Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam kupiłem niedawno renault 155.54 i świecą sie kontrolki od przedniego napędu(napęd działa) i od WOM jak go włącze to gaśnie ale jak wyłącze i sie zatrzyma wałek to sie znowu zapala;/ co może byc przyczyną tych dwóch awarii??

Opublikowano

co do WOM to tak ma być bo napęd WOM włączasz dżwignią z lewej strony kierownicy poprzedzając wciśnięciem sprzęgła 2 stopnia dżwignią z lewej strony fotela kierowcy jeśli wciśniesz sprzęgło 2 stopnia zapala się kontrolka od WOM jeśli nie używasz WOM to dżwgnia przy kierownicy powinna być w pozycji wyłączony a dżwignia sprzęgła powinna być w pozycji włączony i kontrolka się nie pali bo jeśli pali się kontrolka sygnalizuje wciśnięcie sprzęgła 2 stopnia .podczas włączenia przedniego napędu u mnie też świeci kontrolka tylko we włączniku tylko mój jest z 97r

Opublikowano

jeśli sama blokada nie wyskoczy to przyciśnij hamulec jak kolega radzi i powinna wyskoczyć bo blokada jest zabezpieczona zapadką którą odbezpiecza się hamulcem a może i sprzęgłem jeśli jeszcze trzyma to jadąc lekko skręć kierownicą w prawo i jeśli jeszcze trzyma blokada to w lewo lub w odwrotnej kolejności po to bo jeśli na kłach blokady jest duże obciążenie to może nie chcieć wyskoczyć a skręcenie przednimi kołami we właściwą stronę je rozluzuje .jeśli chcesz sprawdzić czy blokada włączona to na ziemi będzie widać że podczas większego skrętu jedno tylne koło poprostu będzie się kopać

Opublikowano

Witam traktorzystów Renówek

 

W moim modelu 155.54 99r jest na pulpicie dodatkowy włącznik od napędu WOM, taki okrągły po prawej stronie zaraz za włącznikiem wycieraczki przedniej i spryskiwacza, W kilku ciągnikach które oglądałem była zwyczajnie czarna zaślepka. Jest do niego podłączony przewód /nieoryginalny, ktoś sobie to dorobił/ i kabelek ten idzie aż do rozdzielacza WOM.

Prędkość WOM ustawiam po lewej stronie kierownicy 1000 N 540 działa bez zarzutu, rozdzielacz z żółtą gałką po lewej od siedzenia też prawidłowo pracuje, Wałek mogę włączać i wyłaczać, kontrolka na konsoli równierz działa, tylko nie wiem po co jest ten włącznik WOM na konsoli. Włączanie i wciskanie nie powoduje żadnych zmian.

Skrzynia i podnośnik mechaniczne. Szkoda zakładać nowego tematu.

Ma ktoś taki włacznik u siebie lub wie jak go używać?

Opublikowano

Ten dodatkowy przycisk od WOM służy pewnie do odpalenia ciągnika z włączonym wałkiem. Jak zgasisz lub zadusisz ciągnik z załączonym wałkiem musisz podczas odpalania trzymać ten przycisk wciśnięty (inaczej go nie odpalisz). Tak jest u mnie ale ja mam wersję z elektrohydraulicznym rewersem i ehr.

Opublikowano

u mnie przycisk o którym pisze krol9 jest z lewej strony fotela kierowcy na boku osłony od sprzęgła przekażnika (żółta dżwignia) taki mały czarny przycisk i wtedy jeśli mamy włączony przekażnik ciągnik nam nie zapali a po przyciśnięciu jednocześnie tego przycisku i uruchomienia rozrusznika ciągnik odpali na włączonym przekażniku

Opublikowano

W 103-54 też mam go z lewej strony na osłonie, a w Temisie 630 po prawej stronie pod konsolą. Kolega neptun pisze że wygląda na nieoryginalny, więc ktoś sobie może go przeniósł.

Opublikowano

Ten czarny przycisk na małej obudowie żółtej dźwigni od włączania jest i działa /to znaczy na wciśniętym można wymusić odpalenie silnika z włączonym WOM/, Jak zrobi się cieplej to jeszcze raz zobaczę jaką funkcję pełni ten włącznik, Reszta elektryki działa.

