Skocz do zawartości
kurak

John Deere Auto Trac Universal

Polecane posty

kurak    9

Witam

Wybieram się za wielką wodę na "wakacje" i przyszło mi do głowy, aby przy okazji kupić sobie u nich nawigację. Siedzę i czytam o tym wszystkim ale nie mam pewności więc proszę bardziej zorientowanych o sprostowanie pewnych rzeczy.

1. Bardzo mi się podoba GREENSTAR 3 2630 jednakże koszty są dość wysokie i dla mnie GREENSTAR 2 1800 powinien wystarczyć. Pytanie do znawców tematu - jakie korzyści mogę mieć z 2630 i czy warto się pompować na ten panel?

2. Antena. No właśnie, antena odgrywa kluczową rolę. StarFire 3000 wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem ale nurtuje mnie antena StarFire iTC - czym się różnią te anteny? Dlaczego niektóre anteny StarFire 3000 mają taką małą antenkę a inne nie? Co w ogóle oznacza iTC? Doczytałem, że sygnał SF1 w StarFire 3000 jest uwzględniony w cenie anteny. Jaką mogę uzyskać dokładność u nas, w Polsce, na takiej antenie? Czy rozszerzenie licencji na SF2 (~2") będzie miało sens w naszych realiach i czy wystarczy sama taka antena z wykupioną licencją w naszym kraju na tak dokładną jazdę?

3. AutoTrac Universal - informacje zamieszczone na stronie producenta mówią, że będzie to fajnie współpracować z zarówno GS 3 2630 jak i z GS 2 1800. Czy potrzebuję jakieś dodatkowe pozycje aby to fajnie pracowało? Rozumiem, że okablowanie jest przy urządzeniu, jeśli nie to jakie kable są potrzebne?

 

Jeśli się mylę, to proszę o opisanie czego tak naprawdę będę potrzebował abym mógł skompletować cały system jazdy równoległej? Widziałem w internecie gotowe pakiety AutroTrac Uniwersal ale tam chyba jest antena StarFire 300, czyli spada jej dokładność ale za to inny panel. Może ktoś to fajnie opisać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    7

Nie wiem czy jestem bardziej zorientowany bo nie praktykowałem ale z tego co poszperałem mogę Ci coś podrzucić do przejrzenia.

Na początek może najgorsza wiadomość czyli jakieś wygooglane cenniki:

http://fileresource....96921AE1550.pdf

http://www.sloans.co...CES-7-26-13.pdf

Nie znam polskich cen ale zwykle jak widzę coś z części do JD w sklepach w USA to zamieniam $ na Euro i z dużym przybliżeniem wychodzi nasza dealerska cena netto :)

W każdym bądź razie mi wychodzi najbidniejszy (SF1) wariant prowadzenia z ATU200 (silnik na kierownicy + GS2 1800 + Starfire3000) ok. 10k$. Zastanawia mnie pozycja 3k$ (SF1 autotrack activation), najprawdopodobniej bez tego można tylko korzystać ze wskazówek wizualnych ręcznie kręcąc kierownicą. Cenę można pewnie obniżyć wykorzystując dostępne na rynku wtórnym SF iTC na przykład u Angoli: http://www.benburges...y/ams-greenstar ale o tej antenie dalej.

Ta prezentacja powinna Ci dać dobry ogląd na całą technologię JD: http://www.deere.pl/...e_brochure.html

Co do Twoich pytań na mój gust jest tak:

- iTC (integrated Terrain Compensation) to wsadzenie do odbiornika modułu kompensacji terenu, wcześniej zdaje się było oddzielne "pudełko" TCM, niezintegrowane. Dzięki temu już sam odbiornik "wie" po jakim terenie jedziesz i pozwala skorygować położenie rzutu odbiornika na płaszczyznę po której się poruszasz. Bez takich korekt jak dla mnie rozmowa o dokładnościach centymetrowych nie ma sensu.

