Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Wiedziałem że się rozpęta dyskusja.

Skoro się rozpętała to zgodzę się że ciągnik ramowy jest wytrzymalszy na złamanie tylko ile w życiu Andrzej24871 widziałeś przełamany ciągnik bo ja raz i to C-360 ale pytanie dlaczego się przełamał. Najpierw operator mając zbyt ciężką maszynę, równie dobrze przyczepę która np. zablokowała się na jakiejś poprzecznej nierówności postawił dęba ciągnik a później raptownie uderzył przodem o ziemię więc skrajne bardzo skrajne przypadki więc argument dla mnie mało przekonujący bo przy tak dużych maszynach postawić ciągnik to duża sztuka ale da sie to zrobić.

Ponad 90% ciągników ramy nie ma i jakoś po polach i drogach złamanych nie widać. Ciągniki nie projektuję ciecie z podwórka i zdają sobie sprawę z obciążeń więc też zależy producentom aby było ok. Konstrukcyjnie uważam że silniki są przystosowane do przenoszenia obciążeń i problemu brak. Trzeba zauważyć że JD seria 8000 ramy nie ma i nikomu to nie przeszkadza, ciekawi mnie jak handlowcy JD mówiący że rama to podstawa sprzedają bajkę że w 8000 jej nie trzeba i jest ok. Rama w JD w serii 6000 i 7000 wcale nie jest taka gruba bo to grubsza blacha walcowana i swoje odszktałcenia podczas pracy ma chociaż tego nie widać na pierwszy rzut oka ale to i tak dobre ciągniki i z ym dyskutować się nie da.

Myślę że zakończmy ten temat ponieważ mowa w nim o ARIONIE a nie o ramie.

Pzdr

Opublikowano

Maszland JJowi zapewne chodziło o to aby andrzej podał jakiś sensowny argument bo on często pisze dużo ale nie koniecznie poprawnie z punktu technicznego

 

Arion może mieć C-matica ? czy Hexa to jedyna skrzynia w wersji Cis i Cebis?

Opublikowano

Wersje CIS mają pamięć obrotów silnika którą na podłokietniku aktywujesz 1 i 2 ustawić możesz 2 różne prędkości do prac, masz dwa guziki którymi to programujesz. Na podłokietniku aktywujesz funkcje automatyki skrzyni biegów ale automatykę skrzyni programujesz już na desce rozdzielczej pokrętłem tzw. ClAAS INFORMATION SYSTEM.

 

C-Matic tylko AXION. ARION CIS HEXASHIT a wersja C Quadrashift.

 

Pzdr

Opublikowano

Znajomy ma nowego Claasa 6 cylindrów coś ponad 120 KM i strasznie narzeka na spalanie w porównaniu do innych marek o podobnej mocy jakie mamy w okolicy wypada najgorzej :( Nie ukrywa niezadowolenia :(

 

Inna kwestia jest taka, że Claasa ceny nigdy tak naprawdę uczciwej nie poznasz i nieutargujesz,zawsze zapłacisz zawyżoną bo tylko z jednym najbliższym dilerem można rozmawiać na temat cen. Do plusów zaliczę całkiem w miarę obszerną kabinę.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

co ty pierdzielisz, ja mam dwóch dealerów w okolicy i rozmawiam z dwoma ;) kto ci zabroni rozmawiać z innym? nie wiesz że jest to niezgodne z prawem? ludzie zastanówcie się czasami co piszecie :blink: :lol:

Opublikowano (edytowane)

Zależy w jakim wojewódstwie mieszkasz?

U nas z maszynami przyjeżdza facet oferować, ale mówi że ciągnika sprzedać nie może, albo nawet jak sprzeda to marża pójdzie na tego rejonowego dilera w moim miejscu, wiec o ciagniku nie chce rozmawiac za wiele tylko maszyny.

Edytowane przez wysoki24
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A co za różnica? :blink: prawo w całym kraju jest takie same, jeśli produkt jest ogólnodostępny i spełniasz wymagania do jego zakupu (czyli masz kasę i lata) to nikt nie może zabronić ci go kupić ;)

Mówić to oni sobie mogą ale sprzedać muszą, tym bardziej jak marża inie na konkurencje to mogą zejść z ceny konkretnie :lol: bo przecież serwis to już osobna kasa ;)

Opublikowano

Teoretycznie tak jest... ale jak zawsze nikt tego nie przestrzega

 

Jeśli chodzi o traktory to w mojej okolicy porównując spalania podobnych mocy (160KM) Claas wypada najlepiej, przed Massey Fergusonem i New Hollandem

 

pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak mierzycie spalanie? Cała okolica zjeżdża się do jednego rolnika? biggrin.gif

Opublikowano (edytowane)

Ja jestem właścicielem Aresa 816, rowmawiałem z właścicielem NH który na niego bardzo narzekał jeśli chodzi o spalanie, a Masseya ma sąsiad tuż obok

 

pozdrawiam

Edytowane przez Libero
Gość Profil usunięty
Opublikowano

spalanie liczy właściciel danej marki jak liczy ten od MF to sisu oszczędne jak NH to FPT a jak Claasa do DPS/Perkins :D

