Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
mds212

Pług obrotowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mds212    151

Witam.

Nosiłem sie z zakupem pługa obrotowego do zetora 6245 i juz nawet upatrzyłem sobie fajnego niemeyera za 7k, az do dzis byłem u znajomego mechanika ktory naprawia ciagniki i on powiedział ze ciezko kupic uzywany pług ktory bedzie orał w 2 strony,mowił ze duzo ludzi pokupowalo obrotowe i wcale nimi nie orza bo sie poprostu nie da. Moze ktos sie wypowie kto kupił i uzywa sprowadzone pługi z niemiec jak to z nimi jest? A i mowił jescze ze te oryginalne blachy od sciagaczy belek tuza nie wytrzymaja i trzeba kupic specjalne wsporniki.

Teraz to jzu sam nie wiem co robic,chciałem kupic obrotowke bo mam troche klinow ale po tym co mi powiedzial to boje sie ze wydam 7k a pług nie bedzie orał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek3    159

Powiem tak, ja nie mam sprowadzonego pługa obrotowego ( mam nowy Akpil ) ale mam kolege, który sprowadza właśnie pługi i inne maszyny rolnicze głównie z austrii i mówił mi, że jak się dobrze poszuka to można znaleźć ładną używkę i że ona dłużej wytrzyma od nowego. Co do tych blach to jak się dobrze ustawi pług to nie ma prawa się nic urwać. Ja bym się nigdy nie zamienił już na zagonowy pług, bo obrotówki o wiele ładniej orzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek03    4

ja mam wlasnie Niemeyera 3*35 oram ursusem c 385 i powiem ci ze naprawdę dobrze trafiłem pięknie zawija polecam. a tak na marginesie to najlepiej jakby była możliwość sprawdzenia w polu jak idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtal24    173

głupie gadanie starego mechanika jak trafisz dobry sprzed markowy typu overum, lemken, kunh czy kverneland i nie bedzie zjechany, pospawany i pokrzywiony to dłużej posłuży Ci niż nowy polski od prywaciarza tylko jak sie kupuje urzywany sprzed to trzeba wszystko sprawdzić i jak sie da to wypróbować obrotówki lżej orza niż zwykłe tylko sa cieższe do podnoszenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spyke1004    1

ja mam starą obrotówkę krone 3 skibowego użytkuje go już 3 sezon i pięknie orze a co do urywania cięgieł to nie prawda ze się ciągnik rozrywa podstawa to dobrze ustawć pług żeby ciągnik miał lekko i jak puścisz kierownice to ciągnik ma sam jechać w brudzie bez trzymania kierownicy nic nie będzie ściągać przodu ani urywać cięgieł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nowy85    0

ja mam 2 skibowy obrotowy na ciezkiej ramie i duzymi odkladniami pracowal z c 360 3p i nic sie nie urwalo perkins latal nim jak zloto a orka super . niestety teraz malo te dwie skiby bo case to nie ma co z nim robic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Awypowie sie ktos na temat sprowadzonych pługow. To prawda ze moga wgl nie orac? Czy poprostu ludzi nie umieją ustawic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darpol    16

Każdy pług niezależnie od marki jak jest prosty będzie orał. Różnica jest niewielka pomiędzy różnymi firmami w orce, trzeba dobrze dobrać odkładnię bo tych jest kilka rodzajów w zależności od rodzaju gleby; ażurowe, cylindryczne, śrubowe, więcej lub mniej kruszące, itp. Prawie 10lat sprowadzam i remontuję pługi ,miałem już prawie wszystkie modele z takich powyżej 80r ,spotkałem wiele uszkodzeń z którymio jakoś się poradziło dopiero niedawno kupiłem od niemca ze zdjęcia krone 5 skib vario i już 3 razy do niego podchodziłem i rezygnowałem i bedzie trudno go uzdrowić.Nie słuchaj domorosłych macherów którzy opowiadają bajki o obrotówkach a przeważnie nie stali blisko takiego pługa, przecież to bardzo prosta maszyna i jak jest poszanowana, dobrze ustawiona, to pracuje długo i bez problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

Aha bo mam na oku taką fajna obrotówke niemeyera 3x35 z tych w miare nowszych cała w oryginalne i chyba wezme ;) cena ok 7k ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Moim zdaniem jeżeli ma sie do orki górzyste pola to obrotówka do małego ciągnika jak najbardziej

bo na zboczu taki pług jest najlepszym rozwiązaniem ,zaczyna się orkę u samej góry , górne koło jest zawsze w bruździe przez co ciągnik mniej się przechyla i orze się bez większego problemu

 

Natomiast na równych prostych polach jeżeli obrotowy to taki powyżej 120 cm (wiadomo odpowiedni ciągnik)mniej się nie opłaci z powodu zwiększonego czasu orki

 

 

Jeżeli pług jest sprawny , nie pogięty to niema problemu aby go ustawić do prawidłowej orki

inna sprawa ze z racji większej masy zużycie elementów podnośnika będzie o wiele większe niż przy zwykłym pługu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

Moim zdaniem jeżeli ma sie do orki górzyste pola to obrotówka do małego ciągnika jak najbardziej

bo na zboczu taki pług jest najlepszym rozwiązaniem ,zaczyna się orkę u samej góry , górne koło jest zawsze w bruździe przez co ciągnik mniej się przechyla i orze się bez większego problemu

 

Ale za rok bedziesz juz musiał orać pod górke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

A w tym pługu do czego jest ta szyna na końcu siłownika, ze śrubą do regulacji, nie do regulacji szerokości, i mocowanie pod belkę w ciągniku jest na śruby przykręcane, też można szerokość wyregulować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

To trochej inaczej się reguluje

Przód pługa musi być idealnie w osi ciągnika i wypoziomowana pop[rzecznie

Tymi dwoma poziomymi śrubami reguluje się szerokość pierwszej skiby i odchylenie od wzdłużnej osi aby uzyskac odpowiednie odkładanie skib ( zwłaszcza na stoku ) zmienia się przy tym nieznacznie szerokość skib

Do regulacji zagłębienia pierwszej skiby (to co w zagonowym regulujemy korbka wieszaka prawego)

służą dwie pionowe te krótkie śruby po bokach z przodu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Spojler
      Do mojego case jestem ciekaw co zrobi lepszą robotę.Ciągnik ma 85km.Myslałem o 4 małych lub 3 duzych skibach obracalnych...Zakładam w przyszłości wał cambela tak wiec mysle że "trójka" byłaby odpowiednia bo z 4-ro korpusowym to by było raczej ciężko.
       
      Co myslicie?
    • Przez zetor115f
      witam dobre pługi do zetora 115 zęby dobrze współpracowali ze sobą. ziemie mam lekkie jakieś propozycje??
    • Przez mikolaj90
      Witam. Zamierzam zakupić pług, ostatnio znalazłem coś takiego http://otomoto.pl/pl...n-A456289.html. Jak go oceniacie? czy jest wart tych pieniędzy? Jeśli ktoś posiada taki pług prosiłbym o więcej informacji...
    • Przez bodzioszajs
      Witam serdecznie
       
      Wszelkie ważne informacje zawarte są w linku:
      http://olx.pl/oferta/plug-obrotowy-akpil-km-180-3-1-4-skibowy-CID757-IDaw4mh.html
       
      Pozdrawiam
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam wszystkich. Czy któryś z posiadaczy pługa Overum mógłby podać wymiary zaznaczone strzałkami na zdjęciu? Potrzebne jest to do konstrukcji koła podporowego. Wymiary nie muszą być super dokładne, wystarczy ±3mm. Z góry dziękuję.
       

×