- GS2 1800 w zupełności wystarczy jak chcesz tylko podstawowego prowadzenia na ATU200 w wariancie budżetowym z SF1, co zyskujesz z 2630 poza dotykowym ekranem i wejściem video znajdziesz w poprzednim linku. Jak chcesz się pobawić możesz spróbować symulatora, sam jestem ciekaw jak on działa: http://stellarsuppor...2630/index.html Funkcjonalnie 2630 na pewno jest niezbędny jeśli idziesz na "głęboką wodę": dodatkowe bajery typu iGuide jeśli masz mocno pagórkowaty teren, maszyna się ślizga, ściąga ją, itp... To coś więcej niż iTC, jak to się sprawdza nie wiem :) dla mnie cena takiej funkcjonalności rośnie do granic absurdu.

- ATU + SF300? Nie widzę takiej kombinacji, może to w komplecie z SF iTC widziałeś? SF300 to odbiornik WAAS/EGNOS (żadne inne lepsze sygnały), występuje chyba tylko z Lightbar-em, jeśli zastosowana antena nie sprawia jakiegoś cudu (a nie sądzę) to pewnie mówimy o dokładności bezwzględnej w metrach a nie centymetrach. W ogóle jeśli mowa o dokładnościach warto zaznajomić się z tym co tak naprawdę podają producenci, tu jest ciekawy artykuł:

http://www.farms.com...366&authorid=86

http://www.farms.com...629&authorid=86

Świadomość, że w większości przypadków czytamy o dokładnościach "przejazd do przejazdu" a nie bezwzględnej i to w określonym okienku czasowym (15min) jest dosyć istotna...

- mała antenka w SF3000 pewnie przychodzi razem z rozbudową do RTK, bez wnikania w szczegóły to technologia w której musisz się komunikować (radiowo) z referencyjną stacją bazową.

- co do tego czy SF 3000 czy SF iTC... Możesz poszperać na forach http://www.thecombin.../31-technology/ oraz http://talk.newagtalk.com gdzieś widziałem porównania. Zasadniczo jeden jest następcą drugiego, ma dużo więcej kanałów, obsługę GLONASS (także gotowy na GALILEO), zdaje się lepszy, 3-osiowy moduł kompensacji terenu. Niewątpliwie SF3000 jest lepszy ale jeśli masz pola o topografii lotniska i zero drzew w pobliżu to pewnie SF iTC będzie tak samo dobry. Jeśli nie... odpowiedź już prosta nie będzie. Trzeba się zastanowić jak działa system Starfire http://en.wikipedia....igation_system) do jakiego poziomu dokładności chcesz dążyć. Jedna sprawa to możliwości osiągnięcia dokładności (precyzja poprawek), druga to warunki do ich wykorzystania (odbiór sygnałów i poprawek). Zasadniczo przy tym wyborze kluczowe są moim zdaniem sprawdzone informacje praktyczne a najlepiej test w swoich warunkach.

- SF2 w/g mnie będzie działał tam gdzie działa SF1 :) Myślę, że w Polsce oba są tak samo osiągalne. Główna różnica to te skromne 5k$ za aktywację odbiornika oraz miesięczny abonament. A czy w ogóle będą działać? Oba to sygnały odbierane z satelit geostacjonarnych. W sumie podobnie przesyłane jak EGNOS/WAAS tylko dające odpowiednio lepszą precyzję za sprawą innego podejścia do korekt i o wiele kosztowniejszej elektroniki w odbiorniku. Nie zmienia to faktu, że satelity geostacjonarne wiszą tak jak wisiały nad równikiem, z naszej perspektywy dosyć nisko nad horyzontem i im dalej na północ kraju tym gorzej z odbiorem. Krótko mówiąc jeśli masz problemy z widokiem horyzontu w kierunku południowym (drzewa, górki i inne przeszkody terenowe) możesz mieć problemy z ich odbiorem a wtedy nie pomoże 55 kanałów, GLONASS, GALILEO. Nie ma poprawek nie ma precyzji, kropka. I kto wie czy nawet krótka utrata sygnału nie powoduje kilkuminutowego powrotu odbiornika do wcześniejszej precyzji, Wallace w linku wyżej punktuje tę kwestię...

