Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Vetisss    0

Witam. Na przełomie lutego a marca mam zamiar kupić nowy ciągnik.

A mianowicie ma być to Zetor Proxima 100 plus.

Ma to być ciągnik najsilniejszy w gospodarstwie oraz współpracujący z ładowaczem czołowym.

Interesowało by mnie ile potrafi spalić taki Zetorek w orce a ile w lekkiej robocie

oraz jak działa skrzynia biegów z jednostopniowym wzmaczniaczem

jaki montują w tych modelach?

Prosił bym osoby posiadające ten model o wypowiedzenie się.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do ładowacza to może lepiej power by się nadał. w orce to spali ci tak od 12 do 15 max, przynajmniej na moich glebach a w lekkiej robocie to nie mierzyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

weasprox    17

Założyłeś temat :) Kolego jakie Masz ziemie ? u mnie na I, II klasa pagórki ogółem równego pola to mam 50 arów :) W głębokiej orce to koło 20 litrów na hektar spali a skrzynia tak ja Ci pisałem jest bardzo dobra jak tylko się już przyzwyczaisz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wino36    4

jeździłem tym ciągnikiem i powiem że zrobił na mnie dobre wrażenie. tylko kabina mniej komfortowa. mniej wyciszona niż w zachodnich modelach. ale za to waga ciągnika i podnośnik dużo mocniejszy niż u konkurencji. i do tego półbieg bardzo przydatny. zastanawiam się między Case Farmall 95A , New Holland t4 85 a właśnie tym zetorkiem. Case kosztuje 155tys. brutto z rewersem hydraulicznym, NH 170tys, a zetor 160tys. rewers mechaniczny ale ciągnik nie będzie pracował z ładowaczem. Który waszym zdaniem jest najlepszym wyborem. dodam że specyfikacja bardzo zbliżona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vetisss    0

Powiem ci tak: Sam zastanawiałem się nad Case  Farmall 95a. Jednak wybór padł na proximę z paru względów:

-tańsze części

-Skrzynia biegów 16/16

-(tak jak mówisz) większa masa i mocniejszy podnośnik

-akurat w moim przypadku to case był o parę tyś. droższy.

Zetor jest u mnie używany jako główny ciągnik. Z 3 metrowym agregatem aktywnym z siewnikiem nie ma jakoś większych problemów.

Zresztą wpadnij na nasz kanał na YT jest tam parę filmików z Proxą

https://www.youtube.com/channel/UCa58qC4NyyiRDMDTZjmotOw

MafiaŁobez

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    4

witam kolegów, podepnę się do tego tematu bo również zamierzam kupić Zetora Proximę Plus tylko że się waham między 90 a 100, mam na tą chwilę 30 ha ale nie wykluczam powiększenia gospodarstwa był by to ciągnik główny przede wszystkim do orki i siewu oraz ciągnięcia przyczep, po za tym mam jeszcze 2 mniejsze ciągniki do lekkich prac, ziemie głównie 2 i 3 klasa w miarę równe tereny, moje wahanie stąd czy czasami za parę lat moja Proxima 90 nie będzie miała za ciężko czy czasami 100 nie miała by w sam raz nie była by przeciążana a co za tym idzie było by mniejsze spalanie, prosił bym posiadaczy Zetorów Proxim Plus 90 i 100 o wypowiedzenie się na temat opinii tych ciągników i ich wadach i zaletach i spalaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Kolego co to za różnica czy to model 90 czy też 100 to aspekt psychologiczny bo na masce masz napisane 100 to jednak 100 pociągnie więcej. Skrzynia taka sama masa taka sama nie oczekuj wodotrysków że 100 pociągnie więcej od modelu 90 to jest to samo. Mam model power jak nieraz pisałem spalanie nie jest wymierne do pracy jaką wykonuje ten ciągnik bo jest przeogromne jak na tą moc. Poza tym czy to orze czy jedzie drogą to pali tyle samo. Plusy są oczywiście wygoda i komfort w manewrowaniu lekka obsługa w porównaniu do starych oszczędnych traktorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vetisss    0

