Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam Ursusa C-330 z kolumną kierowniczą od C-360. Zalety to to, że się lekko kręci, a wady to to, że trzeba dużo kręcić, aby skręcić. Postaram się wrzucić fotki, choć nie obiecuję. Jeśli kogoś nurtują pytania, to czekam. Pozdrawiam :D

  • Like 1
Opublikowano

Nie, mój dziadek ma tak w swojej C-330. Włożył kolumnę z C-360 (kolumna to koszt 500zł), przerobił troszeczkę przodek, ale postaram się podesłać fotki abyś mógł to zobaczyć

Opublikowano

Zależy jakie masz to wspomaganie. Czy to jest na orbitrol, bo to wymaga połączenia z hydrauliką, i gdy masz zgaszony ciągnik, to praktycznie nie idzie skręcić. To z C-360 to nie jest wspomaganie tylko układ kierowniczy, którym "lekcej chodzi", można nim kręcić na zgaszonym ciągniku, bo nie ma żadnej hydrauliki. Jest to dlatego dobre, bo jeśli komuś ciągnik nie zapali to można go holować, bo można skręcać :D

Opublikowano (edytowane)
330 m mają tak normalnie, przerabiałeś to sam? ile cię wyniosła kolumna?

pokaz mi M-ke przed 90 rokiem z taka kolumna montowana fabrycznie

ostatni wypust mial takie kolumny, do tego czesto gwiazde z obciaznikami 360

 

wiem ze da sie przelozyc, ale czy pasuje bez problemu, bo jak dobrze pamietam to w 30 kolumna jest na 6 srub a w 60 na 4

pomijam juz to ze trzeba toczyc tulelki, bo sruby sa o 2mm wieksze

 

oczywiscie trzeba rozniez laczyc kola drazkiem poprzecznym i z tego co wiem trzeba go troche giac, bo nie miesci sie pod miska

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

pokaz mi M-ke przed 90 rokiem z taka kolumna montowana fabrycznie

ostatni wypust mial takie kolumny, do tego czesto gwiazde z obciaznikami 360

 

wiem ze da sie przelozyc, ale czy pasuje bez problemu, bo jak dobrze pamietam to w 30 kolumna jest na 6 srub a w 60 na 4

pomijam juz to ze trzeba toczyc tulelki, bo sruby sa o 2mm wieksze

 

oczywiscie trzeba rozniez laczyc kola drazkiem poprzecznym i z tego co wiem trzeba go troche giac, bo nie miesci sie pod miska

Tak masz 100% racją, troszkę zachodu z tym jest, ale jak ktoś chce, to nic trudnego.

Opublikowano

ameryki nie odkryłeś tym trzeba kompinować z wąsem przy przekładni bo orginalny od c360 będzie obcierał o pedał sprzęgła ja przyspawałem ten od c330 trzeba rozwiercić otwory na m10 pod układ bo u c330 jest na m8 a i uchwyt do ręcznego gazu też trzeba przyspwać do układu ogólnie dobra sprawa dla tych co nie chcą się bawić z wspomaganiem lecz jeśli ktoś ma tura i trochę nim dźwiga to i tak będzie mu ciężko kręcić

Opublikowano

Ale jak Ci traktor nie zapali to jak skręcisz? To jest dobry sposób dla tych którzy nie mają 10000 zł codziennie aby mieć boski sprzęt, a poza tym to stara metoda, dawniej nie było tego wszystkiego.

Opublikowano

witam piszesz że trzeba kręcić sporo więcej a mógł byś policzyć ile trzeba wykonać obrotów kierownicom aby skręcić kołami od prawej do lewej strony . zrób jakieś zdjęcia tego drążka poprzecznego i kolumny kierowniczej . Mam okazie zamienić się na takom od c360 i właśnie się nad tym zastanawiam jak by to działało

Opublikowano

witam piszesz że trzeba kręcić sporo więcej a mógł byś policzyć ile trzeba wykonać obrotów kierownicom aby skręcić kołami od prawej do lewej strony . zrób jakieś zdjęcia tego drążka poprzecznego i kolumny kierowniczej . Mam okazie zamienić się na takom od c360 i właśnie się nad tym zastanawiam jak by to działało

To znaczy zdecydowanie polecam, bo jest to naprawdę fajne. Działa bez zarzutu. Postaram się dodać fotki.

Opublikowano

z przodu jak dasz drążek to nie ustawisz zbieżności przerabiałem już to u mnie ciapek na okrągłej osi przestawiłem na zwrotnicach żeby wyżej stał i nic nie obciera a giąć drążek średni polecam bo może pęknąć jednak to jakieś siły na niego działają

Opublikowano

Ale jak Ci traktor nie zapali to jak skręcisz? To jest dobry sposób dla tych którzy nie mają 10000 zł codziennie aby mieć boski sprzęt, a poza tym to stara metoda, dawniej nie było tego wszystkiego.

Sam się zastanawiam jak to działa ale jak mtz 82 zaciągaliśmy kiedyś to da się bardzo ciężko kręcić :o

Opublikowano

Odgrzeję kotleta.

Żeby drążek poprzeczny nie kolidował ze wspornikiem osi to musi być chyba podwyższony prześwit na sworzniu zwrotnicy?

Bo mierząc to w c360 i później w C330M (bez drążka poprzecznego, strak kolumna niestety) to właśnie trzeba by unieść to w ciapku żeby nie wyginać drążka.

Jeśli ktoś ma 330M po 92 i mógł by się wypowiedzieć to byłbym wdzięczny. Bo przymierzam się do przeróbki.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Witam. Panowie która to śruba prawa czy lewa odpowiada za kasowanie luzu. I czy tam daje się jakieś podkładki? 

    • Przez xsardas18
      czy jest możliwe wspomaganie w C-330
    • Przez Aleksander4589
      Potrzebuje Schemat podłaczenia orbitrola OSTRA TGL 21534 16 MPa
    • Przez qaz1
      witam Was.
      mam problem z przednimi kolami i kierowaniem moim ciapkiem problem polega na tym, ze prawe kolo skreca tak jak powinno podczas ruchu kierownica natomiast lewe kolo tez skreca ale czesto sie przestawia samo i nie jest rownolegle z tym kolem skrecajacym prawidlowo. Odkrecalem i ustawialem je tymi srubkami zakontrowanymi ktore sa umieszczone na kolumnie po obydwu stronach ale po ustawieniu i zakontrowaniu znowu samo sie przestawia. usterka pojawila sie jak zawadzilem o sciane na skreconych kolach i przez sile uwal sie ogranicznik przy kole i wykrzywilo sie za bardzo to kolo. Duzo to roboty zeby to naprawic? i co trzeba zrobic? prosze o pomoc jesli ktos wie.. dzieki..pzdr
    • Przez jareko
      Poszperałem dzisiaj trochę po internecie i wyczytałem że do ciapka da rade założyć elektryczne wspomaganie kierownicy od renault clio 2.Wie ktoś może jakby to zrobić i czy zdaje to egzamin.A może od jakiegoś innego samochodu lepiej pasuje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v