Opublikowano

Witam, jestem tutaj nowy dlatego nie wiem czy piszę w dobrym miejscu. Mam problem, kilka dni temu kupiłem renault 155,54 92r z przednim womem. jednak oryginalnie włączało się go podciągając taki pstryczek pod kierownicą obok włączników świateł. u mnie jednak jest to przerobione tzn włącza się go innym przełącznikiem (to chyba akurat nie ma znaczenia), tyle tylko że (w prawdzie nie podłączałem jeszcze żadnej maszyny) gdy go włącze tym pstryczkiem to wałek się od razu kręci. W związku z tym zastanawiam sie czy nie powinno być jakiegos "płynnego" włączenia tego womu tak aby nie zadusić ciągnika lub nie ukręcić maszyny. ponadto wydaje mi się ze mam tam ustawione 1000 obr/min a nie widzę u siebie żadnej wajchy od zmiany obrotów poza ta z lewej strony siedzenia przy podłodze-jednak ona jest chyba od tylniego womu. Proszę o odp i z góry dziekuję :)

Opublikowano (edytowane)

co do WOM to tak ma być bo napęd WOM włączasz dżwignią z lewej strony kierownicy poprzedzając wciśnięciem sprzęgła 2 stopnia dżwignią z lewej strony fotela kierowcy jeśli wciśniesz sprzęgło 2 stopnia zapala się kontrolka od WOM jeśli nie używasz WOM to dżwgnia przy kierownicy powinna być w pozycji wyłączony a dżwignia sprzęgła powinna być w pozycji włączony i kontrolka się nie pali bo jeśli pali się kontrolka sygnalizuje wciśnięcie sprzęgła 2 stopnia .podczas włączenia przedniego napędu u mnie też świeci kontrolka tylko we włączniku tylko mój jest z 97r

 

Dziękuję.

A jeśli chcemy na chwilę wyłączyć wom i potem załączyć to jak procedura? Zwyczajnie wajchą przy siedzeniu?

Edytowane przez Nowy81
Opublikowano

Dziękuję.

A jeśli chcemy na chwilę wyłączyć wom i potem załączyć to jak procedura? Zwyczajnie wajchą przy siedzeniu?

Tak. Ta dźwignia obsługuje sprzęgło tarczowe suche, dlatego nie powinno się trzymać długo w pozycji rozłączonej.

 

 

...(w prawdzie nie podłączałem jeszcze żadnej maszyny) gdy go włącze tym pstryczkiem to wałek się od razu kręci. W związku z tym zastanawiam sie czy nie powinno być jakiegos "płynnego" włączenia tego womu tak aby nie zadusić ciągnika lub nie ukręcić maszyny. ponadto wydaje mi się ze mam tam ustawione 1000 obr/min a nie widzę u siebie żadnej wajchy od zmiany obrotów ...

Podłącz maszynę i zobacz jak rusza. Bez obciążenia rusza natychmiast i to jest naturalne.

Obrotów przedniego wom-u się nie zmienia. 1000 to standard.

Opublikowano

Witam dzisiaj podczas orki zapalila mi sie kontrolka od blokady mostu a nawet jej nie uzywalem (chyba ze przez przypadek ale nie przypominam sobie) pedal blokady jest odbity. czemu ona sie pali? renault 155.54 tx 1992r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Dominato
      witam was koledzy jestem tu nowy lecz mam problem z same antares 130 II , mianowicie po uruchomieniu silnika pojawia się błąd dwa piknięcia po których co jakieś kilka sekund miga  dwukrotnie kontrolka ciśnienia oleju , od razu mówię ze ciśnienie jest prawidłowe , prosze o pomoc
    • Przez kuba93711
      Witam ostatnio przydarzył mi się problem z przednim napędem. Sprawa wygląda tak że kontrolka normalnie się zapala i gaśnie ale napęd jest cały czas załączony. Sprawdziłem tylko czy prąd podaje na cewke no i niestety nie dochodzi. Wygląda na to że to główny podejrzany ale nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny z tym brakiem prądu. 
    • Przez kotek85
      Witam,
      Potrzebuje żeby ktoś mnie nakierował w sprawie Case Mx135, przed miesiącem go kupiłem i dwa dni temu podczas jazdy a właściwie to hamowania zapala mi się w momencie naciśnięcia pedału hamulca na pulpicie kontrolka przedniego napędu, puszczam pedał i gaśnie wciskam znów się świeci. Dodam że jak rozróbę pedały i nasikam osobno to ta kontrolka nie świeci się, gdy oba pedały są spięte to przy hamowaniu znów świeci. Podejrzewam jakiś przekaźnik lub zwarcie ale nie wiem gdzie szukać rozwiązania bardzo proszę opinie na ten temat.
    • Przez Jan556
      Czy dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v