Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Bardzo będę wdzięczny jeśli ktoś odpowie mi na pytanie, czy jest możliwe, aby przy słabo działającej pompie olejowej (dwusekcyjnej) przy ciągniku zetor proxima power 95 z 2010roku, sprzęgło wielotarczowe mokre mogło się podpalić. Chodzi mi czy prawdą jest, że to ciśnienie oleju decyduje o ścisku tarcz i jeśli pompa będzie słaba to i ciśnienie oleju będzie słabe. Czy pompa olejowa może mieć wpływ na awarię sprzęgła (spalenie się tarcz)?

Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi w temacie. Może ktoś z was miał już podobny problem.

Opublikowano

A w jakiej większości ciągników sprężynami jest zaciskane sprzęgło mokre?? jedynie kosze przednich napędów mają takie coś że ciśnienie rozłącza a nie załącza, żadne sprzęgło sterowane zaworem proporcjonalnym nie może tak pracować bo byś zęby wbijał w kierownicę przy każdej próbie ruszenia ciągnikiem. W proximie nie ma dodatkowej pompy do obsługi skrzyni, za obsługę odpowiada pompa układu wspomagania, na powrocie z orbitrola jest blok sterujący z zaworem utrzymującym niskie ciśnienie, i uszkodzenie pompy teoretycznie mogło by spowodować spalenie sprzęgła przez uślizg, ale np w MFie skrzynia pracuje na 17 barach podobne ciśnienie jest teraz w zetorach, bo podnieśli je jakiś czas temu, a czujnik ciśnienia zapala się przy 9 barach, i do tego momentu praktycznie nie powinno dochodzić do ślizgania się sprzęgieł , wiec najpierw powinieneś zauważyć kontrolkę skrzyni, że ci się zapala , bo nie wiem czy moduł zetora rozłącza sprzęgła przy spadku ciśnienia, czy brakuje tego zabezpieczenia

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

o jakiej Forterrze mówisz zwykłej czy HSX?

W zwykłych. W sąsiedniej wsi były 2 takie przypadki w tym roku. A właściciele (tych z awarią) mówili , że u lokalnego dilera (FINO) serwisanci mieli już wprawę w naprawie, bo były też inne przypadki. Ale czy przypadkiem w tych zwykłych frotkach nie jest suche sprzęgło sterowane hydraulicznie?

edit

właśnie sprawdziłem na stronie zetora ... jest suche, to by tłumaczyło tak szybkie awarie.

Edytowane przez b0gdan
Opublikowano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Mariusz widzę, że masz sporą wiedzę, więc jeśli możesz poświęcić jeszcze chwilę będę wdzięczny.

Zetor ma prawie 1700 mth, wszystko wymieniane jak bozia przykazała, ale od pewnego czasu pojawił się problem z kalibracją, nie można jej było przeprowadzić, dodatkowo czasami wyskakiwał kod błędu 25, nie wspominając o zapalaniu się kontrolki c. Przyjechał serwis i stwierdził, że należy wymienić filtr, bo dużo pracuję turem i częściej należy go wymieniać. Niby pomogło, ale po pewnym czasie zauważyłem, że jadąc z 2 przyczepami obornika miałem odczucie ślizgania się sprzęgła. Ciągnik zwiększał obroty o 300 400, a dopiero później nabierał prędkości, ale jak to w tym gorącym okresie prac, jechałem nim dalej, aż do pewnego dnia, gdzie przestał jechać do przodu. Do tyłu wszystko gra, jest moc, jest prędkość, a do przodu ni w ząb. Zaczęły wyskakiwać błędy. Najpierw wyskoczył błąd 23, później wyskoczył błąd 15, a na końcu błąd nr 12. Obecnie go naprawiają, ale strasznie wolno im to idzie. Ciśnienie w skrzyni zmierzyli i było ok 10, nie umieli mi jeszcze powiedzieć co jest przyczyną tak niskiego ciśnienia i dlaczego to wszystko się wydarzyło. Az boję się pomyśleć ile mnie to wszystko będzie kosztowało. Może macie jakieś podejrzenia co do przyczyny tej awarii, może ustrzeże to innych użytkowników przed tego typu usterkami.

Opublikowano (edytowane)

proxima power ma osobną pompe do sterowania póbiegami i rewersem( może to ona padła) i osobną pompe do hydrauliki one są zespolone ale to dwie zupełnie inne pompy i jeszcze zupełnie inną do wspomagania to jest ta pompa zamontowana na przeciwko sprężarki ,układ wspomagania ma osobny zbiorniczek na olej niemaa nic wspólnego ze skrzynią ktoś nieświadomie cię w błąd wprowadza ,jak najbardziej pompa mogła być przyczyna podpalenia się tarcz sprzęgłowych pozdrawiam

Edytowane przez PABLO555
Opublikowano

teraz to już niczego nie wiem, albo nie jestem pewien.