Albo handlowcy tak piszą że najmniej pali ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dla mnie to nie porównanie spalania... tylko wymiana opinii. ;) Każdy operator ma inny styl jazdy, maszyny towarzyszące inaczej ustawione, warunki terenowe też się mogą różnić. :) To o czym pisał @Libero traktowałbym poglądowo, a nie miarodajnie. :L

Opublikowano

wysoki24 nie gniewaj się kolego ale piszesz jak dzieciak a dlaczego tak uważam:

1. Z tym spalaniem to jak sam zapewne wiesz to bywa różnie jeżeli nie poprzesz swojego argumentu faktami to sorry bardzo ale nie uwierzę Ci po pierwsze:

- jaki dokładnie ma kolega model bo wiemy że około 120 KM ale ARION czy inny wersja C czy CIS z jakimi maszynami pracuje , jakie gleby, jaka technika jazdy jakie bieg jakie obroty itd itd

- z jakimi ciągnikami (modelami porównuje) moce tych ciągników kolegów, modele jakie warunki pracy, czy silniki 2 czy 4 zaworowe, common rail czy pompa mechaniczna, itd itd, z Twojego opisu wiemy że podobne moce ale nie takie same a co znaczy podobne????? czyli informacyjny bełkot

Tak to możesz sobie porównywać ale modele w piaskownicy.

 

2. Ceny ucziwej nie poznasz. Nie rozumiem słowa uczciwej no chyba że inaczej rozumiemy słowo uczciwość. Skoro są na forum koledzy którzy kupują te ciągniki to znaczy że "uczciwą cenę wynegocjowali". Możesz sobie z innymi dealerami porównać. Co oznacza cena zawyżona?????

Jeżeli będziesz uważał że według Ciebie oferta jest za droga to nie musisz się na nią godzić i kupować przymusu nie ma.

Żyjemy w wolnym kraju i tak jak koledzy piszą masz kasę to kupujesz i sam wybierasz, nie wiem skąd te pretensje do dealerów w Twojej okolicy?? No chyba że o czymś nie wiemy???

Nie miej pretensji do całego świata że jest tak skonstruowany.

Myślę że na forum liczą się fakty.

A wracając do tego spalania to ile pali ten CLAAS bo wiemy że dużo tylko mnie ta jednostka miary nie przekonuje.

Pozdrawiam serdecznie i nie bierz sobie do serca tej krytyki tylko prosimy o konkrety

Opublikowano

co do spalania u mnie na glebach lekkich Arion 610c + agregat upr.siewny kongskilde z siewnikiem nabudowanym 8-9l na hektar. Tyle tylko ze średnia długość pola w gospodarstwie to coś pewnie grubo ponad 300m. Pagórkowate piaskowe ziemie.

 

Ja mam inne pytanie, jak myślicie znajde jakiś nowy LEKKI pług 5 skibowy obrotowy do mojego Ariona 610c, co do uciagu nie bedzie problemu na moich glebach. Chodzi mi raczej o to, żeby nie bujało nim za bardzo w transporcie i na uwrociach, czy jednak odpuścić sobie plany z 5 skibowym i jednak 4 skibowy ?

Opublikowano (edytowane)

a bierzecie te pługi na Modernizacje?? my chcieliśmy coś właśnie na program kupić, ale zrezygnowaliśmy, lecz interesowałem się, więc dobry byłby KUHN VariMaster 112 4E, ale to jest 4 na kółku, więc nie bujałoby, nawet myślę że 5 by była jeśli masz te piachy :)

 

 

Nasz Arion 610CIS jest w trakcie testów w sprawie tego spalania :) pzdr :)

Edytowane przez piotr2691
Opublikowano

Jeśli chodzi o pługi do arionów 600, to my na placu sobie podpinaliśmy Kvernelanda ES 100 5 korpusów i radził sobie bez najmniejszego problemu. Dla porównania, przy tym samym pługu JD6930 miał przód praktycznie w powietrzu. Oba ze standardowym balastem z przodu, ok. 600kg. Także dla ariona 600 śmiało można dać pług 5.

Opublikowano

Ja właśnie się zastanawiam co do pługów do mojego 620C. Czy 4 czy 5 skib. Mam ze 20% rędzin i tak cieżko podjąc decyzje i cieżko powiedzieć jak by orało się 5 skibowimi. I jeszcze do was pytanie, jakie dobrać przyczepy, chodzi o wielkość do Ariona? Pozdro.

Opublikowano

Właśnie.. co myślicie o znaczeniu konstrukcji ramowej i jej wyższością nad konstrukcja segmentową?? Bo chyba konstrukcją ramową na szeroką skale dysponuje tylko JD..

konstrukcja ramowa dysponowaly i dysponuja nadal mtz/belarus

Opublikowano

w wiekszosci ;)

tzn dokladnie to nie wiem, ktore nie maja, ale te popularne wszystkie byly zbudowane na ramie. kiedys sie tak wszystkie ciagniki budowalo, a ze ta konstrukcja do najnowszych nie nalezy, to i ma rame. nie wszystko co nowe to znaczy, ze dobre :) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v