Skocz do zawartości
Mati2812820

Skrzynia biegów | MTZ Belarus 820

Polecane posty

Mati2812820    3272

Witam. :) Chciałbym się was zapytać, jak to jest z tą skrzynią biegów w tym Belarusie. Bo wszędzie jest napisane, że skrzynia jest 18/4, a w moim jest 10/2. Może mam jakąś inną skrzynię.. I o co chodzi z tymi zakresami biegów, że jest I i II, a do tego reduktor (żółw i zając)? U mnie jest tak, że jak jadę 3 i przełączę reduktorem na szosowe to jest wtedy bodajże 6, a jak jadę 7 i przełączę na polowe to jest wtedy 4 i u mnie na pewno nie ma 18 biegów w przód i 4 do tyłu.

Edytowano przez Mati2812820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin349    26

z tego co pamiętam to 9 była tylko na szosowych a na polowych nie i dlatego 9 biegów do przodu a wsteczne to dwa, a jeszcze powinieneś mieć jedną dźwignię od reduktora (taki jakby półbieg z zatrzymaniem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz78    287

Kolego bo to jest tak liczone ,każdy bieg na żółwiu i zającu z wyjątkiem 9 bo ona na obu jest szybka i do tego doliczone są półbiegi .co daje razem 18 w przód i tak samo do tyłu jeden bieg a 4 przełożenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Na reduktorze tak + do tego pół biegi włączane dzwignią pod kierownicą co razem daje 18/4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    287

Reduktor jest w dzwigni od biegów ,czyli przesuwasz na max w lewo ( do siebie tak jak byś chciał zapalić ciągnik) ,a następnie przesuwasz do przodu na zająca a do tyłu na żółwia potem wracasz w prawo i wybierasz biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Na głównej dźwigni zmiany biegów jest 9 biegów do przodu i dwa wsteczne. Dziewięć na żółwiu i 9 na zającu a żółw i zając to dźwignia pod kierownicą.

Na głównej jest 5 do przodu na szybkim zakresie i pięć na wolnym z tym że 9-ka nie zmienia swojego przełożenia. Czy na szybkim czy na wolnym ma tą samą prędkość. Stąd 9 przełożeń do przodu na samej skrzyni biegów cztery przełożenia na wolnym i pięć na szybkim zakresie.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz95    5

Panowie czemu w niektórych mtz nie ma reduktora(zółw zając)?

np w tym nie widać wajchy

http://tablica.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-mtz-82-z-turem-od-rolnika-ID4vauR.html#828c3c5605

a tu sprzedawca pisze że nie ma

http://tablica.pl/oferta/ciagnik-mtz-bialorus-82a-plus-talerzowka-ID4540R.html#794b67ae24

O co z tym chdzi? ile wtedy jest biegów? 9/2?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

w MTZ 82 z pierwszego linku widać że ma reduktor, tylko on ma jeszcze starego typu że jest on koło dźwigni zmiany biegów(na przed ostatnim zdjęciu widać taką krótką dźwignię ) i to jest właśnie reduktor.

W drugim nie widać czy ma czy nie ponieważ nie widać podłogi, możliwe że właściciel nie wie co to jest, ja w pierwszym mtz odkryłem że jest to reduktor po jakiś 2-3 latach użytkowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz95    5

W drugim Mtz-cie też widać podłog ale trzeba link z ogłoszenia otworzyć :) a wiesz może kolego od którego roku był produkowane Mtz-ty z biegami z boku przy nodze? i czy idzie z starego typu przełożyć na nowy ( z boku)? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
renault    2

przełożyć nie ma problemu ja mam mtz z małą jeszcze kabiną i założyłem pokrywę drugą i mam dźwignię z boku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

W drugim Mtz-cie też widać podłog ale trzeba link z ogłoszenia otworzyć :) a wiesz może kolego od którego roku był produkowane Mtz-ty z biegami z boku przy nodze? i czy idzie z starego typu przełożyć na nowy ( z boku)? :)

bez problemu wystarczy wymienić pokrywę skrzyni biegów na nowy typ.

O właśnie taki:

http://allegro.pl/pokrywa-skrzyni-z-boczna-dzwignia-mtz-belarus-i3817351430.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    812

Witam.W Mtz 820 (niebieski 2008r) znajomy ma awarię skrzyni biegów-zdarte zęby trybów wstecznego biegu,chciałbym zapytać kogoś kto zna się na tym

-czy trzeba zrzucać kabinę?

-czy wystarczy odkręcić śruby od mostu i skrzynia odejdzie bez problemu,bez ingerencji w most? nie trzeba żadnych pokryw ściągać ani wałków odłanczać od strony mostu?

-i rozumiem że od przodu trzeba silnik oddzielić od 'półskrzyni' dalej od skrzyni,na 3 części,silnik z 'półskrzynią bezpośrednio od skrzyni biegów nie da się odłączyć?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×