Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na przełomie lutego a marca mam zamiar kupić nowy ciągnik.

A mianowicie ma być to Zetor Proxima 100 plus.

Ma to być ciągnik najsilniejszy w gospodarstwie oraz współpracujący z ładowaczem czołowym.

Interesowało by mnie ile potrafi spalić taki Zetorek w orce a ile w lekkiej robocie

oraz jak działa skrzynia biegów z jednostopniowym wzmaczniaczem

jaki montują w tych modelach?

Prosił bym osoby posiadające ten model o wypowiedzenie się.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

Założyłeś temat :) Kolego jakie Masz ziemie ? u mnie na I, II klasa pagórki ogółem równego pola to mam 50 arów :) W głębokiej orce to koło 20 litrów na hektar spali a skrzynia tak ja Ci pisałem jest bardzo dobra jak tylko się już przyzwyczaisz :)

Opublikowano

jeździłem tym ciągnikiem i powiem że zrobił na mnie dobre wrażenie. tylko kabina mniej komfortowa. mniej wyciszona niż w zachodnich modelach. ale za to waga ciągnika i podnośnik dużo mocniejszy niż u konkurencji. i do tego półbieg bardzo przydatny. zastanawiam się między Case Farmall 95A , New Holland t4 85 a właśnie tym zetorkiem. Case kosztuje 155tys. brutto z rewersem hydraulicznym, NH 170tys, a zetor 160tys. rewers mechaniczny ale ciągnik nie będzie pracował z ładowaczem. Który waszym zdaniem jest najlepszym wyborem. dodam że specyfikacja bardzo zbliżona.

Opublikowano

Powiem ci tak: Sam zastanawiałem się nad Case  Farmall 95a. Jednak wybór padł na proximę z paru względów:

-tańsze części

-Skrzynia biegów 16/16

-(tak jak mówisz) większa masa i mocniejszy podnośnik

-akurat w moim przypadku to case był o parę tyś. droższy.

Zetor jest u mnie używany jako główny ciągnik. Z 3 metrowym agregatem aktywnym z siewnikiem nie ma jakoś większych problemów.

Zresztą wpadnij na nasz kanał na YT jest tam parę filmików z Proxą

https://www.youtube.com/channel/UCa58qC4NyyiRDMDTZjmotOw

MafiaŁobez

Opublikowano

witam kolegów, podepnę się do tego tematu bo również zamierzam kupić Zetora Proximę Plus tylko że się waham między 90 a 100, mam na tą chwilę 30 ha ale nie wykluczam powiększenia gospodarstwa był by to ciągnik główny przede wszystkim do orki i siewu oraz ciągnięcia przyczep, po za tym mam jeszcze 2 mniejsze ciągniki do lekkich prac, ziemie głównie 2 i 3 klasa w miarę równe tereny, moje wahanie stąd czy czasami za parę lat moja Proxima 90 nie będzie miała za ciężko czy czasami 100 nie miała by w sam raz nie była by przeciążana a co za tym idzie było by mniejsze spalanie, prosił bym posiadaczy Zetorów Proxim Plus 90 i 100 o wypowiedzenie się na temat opinii tych ciągników i ich wadach i zaletach i spalaniu

Opublikowano

Kolego co to za różnica czy to model 90 czy też 100 to aspekt psychologiczny bo na masce masz napisane 100 to jednak 100 pociągnie więcej. Skrzynia taka sama masa taka sama nie oczekuj wodotrysków że 100 pociągnie więcej od modelu 90 to jest to samo. Mam model power jak nieraz pisałem spalanie nie jest wymierne do pracy jaką wykonuje ten ciągnik bo jest przeogromne jak na tą moc. Poza tym czy to orze czy jedzie drogą to pali tyle samo. Plusy są oczywiście wygoda i komfort w manewrowaniu lekka obsługa w porównaniu do starych oszczędnych traktorów.