- kable to pewnie pikuś (pozycja "display harness $100") dopóki nie mówimy o wpinaniu się w hydraulikę. Układ ATU200+display+antena nie wydaje się skomplikowany ani uzależniony od reszty systemów czy to ciągnika czy kombajnu.

 

Piszę to wszystko tylko jako teoretyk, z żadnego systemu prowadzenia nie korzystałem, bazuję głównie na wiedzy o technologiach GPS i broszurach JD, w sumie bardziej interesują mnie inne zastosowania gdzie wspólnym mianownikiem jest precyzyjna pozycja w czasie rzeczywistym, wiem jak o nią trudno, przynajmniej w budżetowych rozwiązaniach. Na pewno nie wyczerpałem tematu więc w razie pytań może jeszcze coś podpowiem, może do dyskusji włączą się jacyś praktycy korzystający z rozwiązań JD.

Chociaż odpowiedzi się domyślam chętnie poznałbym porównanie kosztowe podobnej funkcjonalności w rozwiązaniach alternatywnych (Trimble, AG Leader).

 

Osobiście raczej kierowałbym się w rozwiązania wykorzystujące ASG Eupos, póki co jest darmowe w każdym wariancie łącznie z RTK, transmisje danych to dzisiaj żadne pieniądze, można dublować operatorów jak są problemy "komórkowe".

A tego wariantu niestety u JD raczej nie widzę, w sumie nie jest to dziwne skoro Starfire to ich dziecko i jakoś musi się zwrócić oraz utrzymać.

No a zapewne świetnie się sprawdza na amerykańskich preriach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez michal8899
      Jestem tutaj nowy i chciałbym się poradzić co wybrać interesują mnie te dwa ciągniki. Ma on pracować na 15ha jako ciągnik główny ciągnik . Proszę o pomoc!!!
    • Przez endriu13
      Witam
       
      Rocznie będę robił 250/300 szt. belotów  z siana słomy i sianokiszonki. Ciągnik jaki posiadam to C-360-3p.Zastanawiam się nad wyborem JD 540, 545 lub 550.Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie kazde uwagi będą dla mnie cenne bo jestem laikiem gdyż zamierzam przesiąść z kostki na zwijkę. Z góry WIELKIE DZIĘKI :mellow:
    • Przez TraktortoZetor
      Mam problem z moim JD 6200. Mianowicie chodzi o to że potrzebuję wyciągnąć wałek łączący silnik ze skrzynią biegów. Odkręciłem wałek od skrzyni biegów i od silnika bodajże na 6 śrubach tłumik drgań. Teraz ten wałek nie chce wyjść. Pytanie jak wyciągnąć ten wałek? Muszę silnik wyciągnąć czy jak? 
    • Przez 23damian
      Tak jak w temacie kupię nóż do sianokiszonki do prasy rolujacej John deere 545 
    • Przez Maciek0903
      Witam,
      Zakładam nowy temat ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w innych postach które czytałem na forum. Jestem po generalnym remoncie mojego ciągnika (wymiana połowy skrzyni, obie nowe  pompy olejowe itp.). Mam teraz taki problem przy podniesionym TUZ-ie jak stoję na wolnych obrotach ciągnik dostaje jakby " padaczki". Dosłownie zaczyna telepać się cały i wtedy nie mogę nawet kierownicą ruszyć. Gdy przygazuje to pomaga lecz jak puszcze gaz to po chwili wraca. Jak opuszę podnośnik to tego problemu nie ma. Dodam iż gdy zostawię  wyłączony ciągnik z podniesionym pługiem to nawet na centymetr nie opadnie, nawet po dwóch dniach. Dodatkowo zaobserwowałem, że gdy gazuje to podniesiony już na maxa podnośnik unosi się na około 10 cm, a gdy przestaje gazować to opada o te 10 cm. Posiadam tur. oleju mam na full.
×