Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. :) Chciałbym się was zapytać, jak to jest z tą skrzynią biegów w tym Belarusie. Bo wszędzie jest napisane, że skrzynia jest 18/4, a w moim jest 10/2. Może mam jakąś inną skrzynię.. I o co chodzi z tymi zakresami biegów, że jest I i II, a do tego reduktor (żółw i zając)? U mnie jest tak, że jak jadę 3 i przełączę reduktorem na szosowe to jest wtedy bodajże 6, a jak jadę 7 i przełączę na polowe to jest wtedy 4 i u mnie na pewno nie ma 18 biegów w przód i 4 do tyłu.

Edytowane przez Mati2812820
Opublikowano

z tego co pamiętam to 9 była tylko na szosowych a na polowych nie i dlatego 9 biegów do przodu a wsteczne to dwa, a jeszcze powinieneś mieć jedną dźwignię od reduktora (taki jakby półbieg z zatrzymaniem)

Opublikowano

Kolego bo to jest tak liczone ,każdy bieg na żółwiu i zającu z wyjątkiem 9 bo ona na obu jest szybka i do tego doliczone są półbiegi .co daje razem 18 w przód i tak samo do tyłu jeden bieg a 4 przełożenia.

Opublikowano

Reduktor jest w dzwigni od biegów ,czyli przesuwasz na max w lewo ( do siebie tak jak byś chciał zapalić ciągnik) ,a następnie przesuwasz do przodu na zająca a do tyłu na żółwia potem wracasz w prawo i wybierasz biegi.

Opublikowano (edytowane)

Na głównej dźwigni zmiany biegów jest 9 biegów do przodu i dwa wsteczne. Dziewięć na żółwiu i 9 na zającu a żółw i zając to dźwignia pod kierownicą.

Na głównej jest 5 do przodu na szybkim zakresie i pięć na wolnym z tym że 9-ka nie zmienia swojego przełożenia. Czy na szybkim czy na wolnym ma tą samą prędkość. Stąd 9 przełożeń do przodu na samej skrzyni biegów cztery przełożenia na wolnym i pięć na szybkim zakresie.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

w MTZ 82 z pierwszego linku widać że ma reduktor, tylko on ma jeszcze starego typu że jest on koło dźwigni zmiany biegów(na przed ostatnim zdjęciu widać taką krótką dźwignię ) i to jest właśnie reduktor.

W drugim nie widać czy ma czy nie ponieważ nie widać podłogi, możliwe że właściciel nie wie co to jest, ja w pierwszym mtz odkryłem że jest to reduktor po jakiś 2-3 latach użytkowania

Opublikowano

W drugim Mtz-cie też widać podłog ale trzeba link z ogłoszenia otworzyć :) a wiesz może kolego od którego roku był produkowane Mtz-ty z biegami z boku przy nodze? i czy idzie z starego typu przełożyć na nowy ( z boku)? :)

Opublikowano

Witam.W Mtz 820 (niebieski 2008r) znajomy ma awarię skrzyni biegów-zdarte zęby trybów wstecznego biegu,chciałbym zapytać kogoś kto zna się na tym

-czy trzeba zrzucać kabinę?

-czy wystarczy odkręcić śruby od mostu i skrzynia odejdzie bez problemu,bez ingerencji w most? nie trzeba żadnych pokryw ściągać ani wałków odłanczać od strony mostu?

-i rozumiem że od przodu trzeba silnik oddzielić od 'półskrzyni' dalej od skrzyni,na 3 części,silnik z 'półskrzynią bezpośrednio od skrzyni biegów nie da się odłączyć?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Theprzemo205
      Witam i z góry dzieki za odpowiedz. A więc najprawdopodobnej pojawi się na gospodarstwie belarus 82. Chciałbym aby ten ciagnik ciągal prase belujaca tylko on ma jedno stopniowe sprzęgło więc jak prasować kości trawe itp. Może ktoś mi wytlumaczy ?
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez Konrad1245
      Witam mam taki problem gdyż ciagnik jest niby na luzie ale gdy puszczam sprzęgło nadal jedzie dodam ze nie mogę wbić zadnego innego biega chyba się zakleszczyły biegi jeśli tak to jak do tego się zabrać żeby je odkleszczyc pomocy 
    • Przez staszek87
      Witam. Mam problem ze skrzynia biegow Range Command. Na plaskim terenie dziala bez zarzutu jak ciagnik stoi z górki ciezko jest wbic jazde do tylu. Skrzynia wyskakuje na N. Kiedy stoi pod górkę zdarza sie choc rzadziej problem z ruszeniem do przodu również po zalaczeniu rewersu i puszczeniu sprzegla wyskakuje na N. Skrzynia sie kalibruje bez problemu. Poziom oleju centymetr od max. Olej na skrzyni wymieniany ok 800mth filtr 200mth temu. Serwis nie wykryl błędów. Co moze byc przyczyna? 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v