Opublikowano

Tak się składa że różnica jest... Proxima  90 plus przy zakupie w standardzie ma skrzynię 30km/h za to 100 plus ma już 40km/h. Tym bardziej przydaje się szybsza skrzynia jeżeli na pole musisz kawałek dolecieć. Na większych kołach prędkość wynosi wtedy 46km/h.  Różnica w mocy to 10 KM. I jak by nie patrzeć przy dobrym dociążeniu ta 100 pociągnie więcej. A co do spalania to nie jest ono wcale takie ''przeogromne''.  Może nie należy ono do najmniejszych ale nie przesadzajmy.Jak to się mówi ile się wleje tyle spali. Sam posiadam Proxe 100 plus i bardzo polecam ten ciągnik choć czasami co do wykonania Zetora można mieć wiele do życzenia.

Opublikowano

o to mi właśnie chodzi aby się jak najwięcej kolegów posiadaczy Zetorów Proxim 90 i 100 wypowiedziało na pewno przekonuje mnie 100 bo w standardzie ma tą skrzynię 40 a dużo jeżdżę po drogach ciągnąc przyczepy przy 90 za wszystko trzeba dopłacać

jak jest w Proximie 100  ze skrzynią ile jest biegów

Opublikowano

Ja to trochę nie rozumiem dlaczego jest takie przyzwolenie dla dużego spalania nowych maszyn. 

Gdyby wszyscy o tym jawnie mówili to może z powrotem produkowano by normalne silniki inaczej ciągniki z normalnymi zbiornikami paliwa 80 litrów 80 koni a nie tak jak to jest teraz 180 litrów. Te 100 litrów więcej to normalny przepał. Mierzyć taką miarą to Polonez był by teraz super oszczędnym samochodem a jakoś nigdy kiedyś tak nie było i wszyscy o tym mówili. 

 

Opublikowano

ale nie wiem jak to jest czy w sprawie spalania w Zetorach wypowiadają się posiadacze zetorów czy tylko osoby które słyszały od trzeciej osoby że zetor dużo pali, sam mam zetora 6245 i jakoś nie widzę że dużo pali jak ma ciężką pracę to wiadomo że więcej spali ale jak się spokojnie nim pracuje to i mniej spali

 

Opublikowano

ja ma m nowa proxima 100 na 12x12 skrzynia tylko ze mam szerokie koła założone na 30 litrach 4 ha za agratuje  agregatem 3.20 i jeszcze paliwa zostanie nie ludzie nie mówią ze to paliwo żerne jest 

Opublikowano

Pytanie do posiadaczy proximy plus. Czy u was przy zmianie biegów tak lekko jakby zgrzytają biegi? Dodam, że biegi nie chodzą ciężko, tylko są lekkie zgrzyty czy tak powinno być? Ciągnik ma około 60mth.

Opublikowano

Koledzy jestem już posiadaczem ZETORA PROXIMA PLUS 100 mam zamiar kupić jakiś pług obrotowy raczej nowy  tylko polećcie jakieś marki,  ilu skibowy mam ziemie klasy 2 i 3 równiny lub lekkie wzniesienia 

Opublikowano

Czy zauważyliście może jakąś różnice gdy przełączacie biegi na żółwiu lub bez? U mnie na żółwiu biegi wchodzą tak lżej i bez żadnych zgrzytów, natomiast gdy są pełne biegi to sa takie delikatne zgrzytnięcia głośne nie są ale jednak delikatnie słychać. Miał ktoś z was podobnie? Stan licznika ponad 200mtg.

Opublikowano

użytkuję Proximę 100 plus przez 450 mth, jesli chodzi o biegi to chodzą bardzo lekko i bez zgrzytów

 

natomiast rewers chdzi od poczatku bardzo ciężko, już dwa razy urwało się mocowanie   dźwigni,

miał ktoś podobny problem, czy może mój egzemparz  ma jakąś wadę ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v