Tak się składa że różnica jest... Proxima  90 plus przy zakupie w standardzie ma skrzynię 30km/h za to 100 plus ma już 40km/h. Tym bardziej przydaje się szybsza skrzynia jeżeli na pole musisz kawałek dolecieć. Na większych kołach prędkość wynosi wtedy 46km/h.  Różnica w mocy to 10 KM. I jak by nie patrzeć przy dobrym dociążeniu ta 100 pociągnie więcej. A co do spalania to nie jest ono wcale takie ''przeogromne''.  Może nie należy ono do najmniejszych ale nie przesadzajmy.Jak to się mówi ile się wleje tyle spali. Sam posiadam Proxe 100 plus i bardzo polecam ten ciągnik choć czasami co do wykonania Zetora można mieć wiele do życzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    4

o to mi właśnie chodzi aby się jak najwięcej kolegów posiadaczy Zetorów Proxim 90 i 100 wypowiedziało na pewno przekonuje mnie 100 bo w standardzie ma tą skrzynię 40 a dużo jeżdżę po drogach ciągnąc przyczepy przy 90 za wszystko trzeba dopłacać

jak jest w Proximie 100  ze skrzynią ile jest biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Ja to trochę nie rozumiem dlaczego jest takie przyzwolenie dla dużego spalania nowych maszyn. 

Gdyby wszyscy o tym jawnie mówili to może z powrotem produkowano by normalne silniki inaczej ciągniki z normalnymi zbiornikami paliwa 80 litrów 80 koni a nie tak jak to jest teraz 180 litrów. Te 100 litrów więcej to normalny przepał. Mierzyć taką miarą to Polonez był by teraz super oszczędnym samochodem a jakoś nigdy kiedyś tak nie było i wszyscy o tym mówili. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    4

ale nie wiem jak to jest czy w sprawie spalania w Zetorach wypowiadają się posiadacze zetorów czy tylko osoby które słyszały od trzeciej osoby że zetor dużo pali, sam mam zetora 6245 i jakoś nie widzę że dużo pali jak ma ciężką pracę to wiadomo że więcej spali ale jak się spokojnie nim pracuje to i mniej spali

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Posiadacze posiadacze Kolego jak by proxima paliła proporcjonalnie do starego 7211 to bym się słowem nie odezwał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomacha001    4

ja ma m nowa proxima 100 na 12x12 skrzynia tylko ze mam szerokie koła założone na 30 litrach 4 ha za agratuje  agregatem 3.20 i jeszcze paliwa zostanie nie ludzie nie mówią ze to paliwo żerne jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Pytanie do posiadaczy proximy plus. Czy u was przy zmianie biegów tak lekko jakby zgrzytają biegi? Dodam, że biegi nie chodzą ciężko, tylko są lekkie zgrzyty czy tak powinno być? Ciągnik ma około 60mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    4

Koledzy jestem już posiadaczem ZETORA PROXIMA PLUS 100 mam zamiar kupić jakiś pług obrotowy raczej nowy  tylko polećcie jakieś marki,  ilu skibowy mam ziemie klasy 2 i 3 równiny lub lekkie wzniesienia 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Czy zauważyliście może jakąś różnice gdy przełączacie biegi na żółwiu lub bez? U mnie na żółwiu biegi wchodzą tak lżej i bez żadnych zgrzytów, natomiast gdy są pełne biegi to sa takie delikatne zgrzytnięcia głośne nie są ale jednak delikatnie słychać. Miał ktoś z was podobnie? Stan licznika ponad 200mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    3

Nikt nie miał podobnego problemu? Albo co to może być za różnica, że na włączonym żółwiu biegi lepiej chodzą?

Z góry przepraszam za post pod postem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    85

Może chodzi o rozpędzenie trybów, na żółwiu wszystko kręci się trochę wolniej. Najłatwiej biegi wchodzą jak wyłączysz rewers :P nawet bez sprzęgła wbijesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas20-21    0

użytkuję Proximę 100 plus przez 450 mth, jesli chodzi o biegi to chodzą bardzo lekko i bez zgrzytów

 

natomiast rewers chdzi od poczatku bardzo ciężko, już dwa razy urwało się mocowanie   dźwigni,

miał ktoś podobny problem, czy może mój egzemparz  ma jakąś wadę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil16251290    324

Mocowanie rewersu urywają się dosyć często, szczególnie jak ktoś ma ładowacz. Trzeba wzmocnienia porobić przy tej tulejce bo wymiana ramki nie zlikwiduję problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×