Może zadam inne pytanie:

w jaki sposób powstaje ciśnienie w skrzyni, w mojej jest ok 10 czyli za małe, powinno być ok 17 - 20 z tego co wiem, ale nie mam pojęcia co w powerkach odpowiada za to, by to ciśnienie było prawidłowe.

Co do pomp. W jaki sposób są zespolone? Wszędzie pisze i mówią, że jest to pompa dwusekcyjna, czyli rozumując odpowiada za dwie różne rzeczy, ale czy można je rozdzielić?

Opublikowano

może i masz rację nie robię tych ciągników ale faktycznie jedna jest zespolona podwójna i jak jest dodatkowa do wspomagania to skrzynia może mieć własną pompę głupie rozwiązanie ale możliwe, natomiast niskie ciśnienie może być spowodowane albo uszkodzeniem zaworu, albo uszkodzeniem uszczelnień skrzyni, pompa owszem też z tym ze jeśli ona obsługuje tylko skrzynię to ma na pewno spory zapas i jeśli coś się z nią stało, to powinny być też problemy z drugą sekcją hydrauliki, bo krążące zanieczyszczenia dostawały by się i tu i tu poczekaj jak mechanicy są dobrzy to zrobią to na pewno a co do procedury kalibracji w każdym ciągniku, żeby wykonanie kalibracji jest mozliwe tylko jak układ jest 100% sprawny , czyli nie ma błędów i nie wykryje jakichś nieprawidłowości w trakcie jej wykonywania, inaczej zostanie przerwana i wywali błąd. co do samek kalibracji to moje pytanie jest ona wykonywana komputerem czy przez wprowadzenie ciągnika w tryb poprzez wywołane sekwencji przycisków ? nie robiłem tego i ciekawi mnie jak to rozwiązali

Opublikowano

Witam.

Ponownie do tematu problemu sprzęgła w mojej powerce 95.

Wszystko naprawili, działa tak jak się należy, ale problem tkwi w kosztach naprawy.

okazało się, że miałem jeszcze starą centralkę (a miała być wymieniona na gwarancji - ciągnik z 2010r, przynajmniej tak wpisał serwis, że to zrobił, a okazało się że nic z tych rzeczy).

Na szczęście Kalisz stanął na wysokości zadania i kazał założyć nową bez obciążania mnie kosztami.

Problem w tym, że tarcze sprzęgłowe do jazdy w przód spalone, dobrze że kosz ocalał. Okazało się, że po wymianie sprzęgła i centralki ciągnik nie chce przejść kalibracji.

Zaczęli szukać przyczyny i okazało się że winowajcą jest główny rozdzielacz (z prawej strony w bloku), po zamontowaniu nowego wszystko ok. poza tym, że cena TEGO NOWEGO ROZDZIELACZA TO 6.100 ZŁ NETTO!!!!

Moje pytanie do was, za co odpowiada ten główny rozdzielacz i czy jego wada mogła być powodem tego że spaliły mi się tarcze sprzęgłowe.

DRUGIE PYTANIE: czy stara centralka mogła mieć wpływ na główny rozdzielacz, czy jej ewentualne usterki i błędy w działaniu mogły się przyczynić do takiej awarii jaką opisałem powyżej.

W miarę możliwości proszę o szybkie odpowiedzi.

Z góry dzięki.

Opublikowano

witam prawdopodobnie winny był rozdzielacz on jest odpowiedzialny za utrzymywanie ciśnienia .Ja mam problem z moją powerką jak podczas jazdy z obciążeniem wcisnę sprzęgło lub rewers dam na N to sprzęgło jakby gwałtownie rozłączało jazde aż słychać takie stuknięcie ,czy to normalne ,bo serwisanci mi wkrecaja ze tak ma być..jak to jest u ciebie

Opublikowano

u mnie było podobnie, każde przełączanie biegów wymagało odpowiedniego wyczucia i wczucia się w obroty silnika, inaczej też skrzynia strasznie szarpała. Wciskają, że tak ma być, ale prawdę mówiąc jak tak może być w czymś co kosztuje ponad 150 tyś. zł. Dlaczego w zielonych kolorach tego nie ma, dlaczego w niebieskich? nie jest to dopracowane i pewnie będzie to powodem wielu usterek i kosztów z naszej strony ( wszystkich użytkowników), prawdę mówiąc jeśli miałbym jeszcze raz kupować ciągnik to wątpię, by był to zetor, niby są tani w zakupie, ale jakość wykonania wiele pozostawia do życzenia. Takie jest moje odczucie, a jak u was- innych użytkowników zetorów?

Opublikowano

Witam Podzielam zdanie Keroms77 ja mam poverke i po 2 latach użytkowania z turem średnio jestem zadowolony sprzęgło rozłącza za szybko ..

a Serwisant na to zetor tak ma (skrzynia powinna być wolniejsza) niby. Pozdrawiam.

Opublikowano

Ja osobiście nie narzekam mam go 2.5 roku 1853mth ma małe niedociągniecia ale co chcesz za tą kase bedzie chodził jak lalka tylko robić kalibracje sprzęgieł na mocno rozgrzanym oleju przekładniowym a to prosta rzecz jak komuś trzeba to opisze procedure

Opublikowano

1.URUCHAMIASZ CIĄGNIK I ROZGRZEWASZ OLEJ W SKRZYNI NA MAX

2.ZACIAGAMY HAMULEC RĘCZNY (bardzo mocno-to ważne)

3.CIĄGNIK CAŁY CZAS PRACUJE,COFNIJ KLUCZYK W STACYJCE NA POZYCJE '0' JEDNOCZEŚNIE WCIŚNIJ PEDAŁ SPRZĘGŁA ORAZ NACIŚNIJ DWA PRZYCISKI OD POŁÓWEK NA DZWIGNI ZMIANY BIEGÓW

4.PRZEKRĘCAMY KLUCZYK W STACYJCE NA POZYCJE '1', NA DESCE ROZDZIELCZEJ ZAŚWIECĄ SIĘ DWIE KONTROLKI OD POŁÓWEK "ŻÓŁW 1", "ŻÓŁW2", PUSZCZAMY DWA PRZYCISKI NA DZWIGNI ZMIANY BIEGÓW ORAZ PEDAŁ SPRZĘGŁA

5.NA DESCE ROZDZIELCZEJ MIGA KONTROLKA "ŻÓŁW2" WŁĄCZAMY 4 BIEG (BIEGI SZOSOWE), GAZ RĘCZNY NA 1400obr/min DZWIGNIA REWERSU NA POZYCJĘ "F" JEDNOCZEŚNIE CZERWONY PRZYCISK NA DZWIGNI ZMIANY BIEGÓW SPRZĘGŁO SIĘ KALIBRUJE

6.MIGA KONTROLKA "ŻÓŁW2" DZWIGNIA REWERSU NA POZYCJE "N" ABY ZAPAMIĘTAŁ USTAWIENIA

Opublikowano

panowie mam takie pytanie czy w zetor foltera 115 da sie z kalibrować biegi lub polówki

Opublikowano

połówki jak wlaczam to jak by mialo zaraz cos rozwalic na wale i niewiem czy tak ma być i jeszcze jak sie je wylacza to ciągnik skacze jak głupi

Opublikowano

umnie podobnie jak uwas, pytałem sie serwisantów i mówili ze poruszali ten temat na swoich szkoleniach i nie potrafili im na ten temat sensownie odpowiedzieć.

 

a co do prześwitu to nie przeszkadza w opryskach wogóle, szybciej przedni tuz i hich obniza przeswit, umnie opryski i prace z rozsiewaczem robi powerka

i wydaje mi sie ze do proxim bardziej pasuje ładowacz 120 a nie 220, poprostu bez przeciwwagi to trzeba uwazać i bardziej wystaje przed ciagnik a to czasem przeszkadza

jak cos to pytac

Opublikowano

wielkie dzięki za odpowiedź w poniedziałek jestem umówiony na rozmowe z dilerem w sprawie ceny ładowacza i spytam czy się da założyć do powerki 120 ,moja powerka cały sezon pracuje z opryskiwaczem dlatego ważny dla mnie jest prześwit .Piotrek1985 czy w twojej powerce po wciśnięciu sprzęgła można łatwo zrobić efekt tak zwanego półsprzęgła czy sprzęgło rozłacza jazde gwałtownie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez JumperTomek
      Witam, jak rozpoznać czy posiadam lewą, bądź prawą? Mtz 82 z 94r.

    • Przez Runder
      Pompa w FM3095 była regenerowana i paliwo nie dostaje się do niej, nawet przy pompowani ręcznym. Pompa była sprawdzana na maszynie i działa w 100% dobrze. Ciagnik wczesniej jezdził na dobrej jakości opale. 
    • Przez wasil10
      Witam! Potrzebuję pomocy co do pompy p 120 biardzkiego. Mianowicie podczas pracy mocno stuka i faluje ciśnienie równo z tym stukaniem. Membrana i przepony wymienione na nowe. Zaworki całe. Co może być tego przyczyną? Z góry dzięki 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v