Aha - myslalem ze robiles to osobiscie, a nie mechanik Ci robił.

 

To powiem Ci ze zupelnie niepotrzebnie Ci osłabił ta rame w tym miejscu, no ale trudno.

 

A oczko do montazu silownika od strony koła masz dospawane do ramienia zwrotnicy ?

 

Jak nie znajde taniego wykonawcy rolek to sie odezwe do Ciebie - bylaby opcja aby Twoj tokarza mi wytoczyl za Twoim pośrednictwem 2szt? :)

 

No jak nie znajdziesz to będziemy kombinować :)

Zawsze przecież mogę Ci dać nr do niego i wtedy ty mu możesz przesłac on ci dotoczy na wymiar i odeśle :P

Ale radzę ci dotoczyć komplet i bedziesz miał spokój chyba że te drugie nie są tak zużyte?

A tak wogóle to nie wiem czy to nie są wogóle nowe rolki, bo tamte to się do niczego nie nadawały ;)

A nie rozumiem tego pytania z oczkiem do siłownika - nie za bardzo wiem o co Ci chodzi :D

Opublikowano (edytowane)

Co do tej roletki chlodnicy. U mnie w C-360 chlodnica(nowa) nie ma tych zazebien i roletka jest regulowana linka z kabiny. A na gorze(przy korku) chlodnica posiada specjalna rurke wyprofilowana do przełozenia tam linki. A dostepnosc jej w sklepach jak ktos juz wspomniał jest duza. Pozdrawiam

Edytowane przez Dany